hoe zwaar zijn jullie baby's met 4 maanden

hoi allemaal

ik ben maandag 11 juli bij het cb geweest en ze zeiden dat mijn kindjes te zwaar zijn
rawan is 7 kg geweest en alan is 6,5kg.
ik geef ze niks extra te eten. ze krijgen gewoon 5 x 180 water met 6 schepjes voeding en affentoe als het waf is zo'n sapje van olvarit omdat ze dat zo lekker fris vinden maar anders gewoon water.  ik snap het ook niet ze groeien zo  hard. en ik doe toch niks geks met het eten.
ze krijgen de eerste fles als ze wakker worden en dat is tussen 7 en 7.30 en de laatste om 9.00 en ze slapen dan door.  
wie herkent dit en  wat kan ik er aan doe want ze zeggen dat dadelijk mijn  baby's als ze groter worden overgewicht krijgen.

groetjes kristel 2lingmama  
 
Hallo,

Ze zijn op de cb's op het moment erg bezig met overgewicht inderdaad.
Maar als jou kindjes krijgen wat ze mogen hebben zou ik mij daar niet druk over maken hoor.
Geen enkel kindje groeit gelijk en de curves zijn richtlijnen.
Daan woog met 4 maanden ook 7 kilo bij een lengte van 65 cm. De lengte en gewicht kwamen toen mooi overeen.
Ik zou mij er niet zo druk om maken, wij volwassen wegen toch ook niet even zwaar en de een heeft zwaardre botten als de ander.
Lekker doen wat je zelf goed lijkt.

Groetjes Saskia mama van Daan bijna 7 maanden
 
Hallo,

Mijn zoontje woog bij 4 maanden 8,5 kilo. Nog zwaarder dan jouw kindjes. Bij mijn consultatieburo hebben ze nooit gezegt dat hij te zwaar is. Hij zit wel boven de curve, maar ook zijn lengte zit boven de curve. Mijn CB zei altijd zolang zijn gewicht overeenkomt met zijn lengte is er niets aan de hand. hij eet ook niet te veel, eerder te weinig. Ik weet niet hoelanng je kindjes zijn, maar ik zou me er niet al te druk over maken. Zodra ze meer bewegen en gaan lopen gaat het er weer af.................

Mijn zoontje woog bij 5 maanden 9,3 kilo en bij 6 maanden 10,44, nu is hij 8 maanden en ik schat hem op ruim 11 kilo........

Ik hoop dat je hier wat asan hebt,

Groetjes Vanessa
 
Hoi, ik heb net even opgezocht hoe zwaar mijn dochtertje toen was (ze is nu 13 mnd).
Zij was toen 7,6 kilo bij een lengte van 64,5 cm.
Op het consultatiebureau hebben ze bij haar nooit gezegd dat ze te zwaar was ofzo, ze groeide gewoon goed en dat is alleen maar een heel goed teken toch? Zo moet je het maar bekijken hoor!
Ik persoonlijk hou ook meer van baby's die wat meer hebben dan te weinig...zo kunnen ze bij een griepje nog wat afvallen, das dan niet zo erg.

Maak je er maar niet druk om, je hebt gewoon twee hele gezonde kinderen die prima groeien!
 
hoi allemaal

bedankt dat jullie gereageert hebben ik was idd de lengte vergeten neer te zetten maar rawan is 7,2 kg en is 61,5 cm en alan is 6,5 en is 60 cm
maar nu weet ik dat ik me geen zorgen hoef te maken.
ik vind het zelf persoonlijk wel fijn dat ze een beetje mollig zijn omdat ik ze zo lekker kan knuffelen.

groetjes kristel 2lingmama
 
Hoi Kristel,

Stijn was met 3,5 maand 6770 gr en 60 cm. Gisteren weer naar het CB geweest, Stijn is nu 4,5 maand en woog 7770 gr en is 65,5 cm. Er is niets gezegd over het feit dat hij dik is (het is een kleine Dik Trom hihi). Hij ziet er gewoon lekker mollig uit en is heel vrolijk. Wel heb ik sinds afgelopen zaterdag de laatste fles van 23.00 uur eraf gehaald. Nu krijgt hij rond 19.00 de laatste fles 200 cc met pap. Hij slaapt dan van ca. 20.15 uur tot 06.30 uur.

Heerlijk toch, die mollige armpjes en beentjes, dan heb je lekker wat vast te pakken, toch?!!!

groetjes,
Pauline
 
Hai, mijn zoontje is inmiddels 9 maanden, maar hij woog met 4 maanden ook al 7665 gram (hij was wel al 68 cm). En ook wij hebben nooit commentaar gehad op zijn gewicht. Toen hij 7 maanden was woog hij al 9165 gram (74 cm) en ik denk dat we volgende week (dan weer bezoekje CB) wel rond de 11 kg uit zullen komen ! Ik heb in de Ouders van Nu gelezen dat het gewicht tot het 2e levensjaar niets zegt, tenzij je natuurlijk allerlei vette troep in je kind propt. Maar als je kindje een normaal eetpatroon heeft en geen extreme hoeveelheden eet, schijnt het dus niets uit te maken. Het CB is zoals gewoonlijk weer erg goed in het onzeker maken van de mama's. Toch jammer dat ze die valkuil steeds weer instappen. Gewoon lekker je gevoel volgen en genieten van je mannekes ! Groetjes Cato
 
Terug
Bovenaan