Hoelang na bevalling weer ongesteld?

Hey,

Ik heb mijn eerste dochtertje bijna 9 maanden BV gegeven. Ik was toen na 2 weken weer ongesteld.   Daaarna niet meer i.v.m. de tweede zwangerschap. Ik geef nu weer volledig BV en ben nog niet ongesteld geworden. Ga er van uit dat het nu weer hetzelfde is als de eerste keer. Ik ben dus vanaf dec 2006 nog maar 1 x ongesteld geweest. Daswel een hele fijne bijkomstigheid.

Groetjes

dat is zeker een fijne bijkomstigheid, wij willen toch nog wel een 2e kindje, en eigenlijk vrij kort op elkaar zodat ze qua leeftijd niet veel schelen. Maar het  zou fijn zijn als ik weer wist hoe mn cyclus gaat. Maar als ik nu een test zou doen, zit er dan niet nog zwangerschapshormoon van mn vorige zwangerschap in mn lichaam? En hoelang duurt dat dan voordat dat weer verdwenen is, want anders is een zwangerschaps test vrij nutteloos om te doen.

Ik ben bang dat ik je geen antwoord kan geven op je laatste vraag. Zorg je er wel voor dat je goed hersteld van je eerste zwangerschap voor je weer zwanger wordt? Je kunt beter een paar maanden wachten dan dat je je lichaam 'sloopt'. Het is toch een enorme aanslag op je gestel, waarvan ze over het algemeen aangeven dat je er 9 maanden van moet herstellen.

Voor 'ontzwangeren' (alle hormonen uit je lichaam) geven ze 6 maanden. Maar de meeste vrouwen kunnen zeker al veeeeeel sneller weer zwanger worden. Ik ken genoeg voorbeelden van vrouwen die, net als jij, al weer binnen 2 maanden zwanger waren. (in dit geval niet gepland)

Succes!

Groetjes, Marisa

Hoi,

Ik ben voor 16 weken terug bevallen van mijn dochter en ik heb een bloeding van 3 weken gehad.
Toen 2 weken niks meer.
Daarna heb ik mijn 1ste periode gekregen naar de bevalling.
Echter op 1 juni 2009 kregen mijn man en ik de volgende verrassing:

We zijn weer zwanger.

Groetjes
Christel

@ Christel: GEFELICITEERD!!! Ik ga ervan uit dat jullie er blij mee zijn. Het zal wel heel erg druk worden maar wel leuk zo dicht op elkaar.

@ Aisacia:  Na de bevaling het HCG meteen (of in ieder geval heel snel)  weer uit je lichaam.
Ik heb tijdens de BV-periode van de eerste ook regelmatig (1 x per 2 maanden) een test gedaan om te weten of ik zwanger was? Wel belangrijk om teweten i.v.m eten en zo. Je hoeft  ook niet eerst ongesteld te worden om weer zwanger te worden. Je hebt  je eisprong ongeveer 2 weken voor  je menstruatie. Die heb je dus eerst en dan wordt je pas ongesteld of je bent meteen zwanger en dan krijg je dus geen menstruatie.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Als je nog meer vragen hebt:stellen!!!

Groetjes

hoi,

ik heb bij mijn eerste geboren juni 2007 , 7wk bv gegeven maar werd pas in oktober voor het eerst ongi.

nu heb ik net bevallen zoontje van ruim 6wk geef ik vol bv, en ben ook nog niet ongesteld geweest, hebben al wel sex gehad , maar nu heb ik sins vorige week weer veel slijm(eisprong?) ik ga 29 juni een spiraaltje laten zetten, zit namelijk (nog) niet op een zwangerschap tewachten... voor die tijd maar even uitsluiten.

mijn schoonmoeder was nog geen 2mnd bevallen gaf vol bv en was alweer zwanger ..

groetjes Simone

Hoi dames

Ik ben in september bevallen en was na 6 weken weer ongesteld, ondanks dat ik volledige borstvoeding gaf! Ik ben daarna gewoon 1 keer in de 4/5 weken ongi geworden en uiteindelijk toen mn zoontje 4 maanden was weer zwanger geworden!
Werd helaas een mk, maar ben nu intussen alweer bijna 10 weken zwanger.

Liefs Jen

Terug
Bovenaan