hoeveel dagen gaan/blijven jullie werken?

@ Juppie, prima geformuleerd hoor, ik voel me niet aangevallen. Ik vraag om meningen, en die mogen best afwijken. Ik vond het in het begin ook te veel en ben bewust 3 dagen gaan werken. Nu zit ik in een baan die ik echt niet leuk vind (en dus energie vreet) en ik heb heel plotseling een andere baan aangeboden gekregen die echt geweldig is, vandaar mijn dilemma. Minder dan 32 uur kan daar echt niet, misschien wel na het eerste jaar maar voor die tijd nog niet.

@Dion01: ook een prima oplossing natuurlijk! Mijn man kan helaas niet minder werken zonder carriere-zelfmoord te plegen bij het bedrijf waar hij nu werkt, dus we hebben samen besloten dat hij beter 5 dagen in de week kan gaan werken. Beter 1 carriere op pauze dan allebei tenslotte!

@mama van MD: bij on skan het dus niet, allebei 4 dagen, dat is wel jammer. Gelukkig is de nieuwe baan ook dicht bij huis, ik ben in 15-20 minuten thuis dus dat scheelt al.

@Muizeke, goed geregeld, ik heb ook die luxe van ouders en schoonouders, heerlijk he! Het is ook echt een luxe om maar 3 dagen te werken, absoluut. Maar ja, mijn keuze is 3 dagen in een baan die energie vreet omdat ik het niet leuk vind, of 4 dagen in een te gekke baan. Het blijft moeilijk, want ik wil wel het beste voor mijn kindje(s)

@Nummertje3: 5 halve dagen is bij de meeste banen inderdaad onmogelijk. Zou ik zelf ook niet willen trouwens, het lijkt me ook zo'n gedoe en heen en weer gesleep. Ach ja, ieder zijn ding natuurlijk, voor jou is het waarschijnlijk perfect zo.

@ben2710: dat thuiswerk is inderdaad schandalig zeg, dan zou ik er ook mee stoppen. Financieel gezien zouden we het wel redden op 1 salaris, maar ik vlieg tegen de muren op als ik fulltime thuis ben, hoe geweldig mijn dochtertje ook is! Ik moet een stukje eigen leven hebben.

@Memgea: voor jou verandert er dus eigenlijk niet zoveel? Dat is wel ideaal! Alhoewel, met een kind verandert er eigenlijk heel veel!

groetjes, Ellen

hoi dames,

ik werk nu 5 dagen /47 uur
we hebben een eigen zaak en ik werk 2 dagen als dierenartsassistente.
daarmee stop ik na het zwangerschaps verlof en in de winkel ga ik "rand werk" doen waarbij ik mijn tijd zelf in kan delen. als ons kindje 1,5 / 2 jaar is gaat hij/zij naar de opvang en ga ik weer meer in de winkel staan.
gelukkig kan ik alles zelf indelen

xxsuzan

Ik wil gewoon 30 uur blijven werken, net als ik nu ook doe. Ik draai dan twee slaapdiensten in de week en mijn vriend is op de uren dat ik aan het werk ben (van s'middags drie tot de volgende ochtend elf) thuis om op de kleine te passen.
Hoop dat deze regeling gaat werken.
Ik moet er persoonlijk niet aan denken om thuis te blijven, hou ontzettend van mijn werk.

liefs Suus

Hoi,

Na de geboorte van mijn dochter ben ik van 4 dagen naar 3 dagen gegaan. Nu ben ik zwanger van de 2e en na de geboorte blijf ik gewoon 3 dagen werken.

PS: mijn dochter gaat nu 2 dagen naar mijn ouders en 1 dag naar mijn schoonouders. Dit blijven we zo doen na de geboorte van de 2e.

Hallo,

ik werk op dit moment 4 dagen en blijf dit straks ook doen. Ik vind het ontzettend luxe dat ik 4 dagen kan werken, want ik heb een eigen apotheek en dan is dat bijna nooit mogelijk.
Als ik minder zou gaan werken, moet ik ergens 2e apotheker worden en dat zou voor mij zo'n stap terug in carrière en financiën betekenen dat dat geen optie is.

Mijn lief heeft op zijn werk gewoon min of meer medegedeeld dat hij 4 dagen gaat werken. Ze zijn er niet al te happy mee, maar hij heeft er recht op, dus hij heeft het afgedwongen (wel in goed overleg hoor). Toch wel vervelend dat je vaak hoort dat de man eigenlijk niet part-time kan werken. Is toch eigenlijk belachelijk in deze tijden! Ik moest trouwens lachen om de uitdrukking "carrière-zelfmoord", haha!

Dan nog twee dagen kinderopvang en 1 dag opa's/oma's (de ene week de ene opa en oma, de andere week de andere).

Ik heb trouwens een heleboel vakantiedagen, die ik aansluitend aan mijn verlof nog ga opnemen (minimaal een maand ofzo). Ze moeten toch een vervanger voor me zoeken, en of die nou 4 of 5 maanden blijft, dat maakt toch niet uit. Wel fijn, heb ik nog wat langer om borstvoeding een beetje af te bouwen. Want 3 x op een dag kolven lijkt me wat heftig, ik hoop dat ik het met 1 x af kan.

Sorry, ik draaf weer eens door met m'n lange verhalen. Zijn jullie me al zat?
Groetjes, José

Na de eerste ben ik van 40 naar 28 uur gegaan. Ik werk nog regelmatig meer, dat compenseer ik dan later weer eens. Die 28 uur verdeel ik over 3 vaste dagen, de overige 4 uren zijn administratie-uren of anderzins thuiswerkuren.

Mijn werk is heel goed te combineren met het managen van het gezin. Ik maak grotendeels mijn eigen afspraken en heb dus veel vrijheid. Ik kan, als het moet, prima tussendoor even boodschappen doen of bijvoorbeeld naar de verloskundige.

Inhoudelijk is mijn baan niet veranderd, ik doe nog steeds alle leuke dingen die ik voorheen ook deed, mijn baas waardeert mijn flexibileit en bied me nog steeds alle kansen die ik graag zou willen hebben en ik besef dat ik daarmee ontzettend veel geluk heb.

Mede daardoor heeft mijn man ook niet de keuze hoeven maken om minder te gaan werken. Omdat volgend jaar de derde komt, gaan we nu wel kijken of hij vanaf dat moment een periode ouderschapsverlof op kan nemen (of iets later, omdat over een jaar de oudste naar de basisschool gaat), zodat het hier op rolletjes blijft lopen. Hij gaat dan waarschijnlijk 4 x 9 uur werken (in feite werkt hij nu 5 x 9). Voor zijn carriere verwachten we in ieder geval geen problemen, zijn baas ziet het toch al aankomen.

Groetjes,
Lotje

Ik kan het me niet voorstellen om meer te werken dan bij je eigen kind te zijn.
Ieder z'n eigen, en ik zal nu verder maar niks zeggen

Terug
Bovenaan