Hoe staan jullie er financieel voor?

A

Anoniem

Guest
Hierbij een hele persoonlijke vraag. Maar, aangezien we elkaar toch niet persoonlijk kennen kan ik het denk ik wel vragen. Hoe is jullie financiele situatie als de kleine er is?

Ik ga straks part-time werken en verdien dan zo'n 700 euro (netto) in de maand.  Mijn  man verdient 1500 euro (netto). Samen hebben we dus ongeveer 2200 euro om te spenderen. That's it...geen extra'tjes door 's avonds bij te klussen want daar hebben we allebei het werk niet voor. We moeten zo'n 1000 euro inleveren t.o.v. nu.  Ik maak me zorgen maar besef ook dat we het misschien niet eens zo slecht hebben straks. Ben dus erg benieuwd naar jullie reacties!!

Lyzz

Dag Lyzz

Nou heb ik er zelf geen moeite mee om je deze informatie te geven, maar ik weet dat mijn man dat wel heeft, dus ik ga geen bedragen noemen. Maar ik wil best reageren op je berichtje.

Ik ben al 6 maanden geleden in een uitkering terecht gekomen, waardoor ik €700 per maand moest inleveren, een flinke klap... Na de bevalling wordt het dus niet minder dan nu. Ik ga na het verlof mijn eigen praktijk starten, maar volgens mij moet ik met weinig clienten al op mijn uitkeringsniveau kunnen komen.
Mijn man verdient goed, wij hebben samen ruim meer dan jullie, maar daar hebben we onze vaste lasten ook naar (koophuis...) Het zal dus wel beknibbelen worden, ondanks het ruime inkomen. Wij zullen vaker naar de Aldi of Lidl moeten, geen vette vakantie dit jaar en we kunnen minder sparen. Gelukkig hebben we de afgelopen jaren al veel dingen aangeschaft, waardoor we voorlopig niet veel meer hoeven te vervangen in huis.
al houdt mijn man zijn dromen over mannelijke hebbedingetjes natuurlijk...
Zal hij toch echt even moeten blijven dromen over flatscreentv's netwerkharddiscs en digitale spiegelreflexcamera's!!!

Hoi,

Ik zelf zat hier ook over in. We hebben best veel vaste lasten, koophuis, verzekeringen, gas, water, licht, autootje, wekelijkse boodschapjes, enz enz.

Maar we gaan het wel redden, het zal alleen wennen worden.
Nu kunnen we nog redelijk wat sparen per maand, en we leven leuk. Als we bijv. iets willen kopen kan dat gewoon...

Straks ga ik halve dagen werken... dus inkomen word echt flink wat minder...
En dan hebben we nog 2 halve dagen kinderopvang...das ook al 250 in de maand...
Ik wil er ook niet te lang bij stil staan, want dan maak ik mezelf gek.. en daar ben ik tegenwoordig iets TE goed in :)
Maar wij redden het wel.

Nens
32wkn

Tweede kind op komst en een inkomen van 1200 euro netto in de maand. Uitgaven liggen ook rond de 1200 euro. Een spaarpotje uit de tijd dat we allebei nog werkten voor als de wasmachine ofzo kapot gaat. Dus ik zou als ik jullie was je echt nergens zorgen over maken. Er zijn mensen die het slechter hebben en echt op de centen moeten letten bij de supermarkt! Ik hoop als ik hersteld ben van de bevalling een baan te kunnen vinden, maar leerkrachten hebben ze hier in het noorden niet nodig helaas, ondanks de voospellingen van een lerarentekort!

wij hebben een redelijk goed inkomen, maar daar ook maandlasten naar.
wel is ons opgevallen dat we met de komst van een kleine veel minder grote uitgaven doen, waardoor de terugval in de financieen best is meegevallen.
Zo gaan we veel minder weekendjes weg, uit eten, naar vrienden die ver weg wonen (autorijden is pas echt een geldverslinder), even de stad in shoppen doen we gewoon veel minder, nieuwe meubels kopen we niet, want die kleine sloopt ze toch. Ook is marktplaats een gouden greep.

Wij kunnen zelfs nog sparen, al is dat wel veel minder geworden dan voorheen. Komend jaar gaan we wel terug in inkomen: ik ben mijn baan kwijtgeraakt en krijg mijn ouderschapsverlof ook niet meer doorbetaald. Toch maak ik me niet al te veel zorgen. Het zal wel weer op zijn pootjes terecht komen. Ik mocht met mijn 30 weken dikke buik al weer 2 keer op sollicitatiegesprek, dus dat komt wel weer in orde.

succes ermee
greet

Hallo meiden,

Aangezien we hier toch anoniem zijn maakt het me niet uit om eerlijk te zijn over de bedragen. Samen hebben we een netto inkomen van 3700 euro per maand. We hebben het dus gewoon hartstikke goed en mogen niet klagen. We zijn wel met helemaal niks begonnen en toen we studeerden liep ik in de winter nog op mijn zomerschoenen en at ik de hele week pannekoeken als het geld op was. Ik werkte elke vakantie 8 weken bij Mc Donalds om het bij elkaar gewerkte bedrag meteen weer te storten aan de school om te kunnen studeren. Achteraf om je te bescheuren natuurlijk. Omdat we ons kind op zien groeien straks belangrijker vinden dan geld gaan we allebei minder werken. Mijn man gaat naar 4 dagen en ik naar 3 dagen. 2 dagen oppas dus. We hebben even gerekend en we gaan zo'n 700 euro in leveren aan inkomen en dan komen er natuurlijk flink wat kosten bij die een kind met zich meebrengt. Maargoed bij ons is dit het verschil tussen 3 x per jaar op vakantie of gewoon 1 x naar de camping wat ook superleuk is. Ik kom nog steeds bij de Aldi omdat ik dat gewoon leuk vind. We hebben de afgelopen jaren genoten van alles extra's en voornamelijk veel geld gestoken in verre reizen. Daar hebben we van genoten maar die reizen doen ons nu niks meer. We hebben bewust een normaal rijtjeshuis gekocht zodat we geen torenhoge lasten zouden hebben als er gezinsuitbreiding zou komen. Ons hoor je niet klagen hoor. Geld is niet belangrijk al heb je wel genoeg nodig om rond te komen maar zoals je hier leest kan dat dus ook gewoon met 1200 euro. Enne als je nu ziet wat er allemaal mis gaat met onze zwangerschap dan kan geld je al helemaal geen reet meer schelen!!
lfs ing

hallo,

wij hebben het minder breed dan jullie en de 2de is op komst.
mijn man verdiend zo,n 1330 euro netto en ik ong 500 dus samen komen we op 1830 en de vaste lasten zijn zo,n 1000 euro zonder de boodschappen die zijn ook zo,n 400 euro per maand dus ong 200 over maar we reden het er prima mee

en ben er straks ook niet bang voor met een 2de gaat allemaal best lukken
en wij zijn ook nog jong 24 en 22 dus vandaar ook nog van beide vrij lage lonen

maar word straks wel weer beter maar we reden het prima en we kunnen ook nog best eens leuke dingen doen met z,n 3e en straks met z,n 4e

dus hoef je je geen zorgen over te maken het is maar net hoe je zelf met je geld omgaat

groetjes

leuk onderwerp!aangezien ik me al een tijdje afvraag hoe anderen dat doen.
bij ons zit het zo:
mijn man is (nog) vrachtwagenchauffeur en verdient ongeveer 2600 euro.ik heb het laatste jaar als oproepkracht gewerkt en verdiende ongeveer zo'n 300/400 euro in de maand.onze vaste lasten liggen rond de 1200 euro (zonder eten) we hoeften nooit moeilijk te doen over een extraatje.we zijn er echt naar gaan leven.
nu is t maar afwachten hoeveel uur ik kan werken met de kleine straks.hopelijk kan ik een contract krijgen van ongeveer 12 uur.mijn man gaat nu ander werk zoeken omdat hij niet meer de hele week van huis wil zijn als we een ukkie hebben.hij zal dan ong. 1500 euro gaan verdienen.ik vind het echt een beetje spannend of we er van kunnen rondkomen en of het er in zit dat ik stop met werken als ik t niet trek met een kleine.ik wil niet MOETEN werken.maar een gemiddeld gezin moet toch kunnen leven van 1400/1500 euro zou je denken.ik zie hier in de buurt veel thuisblijfmoeders met mannen die 40 uur per week werken en die lopen niet in lompen dus...maar een stapje terug is altijd moeilijk.
groetjes kari

Terug
Bovenaan