Hoe staan jullie er financieel voor?

Nou er zijn veel mensen ie met dit probleem zitten hoor ik wel!
Ik zat er ook wel over in omdat je idd een stuk van je salaris gaat inleveren. Ik ga straks 3 dagen werken en zal dan zonder reiskosten ongeveer op 850 euro uitkomen. Mijn vriend verdient er ongeveer 1400. Dus ook wij zitten rond de 2200 euro. En de vaste lasten zijn 1200 euro ex eten. Spaargeld is ook op, want we hebben dit jaar nog even gauw een nieuwe bank gekocht (leer...kaching...). En een nieuwe salon en eettafel. Op zolder vloerbedekking gelegd de achtertuin bestraat en de voortuin is ook besteld.....pppfff even hopeloos eigenlijk. En de babykamer is ook nog niet klaar. Maar ons wondertje gaat niet tekort komen hoor! Ik denk eigenlijk ook dat die spontane uitetentjes minder zullen worden. Even geen vakantie en geen weekendjes weg. Zolang ik niet op mijn eten hoef te bezuinigen en geen leningen heb lopen ben ik gelukkig!!

Groetjes Saskia

Leuk om die verschillende situaties te lezen! Mijn man verdiend netto ongeveer 1500 en ik ga straks (als t gaat zoals ik graag zou willen) zo'n 400/500 verdienen. Onze vaste lasten zijn 1200. Tja, we zullen wel anders moeten leven, we hebben ons er best druk om gemaakt en het was ook nog even de reden om niet te stoppen met de pil. Maar ja, de wens werd steeds sterker.
Nu zien we wel hoe het gaat, volgens mij heb je niet zoveel nodig als t niet anders kan. Gaan we maar eens naar de Lidl enzo... Komt vast wel goed!
grts, daantje

ik werk als part-timer en verdien ongeveer 580,-   en verder   heeft mijn man een eigen luchroom/ cafetaria   we verdienen veel   maar hebben ook zeer hoge vaste lasten   zo is alleen de huur van de zaak midden in de centrum ruim 4000 euro   en dat is alleen de huur   dus veel verdient mijn man opzich goed   anders had hij het niet zo lang kunnen volhouden inmiddels bijna   5   1/2 jaar   mijn loon is puur voor mij zelf   autotje / mobieltje /kleding/af en toe boodschappen en leuke dingen doen met de kids , hij betaalt alle vasten lasten van het huis en grote boodschappen. Wij gaan 1 x per jaar op vakantie en meestal gemiddeld 1á 2 keer per maand uit eten   dat hoeft voor mij allemaal niet maar mijn man heeft dat gewoon nodig . Verder sparen we voor de kids , en voor ons zelf  samen ongeveer 200 euro in de   maand , we hebben het best goed maar soms ook moeilijk   ik denk vaak zonder die zaak was het beter geweest   maar als ik zo lees wat jullie allemaal verdienen   dan toch maar niet we hebben altijd geld klaar liggen van de zaak voor noodgevallen .

groetjes mama van Christian & Noëlle

Hallo,

Mijn man en ik hebben ongeveer 3250 te splenderen per maand. Ook wij wonen in een rijtjeshuis om de lasten lager te houden. Ik vond dit huis al duur zat. dit hebben we zo een 6 jaar geleden gekocht. We hebben zojuist de badkamer opnieuw gedaan, dus ook onze spaarcentjes zijn weer geslonken. Maar goed ik zorg dat we altijd geld hebben voor als er iets stuk gaat en zal er dus voor zorgen wanneer ik een grote uitgave doe er dus altijd een spaarcentje overblijft.

Ik hoop dat dat staks nog zo is. Ik ga maar een halve dag minder werken (dus ga er netto 100 euro op achteruit). Zodat ik op maandag en donderdag de hele dag lekker bij mijn kindje ben. Mijn moeder past 3 dagen dus op. Ik weet totaal niet wat op ons af gaat komen qua lasten maar ik zie het wel. Mocht ik denken dat het dan goed gaat kan ik altijd minder werken.

Feit is dat we allebei totaal niet materialistisch ingesteld, in de zin van wat mijn buurman heeft moet ik ook hebben. We gaan ook niet vaak op vakantie. We hebben het ons altijd goed kunnen doen. Maar goed het leven wordt wel steeds duurder dus we zullen wel moeten opletten.

ach zegt mijn man "het komt allemaal goed"
Daar houd ik hem aan.

groetjes

wij zijn bij de geboorte van de 1e alle twee minder gaan werken, ik 24 uur en hij 32 uur,..samen hebben we een netto inkomen van 2300euro en vaste lasten van 1300, daar krijgen we dan wel weer ruim 350euro pm van terug ( belasting) ivm rente aftrek en kinderkorting., dus incl boodschappen en benzine hebben we zo'n 1100euro pm uittegeven,..klinkt als ruim genoeg, maar dat valt toch wel vaak tegen. natuurlijk geef je minder uit aan uitstapjes en weekendjes weg maar tegelijkertijd wel weer een stuk meer aan kleding enzo. nu de 2e onderweg is maak ik me geen zorgen, uiteindelijk vind je overal je draai in.

Ik heb net mijn 2e gekregen en ben net als bij mijn 1e mijn baan kwijtgeraakt!
Nogal een stap terug dus, maar tot nu toe kunnen we het halen.
We moeten wel rekening houden met grote uitgaven, maar tot nu toe zijn we evengoed ieder jaar op vakantie geweest en ook kopen we nog steeds de boodschappen bij de Albert Heijn. Het is gewoon even puzzelen, maar het gaat!
Straks ben ik van plan wel weer te gaan werken, voor 2 dagen per week.

Groetjes Sesam

Hoi allemaal

Ook bij ons is het geen vetpot.Mijn man is de afgelopen 3,5 jaar thuis bij de kinderen geweest en ik aan het werk.Nu ik weer zwanger ben gaan we de rollen weer omdraaien.Hij gaat maandag bij een nieuwe baas beginnen met ongeveer 1300 euro netto.Dit is iets (300) minder dan wat ik verdiende.
Ach als ik zo naar de rest kijk hebben we weinig te besteden,maar in de praktijk vind ik dat wel meevallen.We hebben ongeveer 300 euro voor de boodschappen ed.Alleen de kans om wat te sparen is er niet.Maar gelukkig geen schulden of andere verplichtingen.
Ook hier komen we wel weer doorheen we zijn nog jong(28 jaar).Toch?

Groetjes Jes

ook wij zijn nog jong en hebben het zeker niet breed met onze ongeveer 1800 euro, we wonen ook in een appartementje, maar ik denk dat onze baby meer belang hecht aan liefde dan aan luxe en in de toekomst gaat onze financiele situatie hopelijk wel verbeteren..

pippig

Terug
Bovenaan