hoeveel flessen?

Marit is ruim 7 maanden en krijgt 3 flessen ochtend 180cc, middag 210 cc en savonds een pakje goede nacht en dat is 200ml wat gelijk staat aan een 180cc fles met 6 scheppen.

Hoi,

Ik heb een heel handig schema van het CB, waar ik me gewoon aan houd en daar staat in dat ze vanaf 7 maanden over mogen gaan naar:

Totaal 4 voedingen en 1 fruithap b.v.:
1  flesvoeding, 1 papvoeding, 1 broodmaaltijd (incl. een bekertje opvolgmelk of BV), 1 warme maaltijd (incl.toetje) en dus 1 fruithap

Ik ben vanaf 7 maanden overgegaan naar dit schema en dat werkt perfect.

Er staat ook bij dat ze vanaf 9 maanden over mogen gaan naar:

Totaal 3 voedingen en 1 fruithap b.v.:
2 broodmaaltijden, 1 warme maaltijd (incl.toetje) en 1 fruithap of
1 broodmaaltijd, 1 papvoeding, 1 warme maaltijd en 1 fruithap
Tussendoor 2-3 bekertjes drinkvocht (zuigfles vervangen door een drinkbeker zonder tuit.

Vanaf 1 jaar doorgaan met 3 maaltijden  (met de pot mee)  en 1 fruithap.

Het valt me op dat veel kindjes dus nog 3 volledige flesvoedingen krijgen. Niet dat dat slecht is hoor, verre van dat, maar blijkbaar hebben ze het dus niet meer nodig. Over een week of 2 ga ik  over naar het  9 maanden-schema, waarbij ik de optie van 's ochtends 1 papvoeding voorlopig aanhoud en later overschakel op 's ochtends een boterham (1,5-2 jaar).  

Groetjes Fonske.

Tessa is volgende week zondag 7 maanden en krijgt nog 4 flessen. Dit aangezien haar warme hap (17:00) nog niet echt een hele maaltijd is. Drie kwart potje 4 maanden gaat er wel al in, beetje toetje en dan nog 150 flesvoeding. Deze fles zal er wel als eerste afgaan, maar voorlopig vindt ze het wel lekker. En aangezien ze bij de vorige controle onder de "groeilijn' van het CB kwam, was het ook niet erg om  nog even 3,5 a 4 flessen te geven.

groete
Lisenka mv Tessa (10-9-2006)

Fonske wat verstaan ze dan onder een bekertje opvolgmelk bij de broodmaaltijd, hoeveel cc bedoel ik?

Yoëll is 6,5 maanden en krijgt 3 flessen, 230cc, waarvan de derde een papfles is.
De ochtend en de middagfles gaan vaak niet helemaal leeg.
Hiernaast krijgt hij diksap.

Pauline

hoi hoi,

Jeetje wat doen jullie kids dat goed!
Bij ons is er op dit moment geen ritme of schema te vinden pfff hihi
Mijn zoontje is dan ook net 3 weken lang ziek geweest (de laatste week nog wat halfjes)dus toen was het helemaal anders dan anders, eerst wilde hij geen hapjes meer en heel weinig fles, daarna juist wel wat fruit en groente en yoghurt  en weinig fles en nu is hij weer helemaal de oude, hyper actief, straaalend koppie aldoor, maar we zijn nog zoekende naar een ritme.
Hij is ineens helemaal van de flessen en wil ineens geen fruit en groente meer. Hij krijgt genoeg binnen en ik maak me daar dan ook helemaaal geen zorgen (meer)om. Maar het lijkt me zo lekker als we even weer eens in een ritme komen die past bij zijn leeftijd.Hij is volgende week 7 maanden en vandaag heeft hij al 3,5 fles op en straks om 23:00 maken we hem maar weer wakker voor een papfles.
Hij was zo lekker van die late fles af en kreeg rond 21:30 de laatste fles en sliep dan tot een uur of 8. Als ik nu probeer om om 21:00 de laatste fles te doen wordt hij midden in de nacht wakker met HONGER....Op zich is het genieten hoor om hem de fles te zien opslurpen en hij heeft gewoon een inhaalslag, maar ik hoop dat we binnenkort weer een lekker ritme hebben zoals jullie!!!

Je leert wel veel van een ziek kind moet ik zeggen, ik ben er wel achter dat ze met veel minder kunnen dan ik dacht en dat ze dus vanzelf alles weer inhalen!Elk nadeel heb zijn voordeel

groetjes!!

Hoi Pauline,

Ik weet ook niet hoeveel een bekertje is, maar ik maak zelf altijd 120 water aan met 4 schepjes Nutrilon. Ik ga er dus vanuit dat ze met een bekertje zo'n 120-150 cc bedoelen. In een gemiddeld glas of beker gaat ook ongeveer 150 cc. Soms drinkt hij het helemaal leeg en soms maar voor de helft. Als hij de helft laat staan geef ik hem de rest vaak als hij 's middags wakker wordt. Maar als hij meer dan de helft leeg drinkt, krijgt hij na zijn middagslaapje  roosvicee.  Verder krijgt hij dus 's ochtends en 's avonds  180 cc water aangemaakt met 6 schepjes Nutrilon waarvan de ochtendfles nog met 2 eetlepels Nutrix (als dat pak leeg is, Bambix groeiontbijt vanaf 7 maanden).

Groetjes Fonske.

Terug
Bovenaan