Hoe spreken jullie deze jongensnaam uit?

Ik zou het uitspreken als Keero(h)n. Ik vind het een leuke en bijzondere naam hoor! Ik ben ook niet zo van namen die je moet spellen, maar in de praktijk heb je daar bij zó veel namen uiteindelijk toch in meer of mindere mate last van... En het lijkt me persoonlijk vervelender om een naam te hebben die nog drie jongens in de klas ook hebben! 
Ik vind deze naam niet te vreemd en het idee erachter is wel heel leuk, dus ik zou hem eigenlijk zeker in het lijstje houden hoor!

Ik zou het uitspreken als Keero(h)n. Ik vind het een leuke en bijzondere naam hoor! Ik ben ook niet zo van namen die je moet spellen, maar in de praktijk heb je daar bij zó veel namen uiteindelijk toch in meer of mindere mate last van... En het lijkt me persoonlijk vervelender om een naam te hebben die nog drie jongens in de klas ook hebben! 
Ik vind deze naam niet te vreemd en het idee erachter is wel heel leuk, dus ik zou hem eigenlijk zeker in het lijstje houden hoor!

Keeron zou ik het uitspreken. En het idee van de naam vind ik erg leuk :).
Met het steeds moeten spellen zal het denk ik qua irritatie in de praktijk wel meevallen en daarbij geldt dit dus echt zowat voor elke naam die je kunt bedenken! Zelfs de meest ‘makkelijke’ naam weten mensen verkeerd te spellen of uit te spreken (en ik spreek uit ervaring), dus zou me daar zeker niet door laten tegenhouden.

Heel fijn deze reacties! Ik ga ook eens kijken op zeevannamen.nl 
Ferron en Kairon spreken mij ook aan, einde van dit weekend moeten we toch echt de knoop hebben doorgehakt.
Nog meer mooie ideeen zijn heel erg welkom. 
Alvast erg bedankt! 

Ik kijk nu op zeevannamen.nl. In de nachtelijke uurtjes maar ik voel vroeg in slaap op de bank. Nu klaarwakker haha ach, het is toch lekker weekend. 

Woord van de dag: fonetisch ;)
http://www.betekenis-definitie.nl/fonetisch
keeron
Hoewel ‘Aeron’ gewoon ‘aron’ wordt, of ‘erron’ in het Engels, heb ik de neiging naar de fonetische uitspraak ‘Keeron’. 
En in ‘t Engels is Kae ook fonetisch ‘keej’
mijn neiging klopt dus eigenlijk niet :) 
ik zou het ook irritant vinden om m’n leven lang m’n naam te moeten verbeteren dus wel goed dat je het even test ;)

Ik ben zelf zo iemand die altijd haar naam moet spellen en 3x moet uitspreken omdat mensen er iets anders van maken. Ik heb een periode gehad waarin me dat enorm stoorde, maar nu ben ik eraan gewend. Ik vind het zelf super om een aparte naam te hebben! Ook mijn naam is ontstaan uit de namen van mijn ouders en ik vind het ZÓ bijzonder dat ik letterlijk naar hen vernoemd ben. Zeker nu mijn vader er niet meer is (ik ben op 23 jarige leeftijd mijn vader plots verloren), waardeer ik mijn naam nog veel meer. Dus ik weet uit eigen ervaring wat voor bijzonders je je kind mee kunt geven!
Ik zou jullie naam uitspreken als Kie(h)ron of Keero(h)n. Wel prachtig hoor, ik hou van aparte namen haha. Dat spellen daar went ie vanzelf aan en is lang niet zo irritant als mensen denken. Er zijn zoveel mensen die geen standaard naam hebben, of waarbij ze hun naam moeten spellen.

Terug
Bovenaan