Hoe was jouw kraamtijd?

A

Anoniem

Guest
En daar heb ik weer een nieuwe topic geplaatst. Ik probeer steeds weer een leuk en interressant  onderwerp te bedenken (hoop tenminste dat jullie er zo over denken....)

Deze keer ben ik benieuwd naar verhalen uit de kraamtijd.
Ik hoor namelijk om me heen wel eens verhalen over hele extreme kraamverzorgers die rare fratsen uithalen of juist bijna niks doen! En hoe heb je jezelf ervaren? Wij zijn in die tijd echt geleefd en mochten absoluut niks doen van de kraamverzorgster.
Dat was best een kwelling, aangezien ik dinsdag 's ochtends (maandagavond was ik bevallen) graag even de hond wilde uitlaten en zo fit als een hoentje (een enorme adrenalinekick) was.Als ik heel eerlijk moet zijn, heb ik nog nooit even uurtje op bed gelegen   en of ik daar nou trots op moer zijn vraag ik mij nog wel eens af, maar ik kon het gewoon. Zelfs in de kraamtijd vondt ik dat zonde van m'n tijd; ik wilde ons kindje knuffelen, visite krijgen en  al die leuke kaartjes en cadeau's bekijken! Mijn kraamverzorgster, die zelf 5 maanden zwanger was, kon daar niet erg om lachen, maar gaf op een gegeven moment op. Ze kreeg me niet in bed. Moet wel zeggen dat ik dan gewoon op de bank ging liggen en dan maar gezellig met haar ging kletsen. Zij voelde zich niet echt lekker sinds de eerste dag van haar zwangerschap, dus als ze wilde mocht ze van mij de hele dag wel op de bank zitten thee leuten, daar ben ik heel makkelijk in.

Nou ja, genoeg over mijn kraamtijd, nu die van jou!

Liefs

Wij hebben de eerste week in het ziekenhuis doorgebracht dus niet echt een leuke kraamperiode. De oudste en de jongste waren respectievelijk 6 en 4 weken te vroeg geboren maar na de ziekenhuisperiode zijn we van hen gaan genieten.
We hebben alleen bij onze middelste dochter een leuke kraamtijd met kraamverzorgster gehad dat is toch wel anders hoor wat een verwennerij, we hadden toen ook een superleuke kraamverzorgster dus van ons geen horrorverhalen.

groetjes chimene

Hoi, ik heb op zich een hele goede kraamtijd gehad.
Maar ik heb te weinig genoten achteraf.
Ik wou al heel veel op de 2e dag doen.
En heb ook niet veel gerust.
De kraamverzorgster zei het wel dat ik maar lekker moest gaan rusten, maar ik was lekker eigenwijs, whaha!!
Dus dat ga ik wel anders doen, als ik strax bevallen ben van de 2e, maar moet eerst nog zwanger zien te worden
Ook hadden we de 1e dag een k*twijf als verzorgster... ze kon niet tegen huisdieren, en heeft lopen klagen bij hun op het bureau.
Ja, dat weet je vantevoren, want dat hebben we allemaal in moeten vullen.
En ze deed ook helemaal nix hier huis!!
Ja, koffie drinken ja!!
Maar die we daarna kregen was echt een topwijffie!!

Groetjes Debby.

Hoi. Ik heb 2x geboft met de kraamhulpen hoor! Het klikte beide keren gelijk.. Vooral die ik afgelopen keer had daar was ik heel blij mee.. Die kwam 's morgens gezellig op bed zitten om te kletsen terwijl ik mijn fruitsalade (die ze heerlijk had gemaakt..) opat. Ze wat ook geweldig met de oudste en zat met hem te spelen en boekjes te lezen..
Maar ze gaf me ook de ruimte om lekker naar buiten te gaan als ik dat wilde.. Ik ben donderdags bevallen en ben ;s maandags met mijn oudste even de eendjes brood gaan geven en dat vond ze prima (mits ik niet te ver wegging haha..). Zij bleef dan bij de baby zodat de oudste even met mama op stap kon!
Als ik ze uit kon kiezen had ik haar ook zeker gekozen!!!
Ik heb dus een goede kraamtijd gehad.
Gr. Anne-Marie

Ik vond mijn kraamtijd niet echt gewelddig. Ik heb echt even mijn bevalling moeten verwerken en hoe graag we kinderen wilde, was ik te verbauwereerd om te weten wat ik ermee moest. Letterlijk wist ik niet wat ik met Rik aan moest ERG HE!!

Maar goed dat is na een week of 4 weggegaan en vanaf toen heb ik genoten elke minutt, seconde van de dag!! En dat doe ik nu nog stteed!!

X Saskia
mv RIk 04-07-07

MIjn kraamtijd was vooral een hele drukke periode.
Na de keizersnee nog 5 dagen in het ziekenhuis gelegen.
En in het ziekenhuis heb je echt bijna geen tijd voor jezelf.
En toen mocht ik naar huis maar Merle bleef op de kinderafdeling iK had nog 3 dagen mogen blijven maar het zag er naar uit dat Merel nog wel een dag of 6 moest blijven.
Dus   we konden  sowieso niet samen naar huis gaan.
Dus koos ik   ervoor om lekker naar me vriend te gaan. Die ik ook miste.
Het ergste moment van me kraamtijd vond ik toen de kinderarts  kwam melden "ze moet nu naar de kinderafdeling."
ik had te lang met gebroken vliezen gelopen zonder dat de bevalling daadwerklijk op gang kwam.
Daardoor kreeg ik een infectie   die zij weer van mij kreeg.
Ze moest dus aan de antibiotica.
Ging later ook nog geelzien ws omdat ze al zo ziek was, dronk niet goed hield zich niet op tempratuur en kreeg af en toe geen zuurstof
Merel is zondag geboren en op maandagmiddag kreeg ik dat te horen.
Nou tranen met tuiten leek wel een vergiet.
Me zus belde toevallig toen ik net terug was op de afdeling ik nam zo overstuur de telefoon op dat ze dacht dat er ik weet niet wat was gebeurd.

Gelukkig knapte Merel na de woensdag goed op en had ik een kamertje voor me alleen. het was rustig op de kraamafdeling van het ziekenhuis.
Donderdags ben ik toen naar huis gegaan maar ja nergens geen tijd voor.
2 keer per dag naar het ziekenhuis,kolven   etc.
Op zaterdag kwam het goede nieuws Merel deed het zo goed ze mocht zondag al mee naar huis.
Nog 2 dagen uitgestelde kraamhulp gekregen dat vond ik wel fijn maar aan de andere kant ik had nu eindelijk me kindje weer voor mij en me vriend alleen was dus ook wel weer blij toen het erop zat.

Hallo,

Ik heb echt een super kraamweek gehad. Ik heb zeven dagen heerlijk in en rond mijn bedje doorgebracht, terwijl onze schat van een kraamhulp met het huishouden bezig was, mijn oudste dochter bezig hield en héél belangrijk, de borstvoeding goed op gang hielp komen. Mijn man was ook veel thuis en die was er dan voor onze meid, zodat mijn kleine mannetje en ik uitgebreid aan elkaar konden wennen.
Mijn vorige kraamweek wilde ik heel snel al weer van alles en heb ik achteraf wel eens spijt gehad dat ik niet meer rust genomen had. Dit keer had ik me dus voorgenomen om me te laten vertroetelen en dat is ook zeker gebeurd.
Ik kijk er nog steeds met veel plezier op terug. Marja, onze kraamhulp, liep veel op blote voeten door het huis. Ze had, tot grote hilariteit van onze dochter, gekleurde teennagels! Dat werd echt een spelletje. Eva racede het 's morgens naar beneden om te kijken welke kleur nagels Marja vandaag had!
Toen we na haar vertrek Basje in zijn wieg wilde leggen, lag daar een héél lief briefje in. Dat soort dingen doen het goed bij mij. Het briefje zit in zijn babyboek. Toen er de dag daarna ook nog een lieve kaart voor Eva bij de post zat (ze vond het zo jammer dat alle kaarten voor Bas waren), kon ze helemaal niet meer stuk.

Wat ik tot slot ook nog heel fijn vond was dat Marja ook bij de bevalling was. Ik kon er dus goed met haar over napraten. Bij Eva was er iemand anders bij de bevalling dan de rest van de week en ik kon toen niet nog even napraten over de bevalling. Ik had daar juist veel behoefte aan omdat er toch wel veel langs me heen is gegaan.

Kortom: Een super weekje!

Groetjes,
Karin

Ik vond mijn kraamtijd echt verschrikkelijk. Ik ben bevallen in het ziekenhuis met een spoedkeizersnede en die dagen in het ziekenhuis vond ik echt verschrikkelijk. Je mag niets doen en als Benthe dan huilde, moest ik op n belletje drukken en dan duurde het soms wel 20 min voor dat er iemand kwam. Benthe overstuur, ik overstuur. Ook kwam de borstvoeding niet op gand, dus was dat ook een hele strijd, waar ik bijna aan onderdoor ben gegaan. Ik zag zo tegen het voeden op, dat ik Benthe op een gegeven moment niet meer bij me wilde hebben!!!
Toen ben ik gaan kolven en dat zorgde wel voor rust.

Thuis kreeg ik nog een paar dagen een geweldige kraamhulp en ben ik voorzichtig weer met bv begonnen. Helaas binnen een week twee borstontstekingen tegelijk in één borst, dus hartstikke ziek en twee antibioticakuren en daarna was mijn voeding gestopt!!!

Pas nadat ik met de borstvoeding ben gestopt en van mijn ontstekingen af was, kon ik gaan genieten en me echt moeder voelen!!

Terug
Bovenaan