Hoe was jullie buik met 19 weken?

Hier weer even een buikentopic.

Ik ben ruim 19 weken maar er is nog bar weinig te zien. En het zit ook zo laag, vind ik. 2 cm onder mijn navel begint de baarmoeder. Is dit normaal? Zit het bij iedereen zo laag? En komt het dan nog hoger? Of wordt ik zo'n uitgezakte moeke met een uit z'n krachten gegroeide vetrol?

Ik heb dus echt zo'n "vetrol" onder mijn navel en boven mijn navel groeit een echte vetrol ernaartoe. Met als gevolg een "deuk" ter hoogte van mijn navel. Echt, het ziet er niet uit! Ik ben ook stikjaloers op meiden met zo'n mooi hoog bolletje, haha...

Ik weet dat het niet het belangrijkste van de wereld is (ik wil nog wel 16 vetrollen als ik de garantie krijg op een gezond kindje) maar ik ben benieuwd hoe het bij jullie is.

Oja, ik ben ook nog niet aangekomen. Maar dat is niet erg want ik ben van mezelf vrij zwaar.

Van de week lag ik op het strand in Griekenland en toen was er eindelijk iemand die zag dat ik zwanger ben (een serveerster vroeg: "you with baby?" Ik kon d'r wel zoenen!).

Nou, vertel: is er nog hoop? Haha....
Groetjes van Jose

hallo hier ook zo een ben nu 20 weken zwanger en bij mij begin je het nu pas te zien en ben ook niet aan gekomen ben alleen afgevallen mijn gyn zij tegen mij dat mijn buik ook echt laag zat maar dat zal wel goed komen hoor geniet van je zwangerschap groetjes ramona

Hoi Jose,

Maak je niet druk. De grootte van je buik zegt niets over je kindje.

Ik heb mij tijdens mijn zwangerschap daar ook ontzettend druk over gemaakt. Bij mij ging je het pas vanaf de 21e week zien. Toen begon mijn buik wel te groeien maar wel elke keer met sprongetjes. Dus bij de 21e week en toen stopte het. Een paar weken later merkte ik ineens weer dat ie wat groter was geworden. Maar echt een flinke buik heb ik nooit gehad (vond ik ook niet zo erg, kon tenminste mijn schoenen nog gewoon aan doen en zo.... haha). Uiteindelijk bleek ook dat mijn zoontje meer naar binnen groeide (richting ruggengraat).

Ik ben tijdens mijn zwangerschap maar 7 kilo aangekomen en dat kwam pas vanaf week 30 of zo. Ik ben ook vrij stevig van mezelf dus ik vond het helemaal niet erg. Mensen die veel kilo's aankomen houden vaak veel vocht vast of maken vetreserves aan maar die had ik van tevoren al dus die kilo's zijn mij bespaard gebleven.

Uiteindelijk ben ik op 28 juli bevallen van een kerngezonde zoon van 50 cm en 2900 gram. Dus maak je niet te druk over je buik of je kilo's want dat zegt dus niets over je zwangerschap.

Groetjes,
Maike
Mama van Sven, 28-7-2007

met 19 weken zit je baarmoeder inderdaad ongeveer 2 vingers onder je navel.elke maand komt ie een cm of 2 hoger.met 20 weken begon ik een minibol onderbuikje te krijgen.vanaf 32 weken zat mn baarmoeder en zoon knel onder mn ribben.kon niet eens mn schoenen meer aandoen.maar ik had niet een hele dikke buik ofzo.maar t kind gaat vanzelf in de weg zitten,wees maar niet bang

Het is wsl jouw eerste kindje.

Bij mijn eerste was het tot 20 weken ook niet echt zichtbaar, maar daarna zag je he tmet de week groeien! Dus bij jou zal dat de komende periode wel gebeuren.

Nu met mijn tweede, leek ik bij 19 weken wel 5 maanden zwanger en nu vraagt iedereen al of het niet lang meer duurt. Als ik dan vertel dat het nog 15 weken duurt, dan vragen ze gelijk of het er twee zijn!

Tja zo is er altijd wel wat. Gelukkig zegt het formaat van je buik niets voor de toestand van je kind, dus dat zit wel goed!

gr mama van MD

hoi! ik zat net even te kijken in mijn fotoboek en idd..bij mij was ook nog weinig te zien. Maar nu ben ik bijna 32 wkn en nu komt er toch wel iets hoor!
Nog niet veel maar dat is allemaal maar een voordeel denk ik al is het leuk om je buik te showen natuurlijk hihi

Maar misschien hou jij ook nog zo'n klein buikje tot het einde en dat scheelt een hoop straks toch? Je past nu ook waarschijnlijk nog in je oude kleren??
ik ben trouwens ondanks die buik wel 9 kilo bijgekomen dus dat gaat helaas wel gwn door haha!

Gr angela

Link buikje met 21 weken

Hey,

Hierboven kan je klikken en zie je men buikje met 21 weekjes,is nu wel twee weekjes verder maar van die van 19 had ik kleren aan en zijn niet zo duidelijk,hier onderaan zal ik een zetten van men buik met 26 weken,kan je het verschil eens zien,denk dat het bij iedereen nu wel verschilt maar bij mij was het op die tijd ook "gene vette" zoals wij belgen zeggen hoor :)
En dan moet je nu die dikke buik eens zien,ben nu bijna 34 weken en staat echt op ontploffen,dus geniet nog maar even nu hij nog niet in de weg zit,je zal er ook nog wel op klagen :)Of mss ben ik de enige maar denk ik niet...
Zal men buik wel missen achteraf hoor maar nu op deze moment,zou wel zo willek ruilen hoor,zal ook blij zijn dat ik men meisje in men armen heb,dan weet ik wrm ik al die kwaaltjes heb gehad he :)
Zal de link hieronder effe zetten he...
Liefs orchideke

Terug
Bovenaan