Hoe zwaar zijn jullie kindjes met 10 maand?

Hoi Kidsendy,

Ineens lusten ze wel de potjes vanaf 8 maanden.  Bij ons; kokhalzen en echt niet willen eten ... 6 maanden blijven geven en na een periode van stukjes brood geven en rijstenwafels, lustte hij ineens wel potjes met stukjes ... Ondertussen kan je het wel blijven proberen, wij pureerden de 8 maanden potjes dan gewoon via de staafmixer tot potjes van 6 maanden :>). Je  zou gewoon 6 maanden kunnen blijven geven  en als de kleine er aan toe is, stap je over.

Groetjes,
Dorien
 
Hoi,

Onze dochter is net 10 maanden geweest (6 januari) en wog bij het laatste bezoek 9700 gr en 75,5 centimeter. Zal dus inmiddels wel wat meer zijn. Ze heeft vanaf het begin bij de bovenste lijn gezeten. het wordt nu gelukkig wel minder ook omdat ze heel actief is. Kruipt de kamer door en loopt overal langs trekt zich aan de gekste dingen op en loopt dan langs alle keukenkastjes om ze vervolgens open te trekken. Houdt mammie dus wel bezig. In een woord   genieten!

Groetjes Gerdine en Gabriella (6-3-2005)
 
Hallo,

Mijn zoontje is van 14 maart en wordt dus komende zaterdag 10 maanden.
Toen hij 9 maanden was zijn we naar het cb geweest en toen woog hij 10440 gram en was hij 78 cm.
De CB-Arts zei dat hij bij de 25% grotere kindjes hoort en hij zit dus ook bovenin de curve.
Maar hij was niet te dik zeiden ze.
In februari moeten we weer terug ben benieuwd dan.....

Groetjes, Ilona mv Bram (14-03-'05)
 
Hoi allemaal
Bedankt voor alle leuke reacties, en wat  leuk om al die verschillen te lezen. Zo zie je maar weer dat er geen kindje gelijk is.
Wij zijn inderdaad ook begonnen om de potjes van 8 maand te pureren en dat gaat tot nu toe prima. Zo kan je ze langzaam wennen aan het iets groffere eten.
 
Groetjes Irma Enzo Dyon en Indy
 
Nou mijn dochter is ook niet zo heel zwaar hoor. Ze is nu inmiddels 1 maar met 10 maanden was 8660 gram en laatst toen 11,5 maand was ze 9870.
Ze zit wel altijd met haar gewicht onder het gemiddelde maar niet erg.
Zolang je kindje lekker groeit is het goed hoor.....
 
Hallo,

Jeetje wat verschillend allemaal he!
Onze zoon is van 7 maart, dus net 10 ,5 maand. hij weegt ongeveer 7,5 kilo en is 76cm lang. Hij beweegt enorm , misschien weegt hij daarom niet zo veel. maar op het cb vinden ze het allemaal goed. Dus geen probleem. Hij kruipt erg snel, zit en staat. Trekt zich overal aan op en klimt en valt de hele dag.
ben er erg druk mee.....

Zelf spelen doet hij wel , maar aangezien hij heel snel is en ons huis niet helemaal kidsproof is ( hiin trekt alle kasten / lades open), loop ik er dus veel achteraan.

wel heel leuk!

gr emmeken
 
Ik heb een zoon van net 6 maanden en hij weegt net iets meer dan 10 kilo en is 70 cm lang maar volgens het cb is hij niet te zwaar wat ik wel dacht ze zeiden het past bij hem,ik merk wel dat zijn gewicht hem soms in de weg zit omdat hij wel wil omdraaien enzo maar het nog niet lukt ik weet dat hij dat ook niet hoeft te kunnen nog maar hij wil nu zo veel maar kan zo weinig nog en daar word hij nog wel eens boos om en hij wil alleen maar rechtop zitten wat hij nog niet kan vandaar dat hij ook al in een autostoeltje zit maar nog vind hij dat hij nog niet genoeg rechtop zit.Ach ik denk ook het komt vanzelf wel de anderen hebben het ook gedaan maar allemaal in hun eigen tempo.

Groetjes La_Toya
 
Terug
Bovenaan