Hoer word ik zo verdrietig van

Joh laat de mensen maar praten 3 meiden zou toch ook super zijn.
Ik heb een zoon van 2 jaar en zwanger van me tweede en tevens de laaste en als het een jongen wordt ben ik er ook heel blij mee..
Wat maakt het nu uit kan er gewoon kwaad om worden dat mensen zo reageren..
 
Hoi miep en alle andere,

nou ik heb het ook gehad. MIjn eerste kindje is een jongen. Toen ik zwanger werdt van de 2e was het, oh jullie gaan voor een meid, en als je dan zegt dat het je niet uitmaakt en dat nog een jongen geweldig is dan geloven ze je niet. Het maakte ons helemaal niet uit wat het zou worden en waren met allebei blij geweest. Nu heb ik een dochter gekregen en nu zegt iedereen, oh nu hebben jullie allebei, dan nemen jullie er zeker niet nog een, ben net bevallen..bij allebei de zwangerschappen vreoeggeboortes met comlicaties en gaan mensen hier al over praten. De meeste gehoorde opmerking is, nu hebben jullie een koningswens!! Nou mijn wens was om 2 gezonde kinderen te hebben en die heb ik en daar ben ik het meeste blij om.

Tijdens mijn zwangerschapsgym van de 2e was ik enorm boos. Er was iemand die zei (heeft al 2 meiden) niet blij te zijn met het jongetje in haar buik en ze hoopte vurig dat het jongetje toch een meisje zou zijn, want dat wilde ze.(het was inderdaad een jongen)  

Nu is het toch echt zo dat je 50% kans het op het een of het ander en dat als je geen jongen wil, je er niet aan moet beginnen of je moet beseffen dat het ook het andere geslacht kan zijn. Ik was daar echt enorm boos over.  

En of ik in de toekomst nog een kindje wil, nou ik weet het nog niet, al heeft mijn omgeving al besloten dat het er 2 blijven, nou ik weet het nog niet.

Succes allemaal meiden met jullie zwangerschap en dat jullie straks allemaal mogen genieten van een gezond kind

Groetjes carreen
mama van sebastiaan en caithlyn (14/9)
 
Hey Meid,

Dat is echt niet leuk nee als ze zo doen, ik begrijp het precies ik ben zwanger van de tweede en iedereen hoopt maar dat ik een meisje krijg wat maakt het nou uit wat je krijgt als het maar gezond is dat is toch het belangrijkste. Mensen kunnen echt stom reageren helemaal als ze tegen jouw kinderen gaan zeggen dat het een jongentje is. Als ik jouw was zou ik met mijn kinderen gaan praten dat het ook een meisje zou kunnen zijn. En leg de voordelen uit wat leuk is als je weer een meid krijgt of een jongen. En dat het toch niet uitmaakt wat het is. Ik wens je hier veel sterkte mee en ik kan je heel goed begrijpen.

liefs

georgine
 
Ha Miep en de rest,

Wat herkenbaar zeg. Wij hebben twee jochies van 1 en 3 jaar. Ben nu 26 weken zwanger van nummer 3. Ik heb van week 16 tot week 20 plat op bed moeten liggen omdat het mis dreigde te gaan door een onrustige vleesboom in de baarmoeder.
Bijna dagelijks hoor je dat het nu toch eindelijk eens een meisje moet worden.
Zelfs de gyneacoloog zei tijdens de eerste echo dat we met 20 weken terug mochten komen voor een screeningsecho, dan zou hij papa eens gaan vertellen of hij eindelijk een dochtertje zou krijgen. Nou vraag ik je! (Is het niet zo dat de man het geslacht bepaald?)

Ik was echt niet te spreken tijdens die tweede echo en was ergens blij dat de kleine de benen gekruisd had.


De meest pijnlijke opmerking vond ik die, toen ik op bed lag met weeen. Iemand durfde te zeggen: 'nu maar hopen op een meisje, anders is het bijna voor niets geweest dat platliggen'.
't Was dat ik niet op mocht, anders had ik diegene bij kop en kont gepakt en de deur uitgeworpen.

Kijk eens naar de voordelen als het weer een jongetje wordt. Kleding hebben we al, speelgoed in overvloed, kinderkamer blijft zoals het is en net wat ik al eerder gehoord heb, het is vertrouwd!! Al ben ik er van overtuigd dat een meisje net zo snel vertrouwd zal worden hoor!!

Maar goed, voor een ieder die het horen wil, HET INTERESEERD ONS NIETS WAT HET WORDT, ALS HET ER MAAR UIT KOMT!!!

Zeg Miep en elk ander, sterkte met de zwangere dagen/ weken/ maanden, pas op jezelf en wees blij met wat je ook maar krijgen mag, het is en blijft sowieso een klein wondertje!!

So long Annet
 
Ik vind dat de verschillen tussen kinderen onderling veel groter zijn dan de verschillen tussen de geslachten. Mijn ene broer en ik lijken erg op elkaar in gedrag, terwijl die broer en onze andere broer heel erg verschillen. Mijn moeder gaat ook altijd met nog weer een andere broer winkelen, terwijl ik daar als vrouw helemaal niet van hou. Die winkelende broer is ook degene die mijn moeder wel 3 keer in de week belt voor een kletsje en ik als vrouw bel "maar" 1 keer per week gemiddeld. En deze broer is wel een echte vent, geen verwijfd type, hoor, haha.
Veel geluk met je zwangerschap en laat de mensen maar kletsen. Jij wordt straks gelukkig met wie er ook geboren wordt, terwijl er mensne zijn die teleurgesteld zijn ipv blij omdat ze een kind van het andere geslacht krijgen.
groetjes
greet
 
Jee wat vervelend allemaal, die vooroordelen.
Inderdaad als het kindje dan toch maar gezond is, het is wel cliché, maar o zo waar. Ik heb makkelijk praten want mijn omgeving zeurt niet over het geslacht. De een heeft wel een oordeel dat het een jongen zou zijn en een ander  zegt nee joh het is een meid.
Ik kan het naast me neerleggen en zou met beide even gelukkig zijn. Mn oom zei toen ik de gordijnen liet zien, er zit geen roze in, nee idd er zit geen roze in. Moet het daarom een jongen zijn? Gelukkig was het een grap van mn oom, want we hebben niet eens een pretecho laten maken, we zien het wel volgend jaar.
Ik hoop dat een ieder het naast zich neer kan leggen en zich er niet druk over gaat maken, dit  komt dan volgens mij niet ten goede van je eigen gezondheid.
Succes!
 
Terug
Bovenaan