Hoe vaak / lang kijken jullie kleintjes tv?

Jelte kijkt eigenlijk alleen tv  rond etenstijd/kooktijd en dan alleen als hij moe is.
Ik heb wat tweenies, teletubbies en favo Brum op de dvd-recorder staan en dit vindt hij prachtig.
Verder zijn wij geen voorstander om Jelte al veel voor de tv te zetten.
Als we de tv op hebben en hij ziet ''tiet'' (zwarte piet) vindt hij dit ook erg interessant!

gr. Saskia.

quote: juli2007 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('25-11-2008 19:18:59'));

Patrick en Ilona kijken ´s morgens tv, ned. 3 tot ong. 8.30 uur. Dan tussen de middag ´de wereld is mooi ´ en nog even als ik  aan het koken ben.
De oudste begint echt films te kijken van disney bijvoorbeeld, dit gebeurt niet dagelijks natuurlijk, maar als hij een film kijkt komt ilona ook op het krukje zitten, ha ha ha.

liefs miranda

Hea miranda, Bij ons gaat het er eigenlijk hetzelfde aan toe. Jungle book is hier groot favoriet en Brian staat enthousiast te dansen als er weer een liedje voorbij komt.
Ik vind het belangrijk om mate aan te leren. En heb het idee dat het redelijk werkt, soms vraagt Mike (4jr) ik mag zeker geen tv kijken, want dan wordt het teveel hé!!
Dan hoef ik alleen maar te zeggen Precies en dan komt er een spelletje of knutstelkoffer op tafel.

Groetjes
Achnita mv Mike (4jr) en Brian (16mnd)

Hoi!

grappig dat iedereen er toch wel weer heel anders over denkt! hier kijken we sochtends wel tv, we zijn dan al 2 uur buiten geweest en zijn blij dat we even rustig op de bank kunnen zitten en het nieuws kunnen kijken. Alice zit dan in de kinderstoel maar heeft er niet veel oog voor, zit meestal een boekje te "lezen". Als ze haar boterham op heeft mag ze ook gewoon gaan spelen. De rest van de dag eten we gewoon aan tafel en alleen als ze vervelend is mag ze als ik aan het eten koken ben een kwartiertje naar de teletubbies ofzo kijken. Savonds voordat ze naar bed gaat staat de tv weer aan met een nieuwsprogramma maar ze kijkt er echt helemaal niet naar. Alleen als er idd een reclame op is met een hond ofzo er in!

Groetjes

Toch grappig, iedereen doet het weer anders.

Maar hier word niet gegeten met de tv aan. Ik vind dat zo ongezellig. Juist leuk om aan tafel te eten en lekker te kletsen. Daarnaast hou ik ook niet van de troep die het geeft als er op de bank gegeten word met de tv aan. Dan kruimelt en valt alles naast dat bord op de grond....

De tv gaat bij ons 's ochtends even aan. Dan kijkt ze naar Bumba, de wereld van K3. Om negen uur gaat hij uit, dan gaan we boodschappen doen / eendjes voeren / naar de kinderboerderij. En 's middags gaat hij ook weleens aan. Dan mogen ze Sesamstraat kijken en nu naar het sinterklaasjournaal. Daarna gaan we gezellig eten.

De oudste heeft een periode gehad dat ie op een gegeven moment alleen nog maar tv wilde kijken. En daar gaven wij ook teveel aan toe. Nu doen we het al weer een tijdje volgens deze manier en dat werkt veel beter!!

hoi meiden,
Lieve kijkt eigenlijk alleen tussen half negen en negen uur in de ochtend wel eens even naar de tv. Maar dan zet ik hem aan voor haar, met meestal de dvd van bumba.
Of koekeloere, oid..
s'middags staat de tv vaak wel aan, maar dan kijken de oudste twee iets, en slaapt Lieve..
Ze vind ''Sinnekaas'', en Piet ook erg leuk..hha, dus dan is ze wel actief aan het kijken..
Ik moet zeggen dat ik ook vaak nee zeg tegen de tv, want er is genoeg anders te doen..
Nu slaapt Lieve ook, en spelen de oudste twee muziek, met de Nintendo Wii music..
Is wel tv, maar ook samen spelen..toch..
Gr Rina

Doordeweeks kijkt Tara 's ochtends geen tv.
Bij oma (ik en mijn man werken fulltime, dus oma past fulltime op Tara) kijkt ze soms Bumba en de Teletubbies en soms bij haar ooms achter de pc op youtube naar Bumba, Teletubbies en Lief Klein Konijntje (kennen jullie die ook? Leuk is 'ie hé, haha).
's Avonds staat de tv aan tijdens het eten. Dan volgen we het nieuws of een ander leuk programma (Lingo, Deal of no deal, het kinderziekenhuis).

In de weekenden kijkt Tara 's ochtends altijd naar Z@pp (Bumba, Zandkasteel, Teletubbies) en voor de rest is het hetzelfde als doordeweeks.

De tv staat bij ons aan als we van ons werk thuiskomen, maar Tara kijkt alleen als er Bumba, Teletubbies, Zandkasteel, Nijntje en Hopla op staat. Anders speelt ze gewoon met haar speelgoed of met de plastic borden en kommen in de keuken

Wat ontzettend leuk dat er meer kinderen naar het schaap van tele 2 kijken. Onze kleine vindt hem echt geweldig en begint te rennen naar de TV als hij hem hoort. De reclame van het WNF vindt hij ook erg leuk.

Liefs

Rachel en Matte (15 maanden)

Terug
Bovenaan