hoeveel dagen gaan/blijven jullie werken?

A

Anoniem

Guest
Hallo meiden,

ik heb een dochtertje van 1,5 en ben 6 weken zwanger van de tweede. Na de geboorte van mijn dochter ben ik van 5 dagen naar 3 dagen in de week gegaan wat werk betreft. Nu heb ik vanmorgen gesolliciteerd naar een superleuke functie, maar dan voor 4 dagen in de week. Ze willen er voor mij al 4 dagen van maken ipv de 5 die het nu is, dus minder kan echt niet. Dat zou betekenen dat mijn dochter 2 dagen naar de creche moet, en 1 dag naar opa en oma, en 1 dag naar de andere oma.
Zijn er nog meer mensen die 4 dagen in de week werken en hoe bevalt dat met de opvang? Ik ben een beetje bang dat het wat te veel wordt voor mijn dochter, en straks de tweede.

groetjes, Ellen

ik ga stoppen met werken na de bevalling.
als ik ben mn huidige baas blijf moet ik minimaal 4 dgn in de week aan het werk en ik vind het persoonlijk te veel om mn kindje 4 dagen in de week weg te brengen naar een oppas. zeker als het niet nodig is.
iedereen moet het zelf beslissen hoor en zelf weten maar ik vind waar je aan begint maak je af als je zulke jonge kinderen hebt moet je er ook voor ze zijn. er zijn situaties dat het niet anders kan dat er geen vrijwillige keus is dat de kinderen de hele wek op de opvang zitten maar zolang de keus er wel is moet je kiezen voor je kinderen. maar dat is mijn mening en die is voo rmijn leven belangrijk niet voor di evan anderen.
dus als jij denkt dat je die 4 dagen moet gaan werken moet je dat zeker doen.
ik zou het alleen niet doen maar dat was al duidelijk denk ik.
(dit is niet om je aan te vallen hoor bedoel het niet persoonlijk)

He meiden,

Zowel ik als mijn mannetje gaan straks al we een wondertje hebben 4 dagen werken (we werken nu allebei 5 dagen). Dan gaat onze kleine  dus 3 dagen naar de opvang. Dat was voor mij echt het maximum en ben blij dat ok mijn mannetje er zo over denkt.

groetjes,
Dion

Ik werkte eerst 32 uur en toen ik zwanger was van mijn eerste, heeft mijn baas aangegeven dat hij mij gezien mijn funcitie  mij minimaal 4 dagen aanwezig wilde hebben. Als ik dit niet wilde zou ik een andere functie krijgen en er een nieuwe komen voor mijn functie. Dat wilde ik niet dus ik  heb dat op kunnen lossen door 3,5 dag te gaan werken.

Ik werk wel in de stad waar ik woon dus met 5 min ben ik op mijn werk en dat scheelt ook. Meer dan 3,5 dag ben ik dus echt niet met mijn werk bezig.

Nu de tweede komt blijf ik hetzelfde werken. Mijn man is echter intussen minder gaan werken, die werkt nu 4 dagen van 9 uur. Dat zijn wel 4 drukke dagen voor hem, maar daardoor kan hij lekker tijd besteden aan onze beide kinderen! Onze oudste gaat overigens al naar school.

Mijn man vindt het fantastisch om samen met de kinderen te zijn een dagje en ik ben er ook erg blij meel dat onze kinderen zo niet teveel in de opvang zitten.

gr mama van MD

Hoi Ellen,

Ik werk momenteel 5 dagen, als strax onze kleine geboren wordt ga ik 3 dagen werken in de week. Voor mijn gevoel is het dan wel goed te combineren met een babytje, mijn moeder en schoonmoeder nemen ieder een dag opvang voor hun rekening (ze staan echt te trappelen want dit is voor allebei het eerste kleinkindje!) en mijn vriend werkt in de detailhandel en heeft daardoor zijn weekend altijd op zondag en maandag, hij past dan de maandagen voortaan op, dus zo gaan wij het doen.
Ik vind het trouwens ontzettend luxe dat ik straks 3 dagen kan gaan werken, heerlijk!

Liefs Muizeke
(18 wkn + 1 dag)

hoi,

ik zelf ben na de geboorte van mijn eerste kind 5 halve dagen gaan werken.   Ik werkte dan van 8 tot 1 en was de middagen thuis. Dat was wel prettig, hoefde zij niet hele dagen naar de opvang, en het was makkelijk met borstvoeding te combineren want ik hoefde maar 1 keer op een werkdag te kolven, de rest kon ik zelf voeden. Na mijn tweede ben ik dit blijven doen, en sinds   twee jaar werk ik nu thuis. Ochtenden, avonden, en soms ook smiddags als ik het heel druk heb (kleine zelfstandige), maar mijn kinderen zijn al wat ouder. Ze zitten hier tot 12.30 op school, dus ik heb nu geen opvangproblemen meer. ik kan me wel voorstellen dat in nederland 5 halve dagen qua opvang lastiger te regelen is dan 3 hele dagen. Hier is het allemaal wat flexibeler. Als de kleine er is ga ik waarschijnlijk een nanny regelen, dat is hier heel goedkoop. En omdat ik thuis werk, is het ook wel prettig om de kleine in de buurt te hebben, en zij kan dan ook de andere twee uit school halen.

groetjes

hoi, toen ik zwanger was van de 1e hebben wij samen besloten dat ik thuis zou blijven, dus nu ook met de tweede, het is geen vetpot maar het gaat, en zolang als dat het kan blijf ik ook lekker bij mijn knullen thuis. weet dat er situaties zijn dat het niet anders gaat maar ik zelf vind het erg prettig. als alles op school zit ga ik wel weer kijken op de arbeidsmarkt. heb thuiswerk geprobeerd maar dat vind ik echt slavenwerk (voor een hele week   a ruim  8 uur per dag werk 52 euro verdiend) vind het niet erg om hard te werken maar er moet dan wel wat tegenoverstaan. dus ff aan de kant gezet. misschien dat als de financien zo blijven dat ik vrijwillergs werk ga doen zijn ze ook altijd blij mee, dus we zien wel over een paar jaar.

suc6 met het maken van een keuze, groetjes linda

Hoi,

Ik werk nu 20 uur en blijf na de bevalling ook 20 uur werken.
Opvang is geen probleem, ik kan de baby meenemen naar t werk, luxe positie, ik werk bij mijn ouders in het bedrijf, op 300 meter afstand van ons huis.
Mocht dit niet lekker lopen, dan moet ik wat anders gaan regelen. Mijn ouders willen geen vaste dag oppassen, daar hebben ze het gewoon te druk voor. En mijn schoonouders hebben hun handen vol aan de overige kleinkinderen, dus die vraag ik alleen in noodgevallen. Stoppen met werken is eigenlijk geen optie, ik heb die afleiding gewoon wel nodig. We zien wel hoe het komt.

Gr. Gea

Terug
Bovenaan