Hoeveel in de fles?

@reisa, Ik vind het ook een stuk relaxter nu. Ik heb bij mijn eerste idd ook regelmatig met een huilend kind gelopen omdat het nog geen tijd was voor de fles. Nu geef ik Sylvan gewoon de fles als hij het er aan toe heeft. Tenzij hij er overdag meer dan 4 uur tussen laat, dan maak ik hem wel wakker voor de fles. En ik heb het idee dat ik mede daardoor ook een heel verschil zie tussen beide kinderen. Sylvan is een stuk rustiger/tevredener. Hij heeft veel minder last van krampjes en hij slaapt de laatste paar nachten zelfs al door. Onze eerste sliep pas door toen hij 2,5 jaar was. Wat een verschil!!
 
Pepijn nu 10 weken woog met 8 weken 5930gr. Hij kreeg toen nog 5 flessen van 150ml met 5 scheppen voeding.
Ik ben zelf gaan veranderen van hoeveelheid flessen toen ik merkte dat hij meer wilde.

Nu ben ik sinds gister overgestapt naar 4 flessen van 180ml en 6 scheppen. Hij komt zelf niet voor een voeding, ik moet hem er iedere 4u voor wakker maken.
De laatste fles krijgt hij tussen 20.30-21.00u en hij wordt rond 8.30-9.00u wakker. Een echte doorslaper!!
Ook zijn zus kwam nooit zelf voor een fles en die dronk veel minder dan hij doet. Toen kreeg ik altijd op mn kop van cb dat het te weinig was.
Heb me er nooit van aangetrokken. Ze geven het zelf aan! Dus als jij denkt dat ze meer wilt, gewoon geven!!

Liefs
 
Stas krijgt overdag 5 flessen van 150cc en 5 scheppen 's nachts krijgt hij nog een fles van 90 cc en drie scheppen.
Hoi is nu 7 weken en moet over twee weken weer naar het buro. De laatste keer woog hij 4815.
Soms denk ik ook dat hij wel meer op zou kunnen.

Groetjes
 
Hier nog geen vast ritme. Wij voeden Brent op verzoek; 8x 120+4, maar hij drinkt zijn flessen niet altijd leeg. Gemiddeld krijgt hij 800 ml per etmaal. Brent is overigens 4 weken en weegt 5200 gram.

Bij ons is geadviseerd zoals sanne82 zegt; per kilo lichaamsgewicht 150 cc voeding, max een liter per dag.

Maar hoe krijgen we ritme en minder voedingen? We hopen dat hij zijn flessen vaker leeg gaat drinken.

 
Luuk is 4400 gram en eet 6 flessen van 120 water (135 voeding) we hebben nog 1 flesje bv per dag dus eigenlijk 5 fv en 1 bv maar dat zal miorgen voor het laatst zijn. Luuk komt om de 4 uur als hij slaapt iets langer maar dan komt hij bij de volgende fles eerder.
Gistere om 20.00 gegeten en kwam hij pas om 3 uiur.
Luuk spuugt wel nog veel en drinkt sommige flessen niet op. Ohja luuk is 5 weken oud
 
Terug
Bovenaan