hoelang doorslapen?

Ik las net dat de tweeling van Esther een heel lange nacht had gemaakt. Nu vraag ik me eigenlijk af hoelang een kindje 's nachts zonder voeding mag. Ik geef bv, en Floor is drie maanden. Ze krijgt haar laatste voeding om 22.00 uur, en slaapt vrij lang door. Ik maak haar om 8.00 maar wakker, ik weet niet precies wanneer ze uiterlijk weer moet drinken (ivm bloedsuikerspiegel?).
Kan ik haar nog langer laten liggen, totdat ze zichzelf meldt? Of zou er dan te lang tussen de voedingen zitten?
Hoe doen jullie dat allemaal, of hebben jullie niet van die kleine slaapkopjes?
groetjes van Ruth

oh, Ruth wat luxe!!!!
Hoe doe je dat???? Ik geef ook BV maar bij ons is het nog steeds om 19.00, 23.00, 3.00 en 7.00 raak. Hij heeft 2 of 3 keer 6-7 uur tussen de voedingen gehad, maar dat waren uitzonderingen. Ik snak naar een nacht doorslapen!!!!!!

Hoi Ruth,

Ik zou het eigenlijk niet weten. Maar wow, wat een lekkere lange nachten, ik ben ook jaloers. Hoewel ik ook helemaal niet de klagen heb, al 4 nachten achterelkaar bijn a6,5 uur.

Maar euhh, misschien een beetje opdringerige vraag, maar hoe houden jouw borsten dat vol? Na 6 uur is het bij mij echt geen pretje meer en kijk ik Yanick zowat wakker, haha!

hoi,
ik geef joany ook bv die gaat om 19.00uur slapen dan komt ze rond 22.0-23.00uur en dan 's nachts rond 3.00-4.00 en dan weer rond 7.00uur.
ben er al aardig aan gewend als ze langer slaapt dan wordt ik toch wakker uit gewoonte

groetjes,
marike

Ik ben me suf aan het piekeren hoe ik mijn mannetje iets langer kan laten slapen!! Ik ben wel verwend hoor, Christian slaapt al door vanaf 3 weken en vanaf een week of 7 slaapt hij van 21:30-22:00 tot 5:30-6:30 Heerlijk natuurlijk. Maar ik had zoiets van, ach, hij kan toch ook nog wel iets langer slapen? Tot 7:00 uur ofzo? Of 8:00 uur? Is wel zo lekker voor mama (met alle ellende van de laatste weken...).
Maar grotere fles voor slapen gaan, grotere flessen overdag, het heeft allemaal nog niets uitgehaald. Om de paar dagen is het toch gewoon weer 5:30...
Dus als iemand nog tips heeft

Sorry, Ruth, geen tips voor jou dus... Heb niet zo'n langslapertje!

Groetjes, Karin
Mama van Christian (13 weken)

Hoi Ruth,

Ook ik ken (helaas) dit "luxe" probleem niet.
Kyara krijgt tussen 22 en 23uur de laatste fles (moet haar daar overigens wel voor wakker maken) en sliep tot voor kort dan tot 6.15. Dit vond ik al heeeeeerlijk!
De laatste 2 nachten is ze echter vanaf 4uur aan het "zeuren", maar zoals ik in een eerder topic schreef kan het ook zijn dat ze last heeft van haar waterpokken.
Er is een site van het consultatiebureau (ff googlen, weet niet meer precies de site) maar daar staan geloof ik tijden qua hoelang baby's "mogen" slapen.
Maar ik zou zelf zeggen; als je kleintje helder en hongerig is als ie wakker wordt... tja waarom niet gewoon laten slapen? Als de hoeveelheid voedsel maar binnen 24 uur binnekomt zou ik me er niet zo druk over maken..

Succes,
Groetjes,
Nymue

Ik besef heel goed dat dit heel luxe is hoor! Het heeft wel een tijdje geduurd voordat Floor doorsliep, maar toen was het ook in een keer heel lang. Voordat ze doorsliep moest ik er om 2 uur en om 6 uur uit om te voeden. Een paar weekjes 'rommelen' en toen flink doorslapen dus! Ik ben hier ook heel blij mee!
En Pauwtje, mijn borsten zijn hier langzamerhand vanzelf aan gaan wennen. Toen Floor net doorsliep stond ik 's morgens echt op knappen, aardig pijnlijk, maar dit duurde gelukkig niet zo lang.
Ik kan trouwens niet uitslapen hoor, ik heb nog een ventje van twee jaar dat om 6 uur aan zijn (actieve, drukke) dag begint! En die kan ik niet terugleggen in zijn bedje na het ontbijt, haha!
groetjes van Ruth

Hier nog een bv-langslapertje. Ze ligt nu al lekker te pitten (kwart voor 9 laatste keer gevoed) en wordt morgen rond 8 uur wakker denk ik. Jammer voor haar trouwens dat ik er morgen vroeg uit moet en ik haar half 8 wakker ga maken ;-) Ik zit juist met smart te wachten tot ze om 7 of 8 uur er al in ligt en dan het klokje rond slaapt!

Terug
Bovenaan