Hoe was jullie bevalling?

<p>Hallo lieve mensen,</p><p>Ik vroeg mij af hoe jullie bevallingen zijn verlopen? Hoe lang duurde het, veel pijn,...? Ik stel voor dat we tellen vanaf de 1ste voelbare weeën of vanaf dat je water gebroken is tot de geboorte van je kindje.</p><p>Ik heb een zoon van ondertussen 9 maanden en een 2de kindje wil ik wel maar durf eigenlijk niet. Ik ben echt bang om nog eens te bevallen.</p><p>Vr 06:00 ik merkte dat ik een beetje vocht verloor maar niet veel, geen pijn</p><p>Vr 10:00 is mijn water gebroken en zijn de krampen heel licht begonnen</p><p>Vr 17:00 begon de 'echte' pijn en had ik het gevoel dat ik moest persen</p><p>Za 01:00 na uren persweeën te hebben is mijn zoon uiteindelijk geboren</p><p>Nu moet ik hierbij vermelden dat ik thuis wilde bevallen maar mijn vroedvrouw heeft rond 11:00 in de avond besloten om toch naar het ziekenhuis te gaan omdat het gevaarlijk begon te worden. De meeste verschrikkelijke autorit ooit... Een verpleegster heeft zelfs mee op bed op mijn buik moeten duwen. Na deze ervaring weet ik niet of ik wel ooit klaar zal zijn voor een 2de.</p><p>Ik kijk er naar uit om jullie ervaringen te lezen ;)</p><p>Groeten,</p><p>Eva</p><p> </p>

Bij de eerste: za 18 uur hè ik voel wat... gewoon geslapen. Zo va 11 uur weeen en savonds om 20.51 geboren.

Bij de tweede: smorgens 8uur slijmprop verloren, meteen weeeen erbij. Savonds om 1750 geboren.

Bij de derde: om 17.00 eerste weeen en savonds om 21:30 geboren

Allemaal thuis geboren, vliezen drie keer kunstmatig gebroken. Pijn? Ja maar hè deze pijn is functioneel... je houd er iets fantastisch aan over.... en vergeet vooral niet elke bevalling is anders!!!

Hier begon het om 5u 's morgens. Kon niet meer slapen. Rond 7u de weeën gaan bijhouden. Verloskundige is om half 12 gekomen toen nog geen ontsluiting.
14.30u 2cm,
17.u 4cm, verloskundige zou tussen 7 en half 8 komen, maar om kwart over 6 gebeld dat ik t niet meer trok en kreeg ik persdrang.
Om 18.45u had ik 9cm (ging zo snel dat ik niet meer naar het ziekenhuis kon. Wilde eigenlijk poliklinisch bevallen, maar toen niet meer?)
19.30u 10cm met een randje moest de persweeën op mn zij wegpuffen (was de hel)
20.15u mocht ik persen en om 22u is de ambulance gebeld omdat de weeën afnamen en de kleine met z'n hoofdje gedraaid zat.
Uiteindelijk is hij in 23.28 geboren in het ziekenhuis met een knip en met bepaalde handelingen van de gynaecoloog ?

Ondanks dat het persen zo lang duurde zou ik het zo nog een keer doen. Toen ik moest gaan staan om naar de ambulance te gaan kreeg ik wel weer persweeën. Dus had achteraf misschien nog even moeten rondlopen, maar opzich was de eerste nacht in het ziekenhuis ook prima. Kleine was erg misselijk en ik heel slap, dus was fijn dat er een verpleegkundige was?

Waarom hebben ze geen ambulance gebeld, maar moest je met de auto?

Ze zeggen altijd de ene bevalling is de andere niet. Bij de 1e weet je niet wat je overkomt bij een 2e heb je wel meer een idee wat je misschien wel of niet wil (indien dat mogelijk is natuurlijk)
Kan me voorstellen dat het je aan het twijfelen maakt, maar lekker cliché, je krijgt er zoveel moois voor terug!?

Hallo,

Bij mijn zoontje s’morgens om 06:00 begonnen met lichte weeen en uit eindelijk weer in slaap gevallen tot 08:00.
10:00 verloskundige geweest en om 11:30 ging ik na het ziekenhuis. Bij mij heeft er ook een zuster op mijn buik gelegen zonder resultaat. Ons zoontje is smiddags om 16:31 geboren.
Bij ons dochtertje begon het smorgens om 09:00 en om 11:30 weer in het ziekenhuis aan de ctg omdat het met 35 weken was uit eindelijk is dezelfde dag om 20:08 ons dochtertje geboren.
Nu in verwachting van ons derde wondertje en ik denk niet eens na over de bevalling ik denk gewoon dit keer lukt het me ook! Iedere bevalling is anders

Bij de oudste begon het vrijdags om 6 uur 's ochtends met lichte weeën. Om 16.00 uur pas gestript omdat ik toen pas 2cm had. Vanaf 19.00 uur sterke weeën. Om 21.30 uur zat ik nog maar op 4cm. Na bijna anderhalf uur persen is hij om kwart over 5 op zaterdagochtend geboren. Hij is wel thuis geboren. Dus bijna 24 uur vanaf de eerste tekenen.
Tweede ging veel sneller. 's ochtends om 11.00 uur gestript (41 weken). Had toen al zo'n 4cm ontsluiting. Vanaf 16.00 uur flinke weeën, om 19.30 uur had ik 6cm. Na 10 minuten persen is ze om 22.10 uur geboren, ook thuis.

Dus mijn ervaring is dat de tweede sneller en ook wel makkelijker gaat. Mijn oudste was 19 maanden toen de tweede geboren werd.

Mijn 1e is ook zon beetje na 24 uur geboren. Met 35 weken maar laagliggende placenta dus moest na ziekenhuis. Vrijdagmiddag rond 1700 daar aangekomen rond 0200 snachts ruggenprik en volgende morgen om 0755 geboren. Wel 2 dagen eerder het gevoel dat niet zo lekker zat. Mijn 2e heb ik donderdags hele dag beetje weeen gehad ma geen pijn. Snachts om 2400 me vliezen spontaan gebroken en gelijk vol in de weeen. Niet echt pijn nog en meteen persdrang en om 0149 geboren dus kan ook snel gaan. Die is met 39.6 geboren en lekker thuis. Ze zouden met 40.3 mij anders strippen. Gelukkig niet nodig geweest. Elke bevalling is totaal anders. Je kunt nooit helemaal plannen

1e: 1:30 weeen, 3:00 spontaan gebroken vliezen, 1,5 uur persen en 6:30 geboren...
2: eindeloos voorweeen... 14:00u gestript... Voorweeen voorween voorweeen.. 2:00u echte weeen.. 5:00u vliezen laten breken en 7:00u geboren na 9 min persen...
2 totaal verschillende bevallingen! 

Ach een tweede bevalling is vast heel anders dan de 1e! Hier lichte weeen op za rond 14 uur, rond 20 uur werd t zwaar, vliezen braken rond middernacht, tussen 3 en 4 op zondag naar t ziekenhuis, pompje gekregen in de ochtend, maar uiteindelijk pas na 16 uur op zondag baby in de armen na knip en vacuumpomp.. maar he, over 2 maanden ga ik het weer proberen en dan duurt het hopelijk minder lang ;) heb er alle vertrouwen in, hopelijk jij ook wanneer je eraan toe bent!

Terug
Bovenaan