Hoeveel cc flesvoeding om de hoeveel uur?

Elma

New member
Ik ben wel eens benieuwd wat andere babytjes aan flesvoeding krijgen..Jochem is nu 3 weken,komt om de 3 a 4 uur,soms ook wel eens na 2,5 uur,en krijgt 110 cc wat hij binnen 5 a 10 minuten op heeft!!Ik heb altijd het idee dat hij meer op kan,en dat er dan ook standaard 4 uur tussen zou kunnen zitten..Hij mag natuurlijk ook weer niet te veel krijgen.Hij woog bij de geboorte 3760,en nu al ongeveer 4,5 kilo!Dus al goed aangekomen.Daarom twijfel ik of ik hem meer ga/kan geven..Iedereen zegt natuurlik altijd wat anders.En van mijn dochtertje kan ik het niet meer herinneren hoeveel zij kreeg..

Groetjes Elma
 
hoi er is een rekenformule voor de hoeveelheid voeding per 24 uur 125 maal lichaamsgewicht dit gedeeld door het aantal flessen wat je per dag geeft maar iedeer kind is anders natuurlijk succes en ga op je gevoel af

groetjes angela juni forum
 
Wat ik als richtlijnen kreeg van het CB en de kraamhulp...

3 - 3,5 kilo: 6 voedingen per 24 uur van 100cc
3,5 - 4 kilo: 5 voedingen per 24 uur van 135cc
4 - 5 kilo: 5 voedingen per 24 uur van 165cc
5 - 6 kilo: 5 voedingen per 24 uur van 200cc
6 kilo en zwaarder: 4 voedingen per 24 uur van 200cc

Maar dit zijn maar richtlijnen... Je voelt vaak zelf het beste aan wat je kindje nodig heeft.
Rodin woog bij de geboorte al 4296 gram en kon dat dus absoluut niet op! Hoeveel hij nu weegt, geen idee, maar hij is 3 weken oud en drinkt 6 x 110cc

Succes!

 
Hoi bryana is nu iets meer dan 5 weken oud en krijgt 120 tot 150 cc aangeboden en dat is meestal om de 4 uur.
Vanacht heeft ze voor de eerste keer doorgeslapen heerlijk!!!!
Maar ik zeg ook ga gewoon op je gevoel af,als je denkt dat hij nog wil drinken
gewoon meer geven!!
sucses
 
Hier werd ons eerst op het hart gedrukt het bij 6x100 te houden door het CB, zowel bij de intake thuis als toen ik 2x belde nav het wegen omdat hij nauwelijks aankwam en de flessen ook in no time wegzoog en meer nodig leek te hebben. van de week waren we bij de arts die daarvan schrok en zei je moet per baby kijken. deze is niet moddervet dus je overvoert hem niet. ik was dus best een beetje boos, 2 weken met een huilbaby die niet aankomt door hun advies/ gehamer op niet meer geven!

Nu sinds een paar dagen krijgt hij dus 135, hangt van zn tijden af of het er 5, 6 of 7 zijn per dag en hij is alleen nog onrustig een paar uur als hij moet poepen (krampen). dinsdag iweer wegen en ik hoop dat er nu wat aanzit...
wat ik eigenlijk wilde zeggen dus: kijk goed naar je eigen baby en je gevoel daarbij en laat iedereen maar lullen!

xmarij
 
Quinn is nu net 1 week oud en die krijgt zo ongeveer 80 cc. Soms drinkt hij 70 en soms drinkt hij 90.
Quinn woog bij de geboorte 3295 en zit nu bijna weer op zijn geboortegewicht.
Als jochem de fles binnen 5 min op heeft, dan gaat het wel erg snel. Ik weet niet wat voor speen je gebruikt??
Ik zou gewoon eens de fles ophogen met 10cc zodat hij 120 cc krijgt. Kijken hoe het gaat en anders met je wijkverpleegkundige ff overleggen. Je gaat denk ik misschien ook wel al gauw naar het cb toe?? Daar kun je het ook altijd even na vragen, maar het meeste zou ik gewoon lekker op me eigen gevoel af gaan.

Liefs marielle

PS Ik weet niet wat voor tips de andere dames al hebben gegeven, want ik kan weer eens geen reacties lezen.
 
Ja het forum had weer kuren ...
Hier gold als richtlijn lichaamsgewicht met 150 ml, en niet 125. dus ook dat is blijkbaar verschillend... voor mij een bevestiging om gewoon te doen waar de kleine goed op reageert!
 
Ja het forum had weer kuren ...
Hier gold als richtlijn lichaamsgewicht met 150 ml, en niet 125. dus ook dat is blijkbaar verschillend... voor mij een bevestiging om gewoon te doen waar de kleine goed op reageert!
 
Terug
Bovenaan