Hoeveel cc flesvoeding om de hoeveel uur?

hier krijgt felix nu om de 2-3 uur 110cc flesvoeding. dus ongeveer 6 voedingen en daar doet hij 15-20 minuten over.
ze zeiden dat je zelf een beetje ermee moet spelen todat je ziet wanneer je kindje genoeg binnen krijgt.

Hier een hongerig dametje! Jasmijn is nu 5 weken en krijgt 4-5 flesjes van 150 ml , en dan een mixje van normale nutrilon en forte voor hongerige babietjes. Ze zal nu iets van 4.3 kilo zijn, maar heeft dit echt nodig.

Ik zou zeggen; als je beeb meer aan kan, dan kan je proberen of hij een flesje van 150 cc en 5 schepjes voeding trekt? Een hongerig kindje is ook niets!

Hier is trouwens ook de richtlijn 150 ml per kilo. En er werd ook bijgezegd om dit vooral ruim te nemen en er niet al te moeilijk over te doen.

De richtlijn is (volgens onze huisarts):
150-160 cc per kg lichaamsgewicht per dag.
dus een kindje van 4 kg mag 640 cc per dag (en dat dan gedeeld door het aantal flessen wat hij of zij krijgt).

Als je baby te snel drinkt, dan kan het last krijgen van krampjes. Richtlijn die ik mee kreeg van het cb is 15-30 minuten drinken. Als je geen kleinere speen meer kunt nemen (omdat je al de kleinste hebt) kan je overwegen Nutriton (Johannesbroodpitmeel) toe te voegen, dat maakt de voeding dikker, maar is geen voedingsmiddel.

Nou als ik dit zo lees is het zieknhuis toch heel anders bezig. Rebecca is nu bijna 10 weken en woog donderdag 3575 gr en mocht 7 voedingen van 85 cc, ok wel met hogere calaorie verhouding, dus meer scheppen op het water dan aangegeven op de pakken. en dan ook hypoallergeen. Daardoor is de voeding wat dikker en krijgt ze het niet weg met normale speen, die uit ziekenhuis waren vergelijkbaar met medium tot large. dus met gewone speen was ze na halve fles uitgeput. Komt door haar nog wel wat moeilijke ademhaling die extra energie kost.
Maar haar per vandaag elke fles 110cc aangeboden en die is op 1 x na volledig opgegaan, en nu waarschijnlijk 6 voedingen. Ze is afgelopen nacht iig niet gekomen. Ik moest haar wakker maken vannochtend om 8.15 terwijl ze om 00.30 haar laatste fles had gehad.

Zolang ze lekker groeien en zich goed voelen zou ik gewoon doen waar je jezelf het beste bij voelt, en niet te druk maken.
En als je zelf denkt dat ze meer opkunnen, maar dan wat meer, kunnen ze het op weet je het, lukt het niet, nou ja je hebt het geprobeerd, beter proberen dan een hongerig kind zou ik zelf denken.

Bedankt voor al jullie reacties!!!
Ik heb de kleinste speen,en daar heeft hij hem in 5 a 10 minuten mee op...Krampjes heeft hij gelukkig geen last van door het snelle drinken.
Ik denk dat ik dan toch maar wat meer ga geven,zodat er wat langer tussen gaat zitten,en hij misschien wat rustiger gaat drinken!Fijne pasen allemaal!!

Groetjes Elma

Bedankt voor al jullie reacties!!!
Ik heb de kleinste speen,en daar heeft hij hem in 5 a 10 minuten mee op...Krampjes heeft hij gelukkig geen last van door het snelle drinken.
Ik denk dat ik dan toch maar wat meer ga geven,zodat er wat langer tussen gaat zitten,en hij misschien wat rustiger gaat drinken!Fijne pasen allemaal!!

Groetjes Elma

Mijn zoon is morgen 7 weken oud. Krijgt 165cc in zijn totaliteit om de 4uur (5x p.d.). De laatste fles krijgt hij rond +/- 23:30-00:15uur. Van te voren slaapt hij vaak nog, dus laten hem voor de laatste fles vaak iets langer slapen, zodat hij de nacht verzadigd door komt. Hij woog 1okt bij CB 4595gr. 
In de nachten slaapt hij goed door, hij wordt vaak tussen 05:30 - 06:30 wakker. Soms iets eerder of later.?

Terug
Bovenaan