Hoe vaak in bad/douche?

Mijn dochter ging als baby 2-3 keer in bad/onder de douche, maar ook wel vaker. Zo was het met week 5 een hittegolf en was ze na het voeden helemaal bezweet door mij en gingen we geregeld naar het strand, waar ze toch ook wat zanderig van werd. In die weken gingen we vrijwel elke dag even kort onder de douche samen. Met 8 maanden kroop ze elke ochtend zelf onder de douche (badkamer aan woonkamer en deur dicht was slecht idee). Toen ben ik haar maar mee gaan nemen, want anders moest ik haar steeds verschonen.

Mijn zoontje had in het begin een heel kwetsbare huid en ging toen echt maar 1x per week in bad, inmiddels meestal 2x per week, al slaan we soms een keer over en als hij vies is (poepluier, bord eten in z'n haar gesmeerd, of 's zomers in het badje buiten geweest en daarna de zandbak in geweest ofzo, helemaal onder spugen hebben we gelukkig nog niet meegemaakt maar dan zou ik waarschijnlijk ook wel een extra wasbeurt inlassen) dan gaat hij wel eens een keer extra (al slaan we dan vaak een van de reguliere wasbeurten over). Inmiddels is zijn huid een heel stuk gezonder. Uiteraard wordt hij wel meerdere keren per dag gewassen in zijn handen, gezicht en luiergebied.

Vooral doen wat je zelf wilt. Het enige waar je op moet letten is dat zijn huidje niet te droog word. Dus je kan het badje bv doen met welede badcreme, die laat een creme laagje achter op het huidje

Wij doen onze baby 1/2x per week in bad of onder de douche. Maar dat is natuurlijk ook afhankelijk van hoeveel spuugt.

Terug
Bovenaan