hoe ziet jullie 'schema' er 's avonds uit?

Volgens mij doe jij het goed hoor! Behalve dan, dat je er zelf aan onderdoor gaat! Pas goed op jezelf, dat is heel belangrijk. Wij hebben hetzelfde gehad met Max. Die sliep 's avonds nooit, was van 16 tot 23 uur wakker. Gelukkig sliep hij wel 's nachts. je wordt er op een gegeven moment wanhopig van. En dat helpt niet aan beter slapen van je kindje.
Probeer op de momenten dat Amber slaapt, ;s avonds, zelf ook wat uit te rusten. Daardoro heb je zelf wel een raar schema, maar je hebt ook nog steeds onderbroken nachten. Je moet het ergens vandaan halen. En misschien kun je proberen haar niet voor de voeding van 23 uur wakker te maken, maar af te wachten wat er gebeurt.
Veel sterkte!
patricia

Beau huilt meestal erg hard zodra hij zijn matras raakt. Hij wordt er paars van, zo hard huilt hij. Met tranen in de ogen kijkt hij je zielig aan. Maar dan laten we hem gewoon liggen en volgen we toch wel een soort ritueel: kusje, muziekdingetje aan en we gaan weg.
We weten dan zeker dat het geen luier is en bijna helemaal zeker weten we dat hij moe is. Gewoon laten schreeuwen dus. Soms duurt dat 3 minuten, soms 10 minuten. Maar soms 20 minuten. Als het na 15 tot 20 minuten niet minder is gaan we kijken en eigenlijk altijd is het dan een plasluier die in de tussentijd is ontstaan. Na de luierwissel leggen we 'm terug. Dan wachten we weer of het stil wordt. Het komt nooit voor dat hij dan nog eens 20 minuten kei-hard huilt.
We weten dat hij moe is omdat hij een uur of langer op is geweest en niet meer zo om de standaarddingen kan lachen, een paar keer heeft gegeeuwd of in z'n ogen heeft gewreven.

Overdag doen we altijd het gordijn op z'n kamer open en 's nachts dicht, zodat hij een dag/nachtritme heeft.

Het is tijd dat jij er iets aan gaat doen om je beter te voelen. Voor je kind is het niet goed als jij er zo bij loopt.

Zorg dat je je uren slaap krijgt. Vader moet een paar voedingen overnemen. Als jij 3 nachten goed hebt geslapen is het tijd voor je man/echtgenoot om weer een paar nachten bij te tanken. Zoiets moet je regelen. Ga maar kolven, jouw welzijn is te belangrijk.

Beau is nu 4 maanden, dus net zo oud als jouw baby. Beau slaapt 's nachts goed door (soms 11 uur) en krijgt borstvoeding. Borstvoedingskinderen slapen altijd sneller door.

Ik denk dat een ritueel belangrijk is, zodat je kind weet dat het moet gaan slapen. Beau heeft ook alleen rustige kleuren op zijn slaapkamer en geen speeltjes in de buurt van zijn bed. Het bed is om te slapen, de box beneden is voor activiteit.
En als Beau overdag in bed ligt is het gordijn dus open. Hij is nooit langer dan 2 uur op.

Hoi Melanie,

Hel klinkt precies zoals het hier gaat, behalve dat Willem meestal nog wel even een slaapje doet om een uur of half 6 tot half 7. Dan kunnen wij net ff rustig eten met elkaar. Verder krijgt hij soms een voeding om 11 uur s'avonds, soms niet. Bij Willem maakt het niets uit of hij wel of geen avondvoeding krijgt, hij wordt toch om 3 uur wakker voor de nacht.  Als ik echt aan m'n eind ben dan ga ik gewoon vroeg naar bed. Dan ga ik om 9 uur of om half 10 of zo slapen en dan word ik soms door Willem wakker om 11 uur of soms pas om 3 uur. Dan heb je vanaf half 10 tot 3 uur al een hele nacht er op zitten. Misschien is dat een idee.
En wat anderen ook al schreven, het beste is om te accepteren dat het zo gaat! Dat levert veel minder stres op en teleurstelling dat het vannacht weer niet is gelukt met doorslapen... Dan zul je zien dat het opeens vanzelf een keer gaat lukken.
Veel sterkte hoor!

Chrisja

Beau is natuurlijk heel makkelijk en ik kan me niet voorstellen dat hij niet in slaap te krijgen is. We entertainen 'm als hij wakker is en op een gegeven moment merk je aan zijn gedrag dat hij moe wordt. Lijkt me dat elke baby dat aangeeft. En dan valt de 1 makkelijker in slaap dan de ander.

quote: claske reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('02-04-2007 14:01:43'));

Beau is nu 4 maanden, dus net zo oud als jouw baby. Beau slaapt 's nachts goed door (soms 11 uur) en krijgt borstvoeding. Borstvoedingskinderen slapen altijd sneller door.

.

Huh? Ik dacht dat het andersom was, dat flesgevoede kinderen eerder doorsliepen, die kunnen toch zwaardere voeding krijgen als late avondvoeding en borstvoeding is licht verteerbaar, dus sneller een hongergevoel.

Kyna sliep als baby al na een week of 6 door, Lynn nog steeds niet. Maar ik heb er niet zo heel veel last van, dus laat ik het maar zo. Ik heb niet zo'n zin om 's avonds laat te gaan kolven en pap te gaan maken.

hoi hoi,

bedankt voor de reacties als ik het zo lees dan doe ik toch niets verkeerd.

Ik geef BV, dus uitlogeren of papa de voedingen laten doen heeft geen zin. Speen geven helpt dus ook niet, ze wordt echt wakker voor een voeding en dan moeten we geen speen geven anders krijg je te maken met stille ondervoeding heb ik mij laten vertellen. Misschien is dat met FV anders???

Laten slapen en niet wakker maken om 23 uur maar kijken wat er gebeurt hebben we ook al geprobeerd, maar ze wordt dan meestal toch iets later dan 23 uur wakker of ze komt om 00.30 en dan weer om 5 uur, dan heb ik liever 23 uur en 3 uur en dan weer 6.30 / 7 uur.
Ook hebben we een ritueel en liggen er geen speeltjes in haar bed en ik leg haar altijd in bed om te slapen. Ik ga af en toe ook inderdaad vroeg naar bed om een uur of 20 en ze dan de wekker om 23 uur. Maar zo vaak doe ik dat niet, ik heb ook nog een man. Dus ik doe dit alleen als hij gaat sporten en er toch niet is.

En ook volgens mij slapen kindjes die FV krijgen eerder door en niet kinderen die BV krijgen. Mijn man heeft dan ook al voorgesteld om op FV over te gaan, maar ik wil dat eigenlijk niet want ik wil liever het beste voor mijn dochter. Misschien is het inderdaad tijd dat ik aan mijzelf ga denken en moeten we toch (met pijn in mijn hart) overstappen op FV.......

Groetjes,

Melanie, mama van Amber

Hoi Melanie,
Ik geef ook BV en Liv heeft al sinds week 1 een speentje. Van stille ondervoeding is geen sprake, want ze groeit goed en komt voldoende aan. Stille ondervoeding is volgens mij als je kindje echt te weinig voeding binnenkrijgt maar wel heel tevreden oogt.
Als je niet wilt overstappen op flesvoeding, zou je ook kunnen overwegen om toch af te kolven en je man een flesje laten geven. Dan moet jij er alsnog uit om te kolven, maar je zou dat dan ook wat vroeger kunnen doen. Bijvoorbeeld Amber om 23 uur een borst goed laten leegdrinken en dat je de andere dan leegkolft. Dat hou je wel vol, een nachtje. Dan kun je je man er op uit sturen om Amber te voeden. Ik weet ook niet of je in je eigen bed voedt. Ik geef Liv 's morgens in principe in mijn bed de voeding. Als je 's nachts in je bed voedt en niet op Ambers kamertje, dan kun je ook aan je man vragen of hij haar wil halen en daarna weer wil wegbrengen. Dan kun je bij wijze van spreken halfslapend voeden. Dan slaap je daarna ook weer beter in.
Of flesgevoede kindjes eerder doorslapen weet ik niet. Die kunnen vanaf 3 á 4 maanden een papfles krijgen, die wat meer voedingsstoffen bevat. Vaak gaan de kindjes dan doorslapen. Ik heb met mijn kids gewoon heel veel geluk wat doorslapen betreft, Max vanaf de derde week, Liv begon met 4 weken door te slapen. Ik geef Liv ook geen laatste voeding meer (haha, natuurlijk wel, maar die is niet laat). Zij wil per se om 19 uur naar bed, anders wordt ze vervelend. Ze slaapt dan ook direct in en ze slaapt dan door tot 7 uur 's ochtends. Maar ik denk ook stiekem dat ik slagroom geef ipv melk.....
Ik wens je veel sterkte en denk aan jezelf, want Amber heeft niet zo veel aan een oververmoeide mama!
Patricia

Terug
Bovenaan