Hoe voelen jullie je?

Hoi dames,

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe jullie je voelen. Ik hoop dat jullie weinig last hebben van kwaaltjes. Helaas ben ik hele dagen misselijk en moet ik ook regelmatig overgeven ook al ben ik ondertussen 14 weken zwanger. Mijn vorige zwangerschap heeft dit 9 mnd geduurt maar ik hoop eigenlijk dat het nog over gaat voor het einde van de zwangerschap. Verder heb ik last gehad van bloedverlies waardoor ik toch wel onzeker ben geworden omdat ik dat in mijn vorige zwangerschap niet gehad heb. Gelukkig heb ik van de week een echo gehad en gaat met frummel binnen alles goed. Nu moeten we de onzekerheid maar proberen van ons af te zetten.

groetjes Anja

Hey hallo,

Ik voel me nu heel erg goed. De eerste weken was ik best misselijk, en dan niet 's ochtends maar juist in de avond/nacht. Gelukkig niet zo misselijk dat ik hiervan moest overgeven. Wel dat ik bepaalde dingen die ik normaal gesproken altijd at totaal niet lekker meer vond. Nu is de misselijkheid ver weg en heb eigenlijk nergens last van. Soms wat gespannen borsten (vooral als het zo koud is..). Verder merk ik wel dat ik wat meer last heb van puistjes waar ik normaal gesproken totaal geen last van heb. Ik ben nu bijna 15 weken zwanger en merk dat mijn buik nu aardig begint te groeien. Omdat ik mager ben van mezelf tekent het vrij goed af. Maar ik kan nog wel mijn gewone broeken aan, nog wel..
Ben benieuwd naar jullie verhalen.
Groetjes,
Elise

Hoi Anja,

Wat vervelend dat je bloed verliest. Dat lijkt me best griezelig iedere keer als dat gebeurt. Gelukkig heb ik daar geen last van. Hier wel nog veel last van misselijkheid. Ben nu 13 weken en elke avond erg misselijk of bij bepaalde geuren. Niet veel overgeven, het blijft (meestal) bij kokhalzen. Verder hele erge hoofdpijn, soms dagen achter elkaar. Puistjes beginnen nu in mijn gezicht de overhand te nemen, normaal heb ik juist zo'n gaaf huidje! bleeehh.
Verder mag ik niet klagen, op de echo was een mooi kindje met alles erop en eraan te zien.

Veel succes allemaal met de zwangerschapskwalen!

Marina

Hoi meiden,

Ik voel me wel goed. De ergste misselijkheid is zeker wel weer verdwenen. Ik kan nog niet alles eten, maar ik kan al weer (over het algemeen) meeëten met de rest van het gezin. Door de misselijkheid at ik op de raarste tijden en nu kom ik weer wat meer in het normale ritme. Wel moet ik 's avonds voor het naar bed gaan nog wat eten, anders kom ik de nacht niet door van de honger!

Bloedingen heb ik bij mijn eerste zwangerschap gehad. Tot nu toe gaat het deze keer goed. De vorige zwangerschap was echt rampzalig, dus ik hoop dat het deze keer beter gaat.  De bekkenpijn begint al weer in te kicken en sinds twee weken loop ik weer bij de fysio.

Groetjes, Marisa

Oh, verder ben ik wel nog moe, maar onze kleine meid is momenteel ook bijna iedere nacht een keertje wakker.

En mijn buik is al behoorlijk! En zit ook al behoorlijk in de weg. Je zou denken dat ik veel verder ben, maar toch is het nog geen 14 weken. En het is er echt maar één!

Groetjes, Marisa

Jee Anja,  ik kan me voorstellen dat je nu nog niet echt kunt genieten met dat bloedverlies. Gelukkig heb je je kleintje weer even gezien en weet je dat het daarbinnen allemaal goed gaat.

Met mij gaat het gelukkig weer beter, sinds een week (ik ben nu ruim 14 wkn). Daarvoor was ik echt de hele dag misselijk en moest ook regelmatig overgeven, ik heb zelfs 3 weken alleen maar op bed gelegen en leefde op een paar droge crackers. Het avondeten gaat nog niet altijd goed maar over het algemeen gaat het nu wel lekker.

Mijn borsten zijn nog steeds erg gevoelig en al 2 cupmaten groter. Mijn buik begint nu ook wel een beetje te groeien, ik moet 's avonds nu echt mijn knoop los laten.

groetjes Pukkie

Hoihoi,

Ook ik ben nog steeds erg misselijk (ik ben nu 13 weken). 's ochtends moet ik toch vaak overgeven. Overdag ben ik vooral misselijk als ik moet eten . Mijn oplossing: Ontbijt: 1 beschuitje met vruchtenhagel, 1 uur later 1 sultana hartig, 1 uur later weer 1 en 1 uur later weer. Dan ben ik bij de lunch: Die is het moeilijkst. Net waar ik op dat moment trek in heb. Als het maar hartig is. Dan 1,5 uur later 1 evergreen, 1 uur later weer 1. 1 uur later 2 mandarijntjes en 1 uur later 1 appel. Dan avondeten: Dat kan ik bijna allemaal weer verdragen. Dan voor het slapen gaan nog 2 LU time out koekjes en dan begint de volgende dag weer alles opnieuw. 's ochtends blijft een probleem, maar de rest van de dag heb ik zo redelijk onder controle.
Verder ben ik nog wel snel moe. Oplossing: vroeg naar bed .
Van de week ga ik eens voor andere broeken kijken. 's avonds een knoopje open kan wel, maar overdag in de winkel staat een beetje gek

Groetjes Wendy

hoi hoi,

Ik ben de 1e 12 weken behoorlijk ziek geweest, veel misselijk en spugen met name,.. bleeeeeeeh en alsmaar slapen,
Dit is nu gelukkig voorbij, maar had al een tijdje last van mijn onderrug en me bovenbenen net onder me billen zeg maar, dus bij de ha geweest, en die zegt dat t me bekken zijn!

en ik ben pas 15 en halve week, wat als ik straks verder ben??
Maar waarschijnlijk als t blijft krijg ik fysiotherapie..

mm maar ik heb het er met alle liefde voor over

Liefs Masrya 15.1

Terug
Bovenaan