hoe ziet jullie 'schema' er 's avonds uit?

Hoi Melanie,

Roman is van 14-12 en slaapt sinds 2 weken door. Tot die tijd dus niet, en ik zat er op een gegeven moment ook heeeeelemaal doorheen. Mijn vriend is zelfs een paar keer een dag thuisgebleven omdat ik 's ochtens al zo moe was dat ik ervan moest huilen. De tip die al een paar keer is genoemd: breng je baby een nachtje weg. Heb ik ook gedaan. En ik geef ook borstvoeding.  

Het moeilijkste is om het los te laten. Ik voelde me heel verantwoordelijk, zo van: ik moet Roman voeden, ik ben verantwoordelijk, ik moet het doen, blabla. Met borstvoeding werkt dat nou eenmaal zo.
Maar soms moet iemand anders het even voor je doen, want het is heel erg vermoeiend als je weken lang zo weinig slaapt.

Wij hebben Roman toen om 20.00u naar oma gebracht, zij heeft hem om 23.00u 3.00u 7.00u een flesje afgekolfde melk gegeven. Mijn vriend en ik zijn snel gaan eten bij de Thai,  daarna nog even gekolfd en rond  elf uur gaan slapen.  Ik werd  de volgende ochtend pas om 7.00u wakker, niet omdat ik was uitgeslapen, maar omdat mijn borsten bijna ontploften, hihihi. Het was heerlijk om zo lang te slapen, maar ook om voor eventjes de verantwoordelijkheid van het voeden aan een ander te geven.

Wij hebben overigens 'niets' gedaan om het doorslapen voor elkaar te krijgen. Op een gegeven moment ging Roman het vanzelf doen. (thank god)

Veel sterkte. Ik hoop dat je snel een goede nacht maakt, ik weet hoe verrot je je kunt voelen als je zo weinig slaapt.

Groetjes,
Laura

Hoi Melanie,

Nou je ziet al aan het aantal reacties dat er meer zijn met dit probleem. Ik heb echt met je te doen en hoop dat je snel aan je rust toekomt. Ik weet hoe het is. Ik denk dat de meeste van ons dat wel weten. Je kunt er echt wanhopig van worden. En onzeker omdat je aan alles gaat twijfelen.

Ik heb misschien nog een tip. Ik zeg misschien omdat je volgens mij al bijna alles hebt geprobeerd.
Je wilt heel graag BV blijven geven en dat begrijp ik heel goed. Wat je zou kunnen proberen is een enkele voeding te vervangen voor FV. En dan zou ik de late avondvoeding vervangen. Die kun je dan ook verdikken en door iemand anders laten geven zodat jij bij kunt slapen. Misschien is dat dan ook net het zetje wat Amber nodig heeft om toch door te kunnen slapen.  Voor je BV maakt het niet zo heel veel uit. Je krijgt misschien even iets stuwing maar dat is na een paar dagen over en Amber krijgt verder toch gewoon nog BV.

Maar het blijft natuurlijk gewoon moeilijk. Jeske heeft ook nog steeds slechte nachten. Vaak lopen we te klooien met haar speen vanaf een uur of 5. Echt doorslapen is er ook bij ons nog niet bij. Ik heb alleen het voordeel dat Jeske vooral overdag jengelig is. Dan ga ik maar gewoon aan de wandel of bij iemand op bezoek. Ondertussen sus ik haar zo de hele dag. De avond en nacht gaat redelijk. daardoor is het wat beter vol te houden. Ik kan me heel goed voorstellen dat je er helemaal doorheen zit.

Veeeeeeeel succes en sterkte en laat je niet uit het veld slaan. Het gaat echt een keer goedkomen.

hoi dames,

ik ben blij met de vele reacties! Wat lief van jullie zeg! Even nog wat aanvullende info;

ik voed Amber 's nachts en 's morgens altijd in mijn bed en laat mijn man haar vaak halen, tenzij hij niet wakker wordt, maar tegenwoordig wordt hij eerder wakker dan ik, hihi.

Amber doet ook al een tijdje moeilijk met het flesje. Gisteravond om 23 uur heeft ze maar 50 ml op met als gevolg dat ze weer om 2 uur wakker werd, aaarrrrggg. Toen heb ik BV gegeven en toen heeft ze geslapen tot 6.30 uur. Ze werd tussendoor nog even wakker waarschijnlijk van kramp ofzo, want ze huilde en toen mijn man ging kijken sliep ze weer. Overigens heb ik haar net een flesje gegeven en heeft ze 150 ml gedronken! Eenmalig of gaat ze t leren???

Wat betreft het speentje; daar twijfel ik nog over. Van de week werd ze om 5 uur wakker en gaf mijn man een speen en ging ze weer slapen. Ik zei toen dat ze niet voor niets wakker werd en ik heb toen BV gegeven en ze dronk als een tierelier. Dus wat is nou wijs? Ik zal t weleens vragen aan het CB, maar die geven tegenwoordig ook niet altijd goed advies.

Ik heb overigens vanmorgen nog lekker even geslapen van 7.30 uur tot 9 uur en Amber ook. Heerlijk hoor!

Nogmaals bedankt voor de reacties.

Groetjes,

Melanie, mama van Amber

hoihoi!

Nou, je hebt al heel wat reacties en tips gekregen! Hoop dat je er iets mee kunt.. maar vooral; zie het belang ervan in dat je zelf goed uitgerust bent! Desnoods laat je iemand anders een wandeling maken met de kleine, zodat jij weer even een uurtje kunt slapen..
En laat gewoon de boel de boel.. Dat huishouden komt wel weer!

Het rare is dat het inene zomaar zonder reden zo kan zijn dat Amber gaat doorslapen..
Tot die tijd is het gewoon door blijven bikkelen en lief blijven! Hihi...
Iets fout doen doe je niet hoor.. volgens mij hou je zielsveel van je kleintje! Dus dat zit wel goed.

Ons schema is én sinds de zomertijd anders én sinds afgelopen zondag. Door de zomertijd krijgt Sam nu z'n flessen op een ander schema en kwam ik inene uit op 20.00 uur en 0.00 uur. En die laatste vond ik wel een beetje laat.. Ik gaf hem dus gewoon als ik zelf naar bed ging; maar dan dronk hij de fles niet echt leeg.. laat staan dat ik hem wakker kreeg! Na een weekje 'moeilijk' doen besloten we om z'n allerlaatste fles over te slaan. Nu krijgt hij 's middags rond 1600 uur een fles; leg hem daarna lekker in z'n box te spelen en te slapen (hij dommelt dan wat weg soms). De bakerzak aandoen zorgt dan alleen maar voor krijsen, dus dat doe ik niet meer.. k Zet een rustig cdeetje aan en hij vermaakt zich wel! Net na zevenen ga ik met hem naar boven, z'n pyjama aan doen en insmeren (ivm eczeem) en dan beneden kletsen we nog even om de dag door te nemen. Dan krijgt hij dus zo rond 20.00 uur een fles. Eerder had ik hem s avonds altijd nog beneden liggen (als ik hem dan naar boven droeg rond elven werd hij tenminste een beetje wakker voor z'n fles..), maar sinds gister breng ik hem weer naar boven en slaapt hij in z'n wiegje. Één keer heeft hij doorgeslapen en één keer niet.. maar hij is behoorlijk verkouden en werd afgelopen nacht hoestend en spugend wakker.. begon te huilen en toen hebben we hem 120cc gegeven.. Ben benieuwd hoe vannacht gaat! Tja.. elke dag is toch wel weer anders hoor!!
Wat ik nu wel lekker vind is dat Sam precies rondom ons eten z'n flessen heeft.. eerder was het een drama als ik de keuken in ging om te koken...

Nou.. zo gaat het een beetje bij ons!
Jij heel veel suxxes! En het lukt je vast wel! Begin elke dag met een stevig ontbijt en laat het op je afkomen wat er gaat gebeuren.. en vooral: genieten!

Lievs, Margreet en Sam (13 dec)

OOOooohhhh............!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ik heb heel vaak de wekker gezet 's avonds. Jammer dan, als er iemand naast me slaapt. Ik word toch zeker ook wakker van zijn wekker 's morgens? Het werkte wel, meestal. Soms sloeg ik m'n wekker uit en sliep verder zonder te weten wat ik had gedaan! Maar voor mijn nachtrust was het perfect. En je man wordt dan toch maar even wakker, jij bent weer een uur bezig! Terwijl je de volgende dag ook net zo goed aan het werk bent. Och, niet zo lief voor die echtgenoten, hoor. Het zijn toch zeker stoere jongens?

Terug
Bovenaan