A
Anoniem
Guest
@ Juppie, prima geformuleerd hoor, ik voel me niet aangevallen. Ik vraag om meningen, en die mogen best afwijken. Ik vond het in het begin ook te veel en ben bewust 3 dagen gaan werken. Nu zit ik in een baan die ik echt niet leuk vind (en dus energie vreet) en ik heb heel plotseling een andere baan aangeboden gekregen die echt geweldig is, vandaar mijn dilemma. Minder dan 32 uur kan daar echt niet, misschien wel na het eerste jaar maar voor die tijd nog niet.
@Dion01: ook een prima oplossing natuurlijk! Mijn man kan helaas niet minder werken zonder carriere-zelfmoord te plegen bij het bedrijf waar hij nu werkt, dus we hebben samen besloten dat hij beter 5 dagen in de week kan gaan werken. Beter 1 carriere op pauze dan allebei tenslotte!
@mama van MD: bij on skan het dus niet, allebei 4 dagen, dat is wel jammer. Gelukkig is de nieuwe baan ook dicht bij huis, ik ben in 15-20 minuten thuis dus dat scheelt al.
@Muizeke, goed geregeld, ik heb ook die luxe van ouders en schoonouders, heerlijk he! Het is ook echt een luxe om maar 3 dagen te werken, absoluut. Maar ja, mijn keuze is 3 dagen in een baan die energie vreet omdat ik het niet leuk vind, of 4 dagen in een te gekke baan. Het blijft moeilijk, want ik wil wel het beste voor mijn kindje(s)
@Nummertje3: 5 halve dagen is bij de meeste banen inderdaad onmogelijk. Zou ik zelf ook niet willen trouwens, het lijkt me ook zo'n gedoe en heen en weer gesleep. Ach ja, ieder zijn ding natuurlijk, voor jou is het waarschijnlijk perfect zo.
@ben2710: dat thuiswerk is inderdaad schandalig zeg, dan zou ik er ook mee stoppen. Financieel gezien zouden we het wel redden op 1 salaris, maar ik vlieg tegen de muren op als ik fulltime thuis ben, hoe geweldig mijn dochtertje ook is! Ik moet een stukje eigen leven hebben.
@Memgea: voor jou verandert er dus eigenlijk niet zoveel? Dat is wel ideaal! Alhoewel, met een kind verandert er eigenlijk heel veel!
groetjes, Ellen