Hoe vaak moet je diksap geven op een dag

waarom weet ik ook niet precies.

maar het is een melkproduct en daar moet ze een bepaalde hoeveelheid van hebben per dag (schijf van 5)

3 maaltijden per dag

daarnaast een portie fruit en een portie yoghurt + koek
(als gezond tussendoortje)

oja hoeft niet perse 's ochtends maar als we het omdraaien met het fruit dan krijgen ze yoghurt als ze net uit bed komen, dat leek ons erg zuur als je net geslapen hebt, vandaar.

dus voor thuis maakt het niet uit hoor wanneer je het geeft.
alleen een melk product na je eten is ook niet zo verstandig want door melk word het ijzer minder goed opgenomen.

Oke ik snap het!

Alleen van geen yoghurt na warm eten heb ik nog nooit gehoord, ook niet van ene ka, cb of wat dan ook je bent echt de eerste die dat opmerkt...

x

Dat je geen koemelkproducten met ander eten moet combineren is heel bekend hoor! Daarom moet je ook altijd een pauze van een uur aanhouden tussen een fles en hapjes. De koemelk remt namelijk de opname van voedingsstoffen (vooral ijzer en calcium).

Op zich heeft je kindje nog geen diksap nodig. Het is dus extra.
Mijn dochter (nu ruim 3,5) dronk tot 14 maanden helemaal niks extra, ze wilde niet drinken en ze had genoeg aan haar pap (want flessen melk wilde ze ook niet meer drinken) en fruit, avondeten en toetje.

ik werk zelf ook op een kdv en dit is ons schema:
ontbijt thuis
9.30: fruit, sap en koek
11.30 brood met melk
15.00 fruit, sap en koek
vaak rond een uur of 17 krijgen ze dan nog een koekje met eventueel nog wat sap
en op warme dagen natuurlijk extra sap.

Maar het is nu dus nog geen verplichting om diksap te geven. Mijn dochter vindt diksap trouwens niet te drinken die krijgt gewoon aanmaaklimonade en dat maak ik vrij waterig maar vond aan de diksap totaal geen smaak zitten. Ze lust trouwens geen water gewoon ik ben er niet zo moeilijk in.

quote: dirksmamma reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('21-07-2008 12:10:52'));

Dat je geen koemelkproducten met ander eten moet combineren is heel bekend hoor! Daarom moet je ook altijd een pauze van een uur aanhouden tussen een fles en hapjes. De koemelk remt namelijk de opname van voedingsstoffen (vooral ijzer en calcium).

Ik vind jou heel betuttelend overkomen , snap dat je het heel goed bedoeld, maar wat je zegt is niet altijd even waar... misschien dat het bij hele jonge baby,s zo werkt maar bij kindjes van 10 maand zeker niet meer hoor, tenzij er een allergie in het spel is, Mijn dochter krijgt dit al zo vanaf 3,5 maand na de groente een beetje yoghurt, nog nooit heeft er iemand wat van gezegd, sterker nog ik zit op meerdere forums waar iedereen het op deze manier doet, ook smiddags na bv fruit of brood een flesje...

Mijn dochter kreeg zo vroeg ( voordat iemand daar over begint) bijvoeding vanwege reflux .....Niemand maar dan ook niemand heeft dit ooit opgemerkt, geen enkele arts die het dan zou moeten weten.. .Ik geloof je zeer zeker wel dat is het niet, maar het zal vast niet zo in iedere situatie zijn... Mijn dochters eetschema is door dietisten bekeken omdat zij niet aankwam vorige maand en er is ook echt niemand geweest die hier iets over heeft opgemerkt, sterker nog als zij de groente ( wat ze heeeel slecht eet) niet eet moet ik haar juist extra yoghurt geven ( en ze krijgt al 150 gram volle yoghurt) ....

o en dat vergeet ik te zeggen , door dat zij zo slecht groente at moest ik haar zelfs op dokteradvies groente gemengd met yoghurt geven!!! als lokkertje zeg maar...

Nogmaal ik snap dat jij de kennis die je bezit heel graag aan anderen over wilt brengen maar t hoeft niet altijd op zon belerend toontje.... verder vind ik het prima wat je doet en hoe je het brengt, heb aan een aantal dingen wat gehad   dus ben echt niet boos ofsow hoor maar t moet me ff van het hart

Je kunt de diksap geven als je merkt dat je kindje onrustig is en nog niet toe is aan een nieuwe voeding. Dan heeft het soms gewoon dorst.
Baby's zijn gewend aan warme drankjes. Bij onze dochter hebben we de diksap in het begin warm gemaakt, toen dronk ze het prima (koud wilde ze niet).
Daarna steeds minder warm en na verloop van tijd vond ze koude diksap ook lekker.

Ons zoontje geef ik ook vaak gewoon water. Vindt hij ook lekker. Dat maakte ik in het begin ook warm.

Groetjes!

Terug
Bovenaan