Hoe was jullie bevalling?

Eerste kwam met 40+3. Begon om ongeveer 3 uur 's nachts met weeën. Om 10u 's ochtends waren we in het ziekenhuis, 11 uur hebben ze mijn vliezen gebroken omdat de ontsluiting niet opschoot. Toen redelijk snel in een weeënstorm terecht gekomen waarbij het in 2,5 uur van 2 naar 10 cm ging. 14u mocht ik persen en 14:16 is onze zoon geboren. Wel een goeie knip gehad. 
2e keer begonnen om 4u 's nachts de weeën met 40+4, half 7 's ochtends hebben ze vliezen gebroken weer, weer in weeënstorm gekomen, 8:10 mocht ik persen en 8:15 is onze geboren zonder knip of scheur!
Beide bevallingen geen pijnstilling gehad. Beide keren tegen het einde wel om gevraagd ivm de weeënstorm, maar toen was het al te laat. Ik kijk heel positief terug op de bevallingen. Heb het echt op me af laten komen. 

Uch, rond de klok van 5 begonnen half 12, 6 cm naar het ziekenhuis, ergens voor etens tijd 9,5, ga maar weer terug op he zei je mag nog niet. Vervolgens was het zover.

Ons meisje lag als sterren kijker, vacuüm op het voorhoofd, hoofd eruit 180 graden gedraaid, armpje geluxeerd een daar was ze. 19:37. Daarna verloor ik zelf nog ruim 1,5 liter bloed.

Ondanks dat ik denk ik al het personeel, inclusief artsen heb gezien van de afdeling en ik goed half 1 pas op kamer lag, er verteld werd dat dit toch wel een zeer spannende bevalling was.

Dit niet zo ervaren, was helemaal zen. Achteraf gezien, hebben we mazzel dat we er beide zo knap uit gekomen zijn. Dit was 2019 de eerste

Wat een verschillende verhalen hè? Ik werd op donderdag met precies 40 weken ingeleid en zondag ging er pas echt iets gebeuren. Tenminste,.. toen gingen ze ervoor zorgen dat er iets ging gebeuren ?. Om 12 uur werden mijn vliezen gebroken, de dagen ervoor hadden 2 of 3 cm opgeleverd. Ik kreeg een infuus met weeenopwekkers. Dat vond ik heel heftig. Je hebt veel pijn en steeds komen ze dat infuus een tandje hoger zetten ?. Om 19 u heb ik om een ruggenprik gevraagd. Om 23.30 mocht ik gaan persen maar kort daarna werd besloten dat het een spoedkeizersnede ging worden. Om 00.30 werd ik naar de ok gebracht en om 00.51 konden we eindelijk ons ventje ontmoeten. Effectief dus een bevalling van ongeveer 12 uur maar ik lag al wel dágen te wachten. Wat een gedoe,.. balloncatheter, hormoontabletten etc. Hij had echt geen zin om eruit te komen!

Hoe is het om een ruggenprik te krijgen? Voel je echt geen pijn meer?
Ik was zo zen heel de zwangerschap, ik was er helemaal klaar voor. Sloeg dat toch wel even tegen :D

Mijn ruggenprik is verkeerd gezet waardoor ik nog wel veel heb gevoeld. Normaal gesproken is dat natuurlijk niet zo. Ik heb er trouwens zenuwpijn in mijn rug aan overgehouden. De ene bevalling is inderdaad de andere niet. Je kindje is net 9 maanden. Toen mijn baby die leeftijd had moest ik er echt niet aan denken, aan een 2e. Vooral door de vreselijke bevalling. Nu is mijn kindje ruim 2 jaar en is mijn kijk op een 2e of zelfs meer kinderen krijgen erg veranderd. Alles heeft tijd nodig. Het is helemaal niet gek als je nu nog met dingen van je bevalling zit. Praat erover met de huisarts of zoek via de huisarts hulp. Het zal je goed doen. Liefs!

Eerste kindje met 39+5 vliezen gebroken om 6.00 uur bij opstaan uit bed. Rond 12.00 uur begonnen de weeën en om 16.52 uur is onze dochter in het ziekenhuis geboren.

Tweede kindje, gestript met 40+4 zonder resultaat wederom gestript met 41 weken om 12.00 uur. Rond 17.00 begonnen de weeën en om 22.53 is onze zoon thuis geboren.

Vergeet idd niet dat een tweede bevalling over het algemeen gemakkelijker en sneller gaat dat een eerste bevalling.

Terug
Bovenaan