<p>Hallo lieve mensen,</p><p>Ik vroeg mij af hoe jullie bevallingen zijn verlopen? Hoe lang duurde het, veel pijn,...? Ik stel voor dat we tellen vanaf de 1ste voelbare weeën of vanaf dat je water gebroken is tot de geboorte van je kindje.</p><p>Ik heb een zoon van ondertussen 9 maanden en een 2de kindje wil ik wel maar durf eigenlijk niet. Ik ben echt bang om nog eens te bevallen.</p><p>Vr 06:00 ik merkte dat ik een beetje vocht verloor maar niet veel, geen pijn</p><p>Vr 10:00 is mijn water gebroken en zijn de krampen heel licht begonnen</p><p>Vr 17:00 begon de 'echte' pijn en had ik het gevoel dat ik moest persen</p><p>Za 01:00 na uren persweeën te hebben is mijn zoon uiteindelijk geboren</p><p>Nu moet ik hierbij vermelden dat ik thuis wilde bevallen maar mijn vroedvrouw heeft rond 11:00 in de avond besloten om toch naar het ziekenhuis te gaan omdat het gevaarlijk begon te worden. De meeste verschrikkelijke autorit ooit... Een verpleegster heeft zelfs mee op bed op mijn buik moeten duwen. Na deze ervaring weet ik niet of ik wel ooit klaar zal zijn voor een 2de.</p><p>Ik kijk er naar uit om jullie ervaringen te lezen </p><p>Groeten,</p><p>Eva</p><p> </p>