Hoer word ik zo verdrietig van

hallo miep,  

ik begrijp helemaal wat je bedoelt. ik ben in augustus voor de tweede keer moeder geworden van nog een meid, wij zijn nu gezegend met twee hele mooie dochters. heb voor deze zwangerschappen 2 miskramen gehad dus wij zijn hartstikke gelukkig dat het toch allemaal goed is gekomen. nu wisten wij dat we een meisje kregen en vertelde dit ook tegen iedereen die dit maar horen wilde. nou hier een greep uit de reacties
- tegen mijn man werd gezegd "jij hebt slecht zaad jij kunt geen jongens maken.
- ooh wat grappig jullie krijgen alleen maar meiden en geen ene jongen. of ooh eat jammer voor jullie geen koningspaar duuh of mij dat wat uitmaakt. heb soms ook het idee miep dat zulke reacties alleen door mensen gezegd worden die zelf niks hebben meegemaakt. zelf na mijn tweede miskraam werd er gezegd dat een tweede miskraam vast wel makkelijker en minder verdrietig was als bij de eerste.

nou niet dus.

miep laat die bloemkolen maar lullen ze weten vast niet beter zolang jij maar weet wat voor een mooi wonderdtje er in jou buik groeit.

liefs kim_
 
Hoi Miep,
Precies dezelfde situatie hier. Ben voor de derde keer zwanger en heb al twee meiden. Bij mij is deze zwangerschap totaal anders dan de twee voorgaande, dus bij mij zegt echt iedereen: dit keer wordt het een jongen!!! Nou daar geloof ik mooi niet in. Mijn schoonzus had twee totaal verschillende zwangerschappen en kreeg mooi twee jongentjes. Verder ben ik ook de enigste die een stamhouder kan voortbrengen, wat denk je dat dat voor mentale druk op mij legt. Wat mij betreft wordt de volgende gewoon weer een meid. Dat ken ik, kan me bij een jongentje weinig voorstellen. Lijkt me heel vreemd. niet dat ik er geen wil. Mij maakt het ECHT NIX UIT!!!! Maar die mensen die zo op een jongen hopen, het blijft vervelend (gelukkig heeft mijn man geen voorkeur, want dat lijkt me echt verschrikkelijk).
Groetjes Ivy
 
Bij ons was het al raak bij de tweede meid(wij hebben er 3 !!!!!!!!!!!!!).Onze dochter lag kersvers in haar plastic wiegje in het zh.En mijn zus kon alleen uitbrengen hoe rot ze het wel niet voor me vond dat het weeeer een meisje was.
Ik was zo met stomheid geslagen dta ik niks uit kon brengen.Ik keek schaapachtig in het wiegje en dacht:ROT! ik heb daar wel even een prachtige kerngezonde baby van zowat 9 pond vanmiddag gekregen.Die opmerking voel ik nu nog (na 8 jaar ).
Van onze jongste wisten we al met een week of 21 dat het weer een meisje was en dat hebben we ook nooit geheim gehouden maar als mensen dan de roze pakjes in de kast zagen hangen vroegen ze al weer vol medelijden of we het erg vonden(????????????)Waarom dan?En mijn schoonvader die de rest van de familie op de hoogte zou brengen toen ze geboren was zei alleen maar het is weer een meid en hij vloekte er zelfs bij.En de naam was hij al vergeten omdat hij zo teleurgesteld was (!).
En we horen nu al zo'n 4 jaar de vragen van familie of we nog een jongen   nemen(ja echt hoor).Dus kan ej de reacties al voorstellen?Nu we idd zwanger zijn?
iedereen vraagt of ik me anders voel.Maar echte opmerkingen heb ik nog niet gehad maar dat kan ook liggen aan het feit dat ik nog de meest domme mensen heb gesproken op opmerkingengebied.Mijn oudste zus bijvoorbeeld weet dta ik zwanger ben,dat heeft mijn pa verteld maar ik heb haar zelf nog niet gesproken.Maar ik weet toch wel dat ze het weer over die boeg gaat gooien.
En dan zeker weer tegenover de meiden net als bij jou.En dat kan echt link zijn want mijn moeder kreeg eerst een zoon en daarna 2 dochters en toen was ze 8 jaar later zwanger van mij en mijn broer wilde echt niet nog zo'n krengerig zusje.Hij heeft steeds tijdens haar zwangerschap gezegd dat het een broertje werd en kon het ook echt niet accepteren dat ik een meisje was.Hij heeft zelfs als kadootje toen een blauw babyboek gegeven.(die heb ik nog).Kijk hij was puber(13 jaar) en later zag hij ook in dta ie stom was.Want ik was niet zo'n typisch meisje dus hij had gewoon een zusje waar hij mee kon voetballen enzo.

Maar als afsluiting van dit lange verhaal....(sorry).
De meeste mensen denken inderdaad niet na voordat ze bedenken wat ze kunnen aanrichten met loze opmerkingen.Dus moeten wij dan altijd maar tolerant zijn ten opzichte van hen?Dacht het niet he.Ik ben er klaar voor hahaha.

doeiiiiiiiiiiiiiii
liefs van Cindy(bijna 35)
13w4d zwanger van vierde kindje(dochter?)
 
Ik ben geschokt van alle verhalen. Werkelijk!
Ik ben na verschillende hormoonkuren zwanger geraakt en weet dus hoe het is als het niet zomaar lukt. Het is moeilijk te omschrijven, maar je gunt het niemand.. alhoewel ik bij sommige verhalen hierboven  dacht; die zouden het mee moeten maken, want ze weten totaal NIET waar ze over praten. Een tweede miskraam die minder erg zou zijn als de eerste??? Wie zegt nou zoiets!!
Een kindje KRIJGEN is een groot wonder en het geslacht doet er toch totaal niet toe!! Ik ben echt boos nu ik dit typ.

Ik hoop dat de mensheid  wat meer respect zal hebben voor het natuuurwonder. Alleen maar meiden of alleen maar mannen.. wat maakt het uit? Genieten van je kind; dat moet je doen!
 
Bientje, ik kan me voorstellen dat vooral mensen zoals jij, waar het allemaal niet vanzelf gaat, om dit soort verhalen erg boos kunnen worden. Het gaat inderdaad om het mensje zelf en niet of het nu een jongen of een meisje is.
Laten wij nou maar gewoon genieten van het leventje in onze buik!
 
Hoi Miep,

Toen mijn schoonzus zwanger was van de tweede wist mijn schoonvader zeker dat het een meid zou worden. (dat wilde hij graag. er was al een knul, en hij wilde nu een meid) Ik riep nog: Pa, en wat als het nu een jongen word? Werd het niet, hij wist het zeker. Mijn schoonmoeder belde ons om te vertellen dat we weer oom en tante geworden waren van Jawel! een JONGEN!!!! Ik moest de telefoon aan mijn man geven, want ik kwam niet meer bij! Toen wij zwanger waren werd er door mijn schoonvader tegen mijn man gezegd dat hij toch echt een meisje had moeten maken. Hij had beter voor zich moeten kijken met maken! (nou ja!) Maar de echo gaf aan dat er weer een knul op komst was. Pa is weken sjacherijnig geweest! En nu? Ik weet het niet. Ben pas net zwanger. Neigde zelf de eerste keer naar een meid, maar ben dolgelukkig met mijn knul. Stiekum lijkt het me dit keer wel leuk als het weer een knul is. Waarom? Geen idee. Maar een meid is net zo welkom hoor! Maar voor ons is het (echt waar!) het belangrijkste dat het kindje gezond is. En mocht het dit keer een meid zijn? Dan denk ik dat opa helemaal uit zijn dak gaat, en dat het een schandalig verwent nest word! Opa zal namelijk alles voor haar doen.

Groetjes, Kat
 
Hoi,

Belachelijk die reacties van mensen zeg! Vanwege het lekkere tutten met haren e.d. zou ik het best leuk vinden als we nu een dochter zouden krijgen, maar nog een zoon is minstens net zo leuk hoor!

Ik weet dat mijn vader en schoonvader een (eerste) kleindochter heel erg leuk zouden vinden maar ze zouden echt niet teleurgesteld zijn als het weer een knul is.

Kus Syl
 

Miep...

Zucht.. ik voel met je mee..

Weet je dat ik zelfs boos kan worden op de mensen die echt een duidelijke voorkeur hebben? En die ze ( naar mijn idee ) nog meer voorop stellen dan een gezond kind.
Echt belachelijk! Ik ben zwanger van mijn eerste kind en het wordt een meisje.. Daar ben ik heel blij mee, en al zou het een jongen zijn was ik net zo blij! En bij ons is het dus niet vanzelf sprekend dat de baby gezond is. Onze baby heeft een aangeboren afwijking en brengt dus nu al heel veel zorgen met haar mee. Ik vind dat je blij moet zijn met wat je krijgt en zoals de mensen die jou een jongen "opleggen" ... hou op..
Wat een onzin zeg. Een meid erbij is net zo leuk toch? Ik zelf vind het al een voorrecht om een kind te mogen krijgen, en als het dan nog gezond is, ben je toch al helemaal de gelukkigste van de wereld? Jongen of meisje, ik ben blij voor jou en je man! Ik wens je heel veel plezier met je nieuwe baby, en zijn of haar zusjes zullen het net zo leuk vinden, en even nieuwschierig zijn hoor. Geniet ervan en laat die mensen lekker kletsen,   die weten gewoon niet wat ze zeggen!

Dikke knuffel voor jou en je mooie gezinnetje.

Groetjes Bren. 27 weken en 2 dagen zwanger.
 
Terug
Bovenaan