Hoe vaak voelen jullie je baby?

<p>Hoi dames. Soms slaat mijn onzekerheid in en dan wil ik het liefst de verloskundige bellen als ik de baby een tijdje niet voel. </p><p> </p><p>Ik voel hem vaak smorgens en in de avond als ik in de rust ben. Soms een schopje in de middag maar soms ook een hele tijd niet. Dan maak ik me toch wel zorgen. </p>

Ik ben nu 17 weken zwanger en voel de baby al sinds 10+5 (heel vroeg! Maar wel tweede zwangerschap). In eerste instantie had ik geluk als ik de baby 2 keer per dag voelde, maar sinds twee weken voel ik de baby wat meer. Met name in de avond als ik rustig op de bank zit, heeft hij/zij een gymmoment volgens mij haha. Maar de rest van de dag is heel verdeeld. Soms voel ik de baby veel tussendoor, soms voel ik het alleen in de ochtend een keer en dan de hele middag niet.. tot ik 's avonds weer op de bank zit. Maak je niet druk, dit hoort er echt bij! Je hoeft richting het einde van je zwangerschap de baby pas echt elke dag geregeld te voelen, voor die tijd mag het nog heel wisselend zijn. ;)

Toen ik zwanger was voelde ik de baby pas rond 22 weken, mijn placenta lag voor. Meestal voelde ik haar ook alleen in de ochtend en avond als ik rustig op bed lag. 

Volgens mij is dat rond die termijn wel normaal hoor! Je kunt ook even op je linkerzijde gaan liggen een tijdje, dan voel je ‘m vaak ook wel :)

Volgens mijn verloskundige moet je je baby echt dagelijks voelen met 27weken, dus maak je geen zorgen! Ikzelf ben 25weken zwanger en had zondag een rustdagje van alle schopjes haha ?

Terug
Bovenaan