Hoe was jouw kraamtijd?

Hoi!

Ik vond mijn kraamtijd tegen vallen. Ik had het veel te rooskleurig voorgesteld. Door mijn zware bavallen kon ik me amper bewegen en mijn zoon huilde veel door zijn hersenschudding en drinken wilde niet lukken. Toen ik terug kwam uit het ziekenhuis zag ik tot mijn grote schrik dat mijn hele schoonfamilie in huis mij op zat te wachten. Ik was doodmoe en mijn wens was om even met zn 3tjes te zijn. Pas savonds laat ging de laatste weg. De hele week veel bezoek... ook die niet begrepen dat ik om tien uur savonds toch echt wilde slapen. Ik vond het moeilijk om "nee"te zeggen...want aan de andere kant was ik zoo trots op mijn zoon, dat ik niets liever wilde dat iedereen hem zag. Ik heb er wel van geleerd. Ben nu zwanger vd 2e en heb nu al aangekondigd dat ik, als we terug komen uit het ziekenhuis (vanwege de complicaties vd vorige keer moet ik nu in het ziekenhuis bevallen) niemand anders erbij wil hebben, dan mijn mijn eigen gezin. Als ik gesatteld ben, dan bel ik en is iedereen welkom... maar niet meer tot savonds laat! Dat was mijn ervaring! Liefs!

mn kraamtijd vond ik.....geweldig vind ik een groot woord maar het was wel erg gezellig. de eerste dag lag ik in het ziekenhuis maar de tweede dag mochten we naar huis.
wij hebben 2 kraamverzorgsters gehad. dag 2 hadden we er 1 en de rest van de week hadden we een andere vrouw. een leuk mens die goed heeft geholpen en mijn gezeur aan hoorde. mn meisje had erg last van de borstvoeding en was bijna de hele nacht aan het huilen. zo vermoeiend. ik heb een week lang borstvoeding geprobeert tot dat mijn moeder zei van dit gaat niet stoppen er mee. ik was op dag 7 helemaal kapot. toen over op de fles en het ging veel beter. na een week of 3 over gegaan op een andere fles en het ging nog beter.
verder vond ik het erg leuk. lekker met mijn meisje pronken .
ik was ook eentje die al snel weer haar kleren aan had en weer beneden zat. en slapen 's middags??? dat lukte niet goed want ik herleefde telkens de bevalling op nieuw. die heb ik het even moeten verwerken en dat heeft een helepoos geduurt.
de volgende keer zal ik wel meer rusten denk ik en niet te snel alles weer willen doen.

Terug
Bovenaan