Hoe zwaar zijn jullie kindjes met 10 maand?

Onze dochter Esmée  is 2 jaar en 9 maanden  en weegt nu 11 kilo. Als ik enkele andere reacties lees lijkt het alsof ik me zorgen moet maken. Ze is echter heel actief, meestal vrolijk en de boterham die ze eet wordt direct weer verbrand tijdens het dansje na het eten. Ze is ook nooit ziek. Haar broertje Jelte is 5 maanden en weegt 6500 gram. Zo zie je maar: alle kindjes zijn anders.
 
Hoi,

Mijn zoontje Sam is nu 7mnd. Met 6 mnd woog hij ruim 8 kg en was 70 cm lang. We wonen in Spanje (pappa is spaans) en hier vindt iedereen hem erg groot. Moet ook kleertjes kopen voor ongv. 3 mnd groter (maten gaan hier op mnd.) Zit hij inderdaad aan de bovenkant van de curve of is de NL curve gewoon anders dan de spaanse?
 
Hallo dames,

Mijn zoontje is 9.5 maand oud.
Toen hij 9 maanden oud was werd hij op het consultatieburo gewogen en hij woog toen 11.480 kg en zijn lengte was 77 cm.

Hij is wel flink tegenover de andere kindjes hier, maar ik vind dat hij goed van gewicht is.



Groetjes,
mama van Emir
 
Hallo medemoeders,

Ik heb een zoontje van nu 18 maanden en die is net afgelopen dinsdag naar het cb geweest en zij waren dik te vreden met zijn gewicht.

Toen hij bijna 10 maanden was woog hij 77.54 en zijn lengte was toen 74 cm.

Nu is hij dus 18 maanden en weegt hij 11,8 kg en zijn lengte is nu 86 cm.

Wel is het zo dat hij begin maart ruim een week in het ziekenhuis heeft gelegen en daar ook een beetje is afgevallen.
inderdaad zo is het maar net dat ieder kindje anders is.
hij is in ieder geval levendig genoeg.

Groetjes mammajesse
 
Hallo dames,

Mijn beide dochters zijn ook niet van die zwaargewichten. Mijn oudste (Meijne, is nu 3,5 jaar) woog met 10 maanden 7400 gram en met een jaar 8200 gram. Mijn jongste (Jitte, is nu bijna 9 maanden) weegt nu 7400 gram. Wel is het zo dat de meiden erg lang zijn (zitten ver boven gemiddeld), maar dat komt omdat hun vader 2.03 meter is. Het zijn gewoon geen dikke beren, maar ze eten en drinken goed!

groeten,
Corine
 
Terug
Bovenaan