hoe vaak wakker?

hallo

ik vraag me af hoe vaak jullie kindjes wakker worden 's nachts. Naast de late- en nachtvoeding wordt Loek 2-3x per nacht wakker en slaapt hij pas in na de fiep gehad te hebben. Dit zag ik als 'er bij horen', maar nu lees ik her en der dat er kindjes zijn die zich de HELE nacht niet melden....
ik vraag me echt af wat nu 'normaal' is!!!

Rosanne

Volgens mij is er geen normaal hierin. In onze vriendenkring zijn er kinderen die de eerste twee jaar 5x per nacht wakker werden en onze zoon  slaapt vanaf dag 2 al door en wordt geen 1 keer wakker (van 23.00u - 7.00u). En daar hebben wij niets bijzonders voor gedaan. Als ik dit aan anderen vertel dan krijg ik steevast te horen van "wacht maar als je een tweede krijgt, dan is het echt heel erg die gebroken nachten".....??? Waarom is men nu zo snel jaloers lijkt wel? Onze zoon heeft veel gehuild in het begin, was ook geen pretje, dus elk kind heeft wel iets denk ik dan.

Hoi

Hier ook een hoor! is lastig omdat je dan nog niet normaal kan slapen en met die nachtvoedingen erbij is het best vermoeiend... Ja ieder kindje is anders zou vanzelf toch wel beter worden? Tenminste dat hoop ik toch echt want als ik zo nog 5 maanden door zou moeten dan krijg ik een burn out!

grt suuz mv joshua 8-2-07

Quinn slaapt van 21 tot 7 uur ongeveer. Maar heeft soms nachten waarop hij wakker wordt en huilt. Dit heeft dan vaak te maken met tanden, sprongetje, etc. Maar is dus zeker niet standaard. Het is dus heel verschillend. Ik denk dat er geen   standaard is.
Groetjes Veerle

Wij moeten er 's nachts regelmatig uit. Niet vanwege Bjarne van 4,5 maand, maar vanwege Ivar van 32 maanden, die graag 's nachts spookt..... Dan slaap hij een tijd weer rpima en dan weer een tijd heel slecht. Bjarne slaapt als een roos, maar dat kan nog veranderen...

Groetjes Dionne

Esther slaapt van 19.30 uur 's avonds tot circa 4.00  uur 's ochtends aan een stuk door, zonder zich te melden voor voeding of speen. Vanaf 4.00 uur is het meestal gedaan met de rust: op een goede nacht wordt ze tussen 4.00 en 6.30 uur (als ze eruit gehaald wordt) zo'n 2x wakker, op een slechte nacht wel 5 of 6x. Maar ik ben allang blij, kan ik toch van 22.00 uur tot 4.00 uur aan een stuk door slapen!

He Rosanne,

Femke is van 5 maart en zij slaapt van 23.00 uur tot 07.00. Soms wel langer.
Maar weet je,.... elk kindje is toch weer anders. Loek heeft gewoon nog een heel ander ritme.
Hoe slaapt hij overdag?

Gr linda

Wij hebben ook twee vaste slapertjes. Tijmen (2,5 jaar) gaat tegen half 7 naar zijn nest en begint 's morgens tegen 7 uur weer, dit verandert trouwens wel per maand geloof ik, soms is hij tijden een vroege vogel en andere momenten slaapt hij tot een uur of 8. Floor krijgt om 22.00 uur nog een bv en slaapt tot ik haar wakker maak, dat is om 8 uur, of om 7 uur als ik moet werken. Heerlijk!
We horen Floor trouwens wel eens 's nachts, dan huilt ze 1 of 2 x en dan heeft ze haar duimpje alweer te pakken. Super, zo'n duimpje !!! Die heeft haar broer ook gelukkig, errug handig!

Terug
Bovenaan