Hoe vaak / lang kijken jullie kleintjes tv?

Hoi,
ik ben benieuwd of jullie kleintjes al naar de tv kijken en zoja hoe lang ongeveer?
Ik had een heel goed voornemen; ik ga mijn kind net voor de tv neerzetten, maarja in de praktijk blijkt dat toch iets anders te gaan. . . . .
Als Daniëlle wakker is geworden zet ik haar in de box met een broodje en drinken en zet ik de tv op Nick Jr., ik ga dan in de tussentijd even snel douchen en aankleden.
Ze vermaakt zich dan prima en ik hoor haar niet.
Ze heeft overigens alleen oog voor de tv als ze in haar box zit anders heeft ze het veel te druk met klimmen, rondrennen, noem maar op!
Als papa nog niet thuis is gaat ze tijdens het koken ook nog even in de box en staat de tv ook aan.
Groetjes van Sonja

p.s. Daniëlle is nu 17 maanden

Hoi Sonja,

Wat heerlijk dat ze nog gewoon in de box wil zitten!!! Ik heb hem met 12 mnd eruit gedaan, ze wilde er toch niet meer erin..

's ochtends als ik vrij ben kijken we in bed  een halfuurtje  zeppelin  (omdat Jennifer zo achterlijk vroeg wakker wordt) .
En 's avonds sesamstraat (als we niet al aan het eten zijn), en soms als ik aan het koken ben en manlief is er nog niet dan zet ik de Bumba-dvd op. Ze vindt hem prachtig, gaat ze klappen en lachen....
Jennifer is 16 maanden

gr. Ilone

Hoi Sonja,

Ook Marissa gaat 's ochtends in de box met haar boterham. Ze kijkt dan vanaf daar een half uurtje tv. Eigenlijk altijd Ned. 3. Teletubbies, Bumba, Tweenies, zoiets. Als ze 's middags wakker wordt dan krijgt ze haar eten in de kinderstoel ook voor de tv. Ook ned. 3. Dus een uurtje per dag denk ik. De tv staat hier wel echt de hele dag aan maar ze vindt hem verder niet zo interressant. Dan is ze gewoon lekker aan het spelen. Soms gaat ze wel even tegen de bank zitten en kijkt ze iets. Deal or no deal vindt ze super leuk en de reclame van Tele2 met dat schaap vindt ze super .
Ik heb wel dvd's voor haar maar die kunnen eigenlijk nog niet super boeien.

groetjes Linda

Onze dochter kijkt tv vanaf ze wakker wordt om 7:00 uur. Ze kijkt dan ned. 3, dus de boebaboerderij en bumba en soms nog sesamstraat.
Ik merk dat ze eigenlijk alles leuk vind van kinderprogramma's ook al Koekloere, terwijl dat voor kleuters is.
Zo rond half 9 zet ik hem af. Dan gaan we lekker spelen. Rond 17 uur gaat ie weer een half uurtje aan tijdens het koken en ook als rustmoment. Onze dochter slaapt nog maar 1 slaapje en dan vind ik het wel lekker dat ze aan het eind van de middag nog ff rustig tv kijkt.
Er is trouwens laatst een onderzoek gedaan waaruit blijkt dat het helemaal niet slecht is voor kinderen om tv te kijken. Maar ik vind ook dat je gewoon zoveel mogelijk moet spelen hoor! Er is hier alleen geen taboe op de tv. Ze mag best wel eens lekker lang kijken hoor!

Groetjes Babybelle

Hoi Linda,
wat grappig dat je dat zegt van die reclame met dat schaap, dat vindt Daniëlle ook zo grappig, dan gaat ze echt wijzen met dr vingertje naar de tv!

Groetjes van Sonja

Hoihoi,

Feline kijkt bijna geen tv. Ze kijkt wel eens 2 tellen en dan loopt ze weer naar haar speelgoed. Dus ik zet hem niet meer aan voor haar.

groetjes Maris

Mijn dochtertje kijkt nauwelijks tv, weleens na haar middagslaapje en we niet naar buiten kunnen als het regent bijv. Dan kijken we naar tik-tak, en ja,  WE want ik kijk mee, ik zou nooit me kind voor de buis zetten zodat ik wat anders kan doen.    Ze kan zichzelf goed vermaken en anders zet ik haar kinderstoel bij mij zodat we samen koken, dan proeft ze meteen mee!
En  eten en tv  kijken  wil ik helemaal niet,  ik wil dat ze weet wat ze eet, dat ze er bewust van is van de smaak, en ik ben van mening dat dat niet kan terwijl ze tv kijken.
Samen aan tafel vind ik gezellig en de televisie niet. Maar ieder heeft daar zijn eigen visie op en iedereen weet wat je eigen kind prettig vind. Dus zullen hier ook veel verschillende gedachtes over zijn :)

Hai,

Mette kijkt alleen tv als het slecht weer is zodat we niet naar buiten kunnen en als ze helemaal klaar is met spelen en erg vervelend wordt. Dingen als de teletubbies en het zandkasteel vind ze leuk. Ik vind de tv niet per definitie slecht maar ik vind een half uurtje per dag dat ding aan wel de max. Er moet ook nog wat overblijven voor de eigen fantasie. De tv staat de laatste uren voordat Mette naar bed gaat nooit aan. Dit zijn echt de kwaliteitsuurtjes waarin we koken (zij eventueel in de kinderstoel mee in de keuken voor de gezelligheid) en waar ze tot rust komt voor het slapengaan. Kortom tv mag maar zelf spelen en lekker naar buiten heeft voor mij echt de voorkeur ondanks dat dit wel meer energie van me eist en het wel eens lastig is met 32 weken zwangerschap...

gr.Ing

Terug
Bovenaan