Hoeveel dekbedovertrekken???

Ja een droger is ideaal! Ik dacht ook over deze vraag na hoor.. maar heb er 4 liggen dus komt wel goed, alleen idd maar 3 matrashoeslakens. Daar haal ik er ff nog wat van, even alseen molton. Heb een boxsping dus is lastig kopen en duur.
 
@ bibi: sorry hoor maar dan heeft je zus een slechte kraamverzorgster gehad want bij mij werd het de ene dag afgenomen en gewassen dan in de droger of ophangen en dan de dag erna weer op mijn bedje dus ging prima..

verder had ik 3 overtrekken maar had er eigenlijk maar 2 nodig, drie hoeslakens maar die had ik wel nodig precies genoeg want die worden sneller vies dan je overtrek..

succes groetjes non
 
ik ben ook kraamverzorgster en je kunt 1 wassen en drogen en de ander er op dus inprinciep heb je aan 2 genoeg zelfs als je het niet in de droger doet en ophangt is het aan het eind van de dag droog.
 
@ilse:fijn he een droger, je gaat hem nog veel fijner vinden,,hihi
Hoever ben je nu???
@smootylama, goed hé, wist niet dat ik zo overtuigend was,,Whaha
@bibi, dan ben ik het echt met nonnie eens, de wachine draait de eerste tijd bijna 24/7 en zoiets gaat dan als eerst!
Nou heb ik ook geluk dat mijn moeder die dingen heel graag koopt, dus krijg regelmatig nog zo goed als nieuwe,!!

Gr MJ
 
Hier hebben we er 3 en dat is genoeg hoor.

Maar wij hebben geen 3 droger en 3 kids... de kraamweken van de middelste en jongste vielen midwinter, maar het was droog, dus de droogmolen voor de kraamhulp uit de schuur laten halen en onze was hing waarschijnlijk op dat moment als enige in NL buiten te wapperen :).
De dagen dat het weer het niet toe liet gewoon binnen (zolder) gehangen en ook dat was zo droog... verwarming is toch aan in de winter, dus deur naar zolder open laten staan zodat de stijgende warmte er mooi langs kwam.

Ben nu zwanger van de 4e en nee die droger komt er nog steeds niet in en ja ik ben weer uitgerekend in de winter... ik reken erop dat het allemaal wel weer goed komt. Die 3 hoezen zullen ook nu wel genoeg zijn.
 
ik vind de droger ideaal.
we hebben hem gekregen van mijn schoonvader toen ik zwanger was van de eerste.
zal hem niet meer kunnen missen.

o ja, wij hebben vlak voor de bevalling 3 nieuwe dekbedovertekken gehaald.
maar dat komt meer omdat de oude er niet meer uitzagen :-0
 
Ik heb ook 2 nieuwe dekbedovertreksets gehaald, ik wil er toch een beetje mooi bijliggen straks ;-) En dan heb ik nog de 2 'oude' die nog prima volstaan. Ik vind het wel een goede tip om extra hoeslakens/moltons te kopen, die moet ik nog.

Wij hebben sinds april een wasdroger om plaats te maken voor wat nu babykamer is. Heerlijk! Hoewel ik wel vind dat de kwaliteit van textiel achteruit gaat in de droger. Dus sommige dingen hang ik nog steeds liever op. Maar voor de grote bulk handdoeken, ondergoed, t-shirts, etc. PERFECT!
 
Ik had extra dekbedhoezen en hoeslakens gekocht toen ik zwanger was van de 1e. Netjes zoals in het kraamboek stond.
De kraamhulp verschoonde mijn bed iedere dag, dus 1 hoes in de was en de ander op mijn bed. De hoes die uit de was kwam vouwde ze niet op, die ging de dag erna zo weer op mijn bed. Zo gebruikte ze de hele kraamtijd 2 hoezen/hoeslakens. Lag alles voor niets in de kast. Nu 5 jaar later heb ik nog steeds meer dan genoeg dekbedhoezen!
Als je nog nieuwe dekbedhoezen of hoeslakens goedkoop wil aanschaffen kan je eens bij Ikea kijken. Geen geld en ze blijven heel lang goed (hier al zeker 5 jaar). Ze zijn wel in het begin erg ruw en hard, maar na een paar keer wassen is dat eraf.
 
Terug
Bovenaan