Hoelang na bevalling weer ongesteld?

Hoi Dames,

Ik ben na mijn eerste bevalling niet meer ongesteld geweest. Toen mijn dochter bijna 1 was zou ik medicatie gaan slikken om e.a. op gang te brengen. Van te voren moest ik wel ff een testje doen.....bleek ik al 2 maanden zwanger. Nog een paar weekjes en dan wordt ons zoon geboren, ik ben benieuwd of mijn menstruatie nog terug komt......niet dat ik het mis ofzo, maar dan weet je tenminste of alles een beetje werkt.

Liefs van Gea

Hoi Allemaal,

Na mijn bevalling van de eerste heb ik eerst zo'n 6 weken nog gebloed. Dus dat was wat minder. Ik heb meer dan een jaar borstvoeding gegeven en werd voor het eerst weer ongesteld na 8 maanden. Daar was ik wel superblij om en ik hoop dat dat deze keer ook weer zo zal zijn. Doordat ik niet ongesteld werd had ik ook minder last van mijn bekken. Toen ik weer ongesteld werd kwam dat helaas allemaal weer terug, altijd rond de ongesteldheid.

'Ontzwangeren' duurt meestal net zolang als de zwangerschap zelf, dus 9 maanden. Ik vond dat dat wel klopte. Zeker omdat ik eerst nog veel bloedde. Maar ook als je dan weer gaat werken en het kolven en zo, en dan weer een beetje in conditie komen ondertussen, het ging allemaal prima hoor, maar ik vond het best heftig. Daarnaast sliep ons zoontje pas na heel lange tijd de hele nacht door. Het lijkt me niet zo prettig als je dan ondertussen ook weer zwanger bent en misselijk bent terwijl je voedingen moet geven enzo. Ook heel vermoeiend. Ik ben wel blij dat ik nu pas weer zwanger ben (onze zoon zal 2 en half zijn als de baby geboren wordt).

Het is echt een enorm fabeltje dat je niet zwanger kan raken als je borstvoeding geeft. Je moet altijd anticonceptie gebruiken als je (nog) niet zwanger wilt worden. Het gekke is dat toch heel veel mensen denken dat je niet meteen zwanger kan worden. Ik ken iemand die na twee maanden weer zwanger was en dat ging allemaal prima, maar het was niet gepland. Het is ook best zwaar in het begin (lijkt mij) om een kindje te hebben dat nog geen 1 jaar is en een baby.

Groetjes, Sara

Hoi  Aisacia,

na mijn eerste bevalling ben ik na 6 weken weer ongesteld geworden en daarna gelijk weer een regelmatige cyclus. En ik heb meer dan een jaar bv gegeven. Hier kun je dus geen pijl op trekken. Hoop wel dat na deze bevallig de menstruatie langer weg blijft.
Je kunt bijna gelijk weer zwanger worden na je bevalling. Je weet alleen je cyclus nog niet, dus dan is het lastig vast te stellen, wanneer je vruchtbaar bent.
Bv geven is geen anticonceptiemiddel! Het verkleint de kans op een zwangerschap wel, maar dan moet je echt wel elke 3 uur voeden ook 's nachts!
Als je dus nog niet zwanger wilt worden, moet je echt wel   een condoom of ander anticonceptiemiddel gebruiken.
Ik snap wel dat nog een kleintje welkom is, maar je lichaam heeft hard gewerkt de afgelopen maanden en heeft ook wel een kleine pauze verdiend.

Liefs,

hoi,

dus als ik het goed begrijp kun je dus best al wel vruchtbaar zijn zonder dat je ongesteld word..? (en dan niet zwanger bent)

nou doe wel ff een testje voor de 29ste, en dan zien we wel..

groetjesss

Simone
Mv Mart&Jort

hey,

Nou ik ging gister naar het toillet om een test te doen, en ja hoor ongesteld! Gelukkig had ik de test nog niet gedaan, kan ik die voor een volgende x gebruiken. Aan de ene kant jammer dat ik ongesteld ben, aan de andere kant super, want dan weet ik mn periode ook weer. Dus nu weer rustig aan klussen

vlak na de bevalling ben je super vruchtbaar
daarom word ook geadviseerd om zo snel mogelijk
weer wat te gaan gebruiken(anticonceptie) ik was zelf
10 dgn na de ks met pil begonnen en heb 3 weken
gevloeid toen een week niks en toen kwam de menstruatie
die ik van de pil kreeg

Hoi allemaal,

Ik kreeg van de verloskundige op mijn kraambed een folder over anti-conceptie.
Echter het volgende probleem bij mij:
Ten eerste:Ik ben allergisch voor latex krijg er ontzettende jeuk van.
Ten tweede:Ik heb sinds 1993 al meerdere malen een trombose en een longembolie gehad waardoor ik geen pil of spiraal mag hebben.
Mijn arts zei dat als ik me echt zou focussen op een zwangerschap dan zou het tussen mijn oren gaan zitten en zou ik niet zwanger worden.
Dit klopte ook toen ik zwanger wilde worden van mijn oudste dochter.
Mijn ex en ik konden niet zwanger worden en toen ik niet meer aan een zwangerschap dacht was ik zo zwanger.
Maar dat heeft dus nu niet geholpen.
Ik heb voor 2 weken terug de eerste echo gehad en ik ben vandaag 8 weken en 2 dagen zwanger.
Dat je naar je bevalling super vruchtbaar bent klopt helemaal.
Alleen heb ik een hersteloperatie gehad in november 2007.
In 2004 heb ik me laten steriliseren vanwege medische redenen.
Totdat ik begin 2007 mijn huidige man leerde kennen.
Hij wilde dolgraag samen met mij een kind.
De arts die de operatie heeft gedaan zei dat ik maar 1% kans op een zwangerschap had terwijl de meeste vrouwen een percentage van 25% hebben op een zwangerschap  per maand.

Groetjes
Christel

Terug
Bovenaan