Hoe was jullie bevalling?

Eerste rond 7 uur met krap 3cm ontsluiting vliezen gebroken. Na 1,5 uur onder de douche 9cm. Een uur persen en met een knip werd hij geboren. Dit was poliklinisch in het ziekenhuis.

Tweede. Met krap 3cm vliezen gebroken. In bad gaan zitten. 2 uur later volledige ontsluiting, en 3 persweeën later was ie er. Heerlijk thuis in bad. Ondanks dat de pijn van de weeën me weer overviel, hielp het bad heel goed bij het opvangen van de pijn. Lees rug- en buik weeën.
Misschien eens goed om over je angst te praten met verloskundige. Zij kunnen je ook informeren over manieren om het anders te laten verlopen.

Bij onze eerste begonnen de weeën op donderdagavond rond 23:00 uur, thuis proberen op te vangen en daarna door naar het ziekenhuis met intense weeënstormen. Uiteindelijk tijdens de autorit van 2 naar 8cm en bij binnenkomst aan een morfinepompje. Vliezen kunstmatig gebroken en na 10 minuten persen was hij er om 05:45 uur.

Tweede bevallig begon heel relaxed op zondagmiddag rond 13:00 uur. Langzaamaan werden de weeën sterker en kwam de verloskundige. Rond 15:30 zat ik op 5cm en konden dus direct door richting het ziekenhuis. Ik koos voor een badbevalling zonder pijnstilling. Na kunstmatig breken van de vliezen direct persweeën en met 4 minuten persen werd hij geboren om 18:37 uur. Om 21:00 uur zaten we weer in de auto richting huis.

Bij beide bevallingen vond ik de pijn heel goed te doen. Bij de eerste vooral gekozen voor morfinepompje vanwege de weeënstorm, ik kon maar niet op adem komen. Ook dus verschillende bevallingen gehad al waren ze beide vlot en goed verlopen.

Misschien is het goed om er met de huisarts of verloskundige over te praten! Zij kunnen je verder helpen!

Hier zijn snachts om 5 uur de vliezen gebroken. Om 7 uur was de verloskundige er, had toen al 6 cm ontsluiting. Om half 9 zat ik op 10 cm. Maar mn weeën bleven onregelmatig. Ben toen met de auto naar het ziekenhuis gegaan, was sneller dan met de ambulance. In het ziekenhuis nog ruim een uur geperst en toen is om 11 uur onze zoon geboren. Nee, niet heel lang voor een eerste kindje, maar wel heel lang moeten persen. Ik kijk er echt niet problematisch op terug! Ben nu zwanger van ons tweede kindje en ik weet dat mijn lichaam dit kan en dat er anders altijd nog een keizersnee gedaan kan worden!

Misschien is het goed om er met de huisarts of verloskundige over te praten! Zij kunnen je verder helpen!

Hier zijn snachts om 5 uur de vliezen gebroken. Om 7 uur was de verloskundige er, had toen al 6 cm ontsluiting. Om half 9 zat ik op 10 cm. Maar mn weeën bleven onregelmatig. Ben toen met de auto naar het ziekenhuis gegaan, was sneller dan met de ambulance. In het ziekenhuis nog ruim een uur geperst en toen is om 11 uur onze zoon geboren. Nee, niet heel lang voor een eerste kindje, maar wel heel lang moeten persen. Ik kijk er echt niet problematisch op terug! Ben nu zwanger van ons tweede kindje en ik weet dat mijn lichaam dit kan en dat er anders altijd nog een keizersnee gedaan kan worden!

Wat fijn om al jullie ervaringen te lezen!
Mijn vroedvrouw heeft met de auto gereden dus ambulance was niet nodig.
Ik was al heel de nacht wakker omdat ik enorme rugpijn had dus mijn lichaam was volgens mij al te uitgeput voor ik nog maar aan de bevalling moest beginnen. Om dan nog 5/6 uur te persen was gewoon teveel. De verloskundige was dan ook wel kwaad op mijn vroedvrouw.
Achteraf gezien ben ik wel blij dat ik op een natuurlijke manier zonder medicatie heb kunnen bevallen.  

Thuis!

22:00 bloedverlies bij check vk bleek ik 1cm ontsluiting. Wellicht start bevalling?... 23:00 naar bed gegaan..
01:00 wakker van regelmatige heftige weeën.. veel gedoucht en om 03:00 check vk.. 5 cm ontsluiting en vliezen door laten prikken..
Vanaf 04:00 weeënstorm en om 05:46 na 17 min persen onze zoon geboren, zonder pijntstilling lekker thuis in mn eigen bed. Inmiddels 15 weken zwanger en hoop ik op net zo'n snelle en fijne bevalling!

Het begon do rond 22.00 de weeën werden al snel behoorlijk krachtig. Rond 02.00 de verloskundige gebeld en had ik 1cm ontsluiting. Rond 06.00 had ik 4cm en ben ik de weeën onder de douche op een fitnessbal gaan opvangen. Om 09.00 weer gebeld omdat de weeën steeds vlugger kwamen en krachtiger werden. 8 cm ontsluiting en konden we naar het ziekenhuis. Daar aangekomen ben ik pas de slijmprop verloren en had ik volle ontsluiting. Ze hebben mijn vliezen doorgeprikt en ik mocht meteen persen. Helaas had onze dame zich te vroeg gedraaid en zat ze klem. Na veel draaien van de ene op de andere zij, kwam ze los maar was ik een beetje uitgeput geraakt. Om 12.30 kreeg ik morfine om op adem te komen en om 13.30 kreeg ik weer volop persweeen en mocht ik weer aan de slag. Na 25 min persen ( met knip) was ze er. Het was geen makkelijke bevalling en de co assistenten die me begeleidden hebben wat lang gewacht met actie ondernemen volgens mijn verloskundige. Maar ik zou het zo weer doen. Dat zei ik al zodra ze op mijn buik lag. Ik zat helemaal in mijn eigen bubbel waar alleen n mijn vriend en verloskundige bij zaten. De rest heb ik allemaal niet mee gekregen en als iemand anders iets zei kwam het totaal niet aan. En de pijn, tja dat hoort erbij dacht ik steeds. Die zorgt ervoor dat we onze dame in onze armen kunnen sluiten.

Terug
Bovenaan