hoeveel dagen gaan/blijven jullie werken?

Nou, als inmiddels een beetje ervaren mama kan ik zeggen dat het, als hier twee kinderen in een groeisprong zitten, er kiesjes doorkomen, je de tiende poepluier op een dag hebt verschoond en al halverwege de dag volledig uitgeteld bent omdat je in je eerste trimester van je zwangerschap bent en je echt doodmoe bent, maar dan nog voor het eten moet zorgen en eigenlijk ook nog even een was moet draaien want  niet iedere  lading poep in de luier terecht kwam , het echt een heerlijk vooruitzicht is dat je de volgende dag weer lekker aan het werk mag!

En veel mama's kunnen het met mij beamen, bovenstaande komt echt vaker voor dan een keer per jaar.

Groetjes,
Lotje

Hoi Ellen (en alle andere meiden)

Een vriendin van mij heeft in hetzelfde schuitje gezeten als jij nu. Eerst had ze een vreselijke baan en die vrat energie. Ze vond het helemaal niet leuk om een werkende moeder te zijn en had het er heel moeilijk mee om haar kindje steeds weer achter te moeten laten. Nu heeft ze een ontzettend leuke baan (ook met meer uren) en ze straalt. Ze heeft het idee dat ze beter voor haar kindje kan zorgen omdat ze beter in haar vel zit.
Dus voor haar heeft het beter uitgepakt.
Ikzelf ga straks 3 dagen werken in de Horeca. 1 avond, zodat mijn man thuis is en 2 dagen overdag en dan gaat de kleine naar het kinderdagverblijf.

Groetjes, Kippie.

Ik werk thuis gelukkig dus hoef geen keuze te maken , het nadeel is/was geen zwangerschapsverlof en dat betekend nu 3 weken na mijn bevalling dat ik het werk weer oppak, maar wel gezellig de kleine op kantoor in de box of in zijn slaapkamer uiteraard.

Ideaal te combineren, ik zou persoonlijk (no offence) 4 dagen teveel vinden, misschien als je bv een gastouder gezin kan vinden of opa en oma's (die trouwens ook tegenwoordig betaald kunnen krijgen!) meer een oplossing dan bv een KDV waar ik niet zo voor ben voor 4 hele dagen.

Ik hoop dat je eruit komt best lastig hoor al die beslissingen..

ik ga voor 4,5 dag. waarvan 4 dagen de kleine naar de creche en de andere dagen thuis. ik werk dan een halve dag vanuit huis.
maar dit is wat ik in het begin van mijn zwangerschap riep en nog steeds wel roep naar mijn werkgever, maar als ik heel eerlijk ben heeft de zwangerschap mij wel behoorlijk veranderd en weet ik niet of ik dit straks wel wil.

misschien dat ik een andere baan ga zoeken voor 3 dagen per week. mijn huidige baan kan niet in 3 dagen. maar misschien heb ik na mijn verlof juist wel weer zin in mijn werk. dus het wordt even afwachten. ook of de creche wel 4 dagen plek heeft.

maar we zien dat straks allemaal wel. gelukkig hebben we een opa en oma die bij kunnen springen als de opvang no niet geheel aansluit op ons werk.
mijn man wil wel 4 dagen werken maar dat betekent ook einde carriere. dus hij blijft 5 dagen werken.

Bedankt allemaal voro jullie reacties! Sommige voor, sommige tegen, logisch ook, iedereen vindt wat anders het beste voor zijn gezin.

ik heb inmiddels een tweede gesprek gehad bij de nieuwe werkgever en ben in principe aangenomen, vanmiddag hebben we het arbeidsvoorwaardengesprek.
Ik heb samen met mijn man besloten dat ik de baan aanneem als de arbeidsvoorwaarden goed zijn (verwacht ik wel). Mijn man heeft er geen enkel probleem mee en mijn ouders staan klaar om anne een dag extra op te vangen zolang de creche nog geen plaats voor haar heeft, super natuurlijk. Omdat we mijn ouders niet te veel willen belasten zal mijn man in november en december om de 2 weken een dag vrij nemen, die heeft nog veel te veel vakantiedagen over en kan dus mooi wat papadagen opnemen.
Als er plaats is op de creche gaat anne 2 dagen naar de creche, 1 dag naar oma en 1 dag naar (andere) oma en opa.
Begin april zal ik met zwangerschapsverlof gaan, dan wil ik de 2e dag creche tijdelijk schrappen voor de duur van het verlof en de opvang bij de oma's naar behoefte doen.

We hebben alles dus goed kunnen regelen, en zijn er heel tevreden mee. Anne is een meisje dat zich op alle oppasadressen lekker voelt, dus dat scheelt enorm natuurlijk!

groetjes, Ellen

Je kan het proberen en als het niet bevalt stoppen toch? Ik kon promotie maken op mijn werk maar die functie is voor minimaal 4 dagen en ik zou dan nooit minder mogen gaan werken. Ik heb bewust gekozen om dit niet te doen. Mette gaat 2 dagen naar mijn moeder en mijn man gaat 4 dagen werken dus heeft 1 pappadag. Ik behoudt mijn huidige functie en ga 3 dagen werken. Ze gaat dus maar 2 dagen de deur uit en dat vinden wij meer dan genoeg. Veel van mijn collega's werken 4 dagen met kids en de een na de ander valt om omdat ze zich rot rennen en hun kind erg weinig zien. Dit voelt voor ons goed. Als 4 dagen per week werken voor jou goed voelt dan moet je het doen. Het is toch voor iedereen weer anders en ieder kind reageert er anders op.

gr.Ing

het moet inderdaad voor jezelf goed voelen, jij moet ermee leven, het is jullie gezin.

Het valt me op dat er niemand is die fulltime blijft werken, he? Terwijl ik er toch genoeg van ken in mijn omgeving. Dat lijkt mij ook loodzwaar, trouwens....
En zijn er dames met een fulltime-huisman? Lijkt mij wel wat, haha....

Terug
Bovenaan