Hoeveel in de fles?

Ik vroeg me zo af hoeveel jullie kindjes nu in de fles krijgen en daarbij wil ik graag weten hoe oud/welk gewicht jullie kindjes hebben.

Het cb zei tegen mij dat ze nu goed zit op 5 x 120 water + 4 schepjes, maar ik heb soms het gevoel dat ze meer honger heeft. De laatste week blijft ze soms maar druk op die speen zuigen en gaat ze de hele dag niet slapen.
Daphne is nu bijna 8 weken en ik denk rond de 4,5 kilo. Het kan ook zijn dat ze een sprongetje heeft hoor. Als ik meer in de fles doe dan drinkt ze het wel op.

Groetjes Karin
 
Lotte is ook ongeveer 4,5 kilo (gok ik, idg meer dan 4 kilo) en drinkt nu 5 x 150 met 5 schepjes. En soms 6 keer, maar dan laat ze wel 1 fles voor de helft staan.
Als de flessen leeg gaan is het tijd om ze op te hogen, waarschijnlijk gaat ze dan ook lekker slapen. Het cb gaat uit van een gemiddelde, maar je mag best meer geven.
 
Vandaag ben ik met Niek voor het eerst op het cb geweest, hij is morgen 5 weken. Hij weegt nu 4820 gram. Hij krijgt nog 6 voedingen, 5 van 120+4 en 1 van 150+5. Hij drinkt altijd alles op.
Op het cb zeiden ze dat het eigenlijk iets te veel is voor zijn gewicht, maar dat het wel mag.
Maar mijn ervaring nu met Niek en ook met mijn oudste zoontje is dat je vooral je gevoel moet luisteren en je gezond verstand moet gebruiken. Natuurlijk geef je hem nu geen flessen van 200 ml, maar als jij het gevoel hebt dat hij nog honger heeft dan probeer je het toch eens om hem iets meer te geven. Bijna iedere baby stopt echt wel met drinken als ze genoeg hebben.
Ik zou het dus gewoon eens proberen om ietsje meer te geven.
 
Sylvan is nu 7 weken en de laatste keer op het bureau woog hij 4500 gram. Hij krijgt nu 4 (af en toe 5) flessen van 150ml + 5 scheppen. En sinds 2 dagen 1 fles van 180 + 6 scheppen.
Ik had bij het laatste bezoek aan het bureau verwacht dat ze zouden zeggen dat hij te veel voeding krijgt. Aangezien onze oudste ook zo veel kreeg en daar zaten ze elke keer over te zeuren. Maar nu zat er een nieuwe arts en die was heel makkelijk. Zij zei dat als je borstvoeding geeft je ook gewoon aanlegt als de kleine zich meldt. Waarom zou dat dan met flesvoeding niet mogen. De babies drinken zelf zo veel als ze willen/nodig hebben. Dus we moeten ons niet zo druk maken over te veel en/of te weinig voeding.
Ik stond met mijn oren te klapperen toen ik dit hoorde van haar. Maar ik ben er wel erg blij mee. Dus wij kijken nu gewoon naar Sylvan. Meldt hij zich omdat hij honger heeft, dan krijg thij de fles. Hebben wij het idee dat hij niet genoeg heeft aan de hoeveelheid, dan geven we hem meer. Zolang Sylvan er geen krampjes van krijgt of het uit spuugt, heeft hij het nodig.
 
Gijs is vandaag 10 wkn en krijgt 5x 180cc (met voeding dus iets meer). Soms drinkt hij 6x deze hoeveelheid, maar dat was vooral tijdens zijn groeisprongetje.
Ik volg maar gewoon wat op het blik staat en wat ik zelf denk. Rond 7 wkn is hij al met deze hoeveelheid begonnen omdat ik merkte dat hij gewoon nog honger had.
 
Allie74, bij mijn oudste kreeg ik hetzelfde commentaar, zij dronk ook altijd veel en voeden op de klok 'moest' toen nog.
Bij mijn 2e begon het voeden op verzoek met de fles al een beetje en nu hebben ze het idd los gelaten. Het advies is nu idd. voeden op verzoek en de 150 ml per kilo lichaamsgewicht is ook niet meer zo strak, nu gaan ze uit van 150 tot 180 ml per kilo lichaamsgewicht en zelfs de 1 liter is geen absolute grens meer.
Wel een stuk relaxter moet ik zeggen. Met mijn eerste heb ik nog wel eens een uur met een huilende baby gezeten omdat het nog lang geen tijd was voor een fles en ze over de 1 liter zou komen.
 
Terug
Bovenaan