hoe zwaar zijn jullie baby's met 4 maanden

Ook mijn zoontje was met precies 4 maanden 7,7 kilo en 62,5 cm. Als ik het zo lees dan zijn dus bijna alle kindjes (vooral jongens) omstreeks deze leeftijd dus zo zwaar of zwaarder. Het CB lult soms maar wat, weten niet altijd waar ze mee bezig zijn.
Maar nu je zoontjes 4 maanden zijn, kan de 5e fles wel weg hoor. Ik gaf om 23.00 uur altijd de 5e fles, met 4 maanden mocht ik van CB proberen die fles langzaam te vervroegen, dan valt er vanzelf een fles tussenuit. Ik heb meteen om 7 uur de laatste fles gegeven en het was prima. Lekker slapen daarna, heb je ook nog de avonden voor jezelf!

Groeten Titiana
 
Hallo,

Mijn dochter was bij 4 maand 6.3 kilo en 62 cm, ik zou me niet zo'n zorgen maken ,mijn dochter is nu 11 maand en weegt 9,5 kilo allemaal in het gemiddelde.
De een groeit gewoon iets sneller maar zodra ze gaan lopen groeien ze qua gewicht niet zoveel meer maar meer in de lengte.

Groetjes patricia en Anouk.
 
hoi

mijn dochtertje is nu 8 maanden en weegt 6336 gram en is 70 cm.
ik hoor van andere mensen die kinnderen hebben dat ze dat al wogen met 4 maanden.
maar ze eet genoeg s,morgens boterham en een fles,smiddags middageten en fles en dan om 9 uur de laatste fles van 200cc
dus volgens mij heb ik gewoon een kleintje

groetjes samanth mamma van alessia 8 maanden
 
Hoi allemaal,

Ik ben  op  4 juli op het CB geweest.  Onze dochter Emma woog toen 7505 gr. Terwijl ze vorige week pas 3 maanden was. Ik maakte me ook een beetje zorgen, maar de cb arts moest er alleen hartelijk om lachen en vertelde dat, gezien ons postuur,  tegen de tijd dat Emma gaat lopen, dit er makkelijk van afgaat. Ik denk dat het heel erg afhankelijk wie je treft bij 't CB. Als je kindje tevreden is en gezond is, is dat veel belangrijker.

Groetjes

Mariska
 
Ellen was toen 7,5 kilo en 69 cm.

Laat je niet opfokken door het CB. Als je inderdaad kijkt naar groei
kaarten, zie je dat er verschillende lijnen lopen in een bepaalde
categorie.



En gemiddelden zijn altijd getallen die voortkomen uit hele hoge en hele lage waardes.



Bedenk OOK dat de groeicurves zijn aangepast aan de gehele bevolking.
Dus de laatste 20 jaar zijn er steeds meer niet-westerse mensen +
kinderen bijgekomen, waardoor jouw (naar ik aan neem) hollandse kindje
inderdaad disproportioneel groot uit de bus komt.  
 
Hallo

Volgens mij moet je je inderdaad niet zoveel van het bureau aantrekken. Want ik ben vandaag met mijn dochterje naar het bureau geweest. En ze weegt 8070 gr en is 66,5 cm. Ze is 4 1/2 maand. Ik heb nog gevraagd of ze ook te zwaar is ze zeiden dat het nog binnen de gemiddelden viel.
Ik zou me als ik jou was niet te druk maken.

Groetjes Gea  
 
Hoi,

Ik ben denk ik wel wat laat met reageren, maar doe het toch nog eventjes.
Ik ben nu op het werk en kan niet precies nakijken hoeveel mijn dochtertje woog met 4 maanden, maar wel dat ze met 11 maanden 12.100 gram woog! Dat was volgens het CB te zwaar... Als ik jullie nu vertel wat ze eet: 's ochtend 1 snee brood met beker opvolgmelk, daarna fruit (vers), ''s middags 1 snee brood met beker melk, 's avonds avondeten (potje of vers gekookt) + danoontje.
Voor het slapengaan krijgt ze nog wat aangelengd drinken (ook 's middags trouwens). Ik vind dit dus absoluut niet veel, maar toch woog ze over de 12 kg. Ik trek me er niets van aan, ze is vrolijk, eet goed en doet het goed! By the way: ze was 54 cm lang en woog 4200 gr. bij de geboorte: dus toen was ze ook al geen kleintje!
Ga op je eigen gevoel af, dat is altijd goed.
Groetjes,
Bianca
 
hoi hoi allemaal
mijn dochter rosalie is geboren op 20 april dit jaar en wordt dus nu a.s zaterdag 4 maanden de laatste keer dat ik bij het cb ben geweest woog ze 6910 gram en was 63 cm laang en ze kreeg toen 4 flessen van 180cc + 6 schepjes is 200 cc   en af en toe een 5e fles soms snachts
dus ben benieuwd hoeveel ze straks weegt op 2 sept.
dus ik vindt het vreemd dat ze je kind bij het cb te zwaar vinden
rosalie zit boven het gemiddelde en de arts is erg tevreden  
 
Terug
Bovenaan