hoeveel kans is er

Percentages kan ik je ook niet geven. Maar als je een dag voor je vruchtbare dagen zat, is er wel een (grote)kans. Zaadcellen gaan niet meteen dood in het vrouwelijk lichaam, ze overleven juist nog een aantal dagen. En als je dan net in of voor je vruchtbare dagen zit overleven ze zelfs nog langer, omdat dat voor hen een ideaal klimaat is. Of je zwangerschap goed verloopt en mag zijn, is een ander verhaal. Maar het bevruchten van je eitje is een redelijk goede kans in jouw geval. ;)

Misschien kun je beter even op internet gaan lezen hoe het werkt met zwanger worden... dat heb ik ook gedaan toen ik zwanger wilde worden. Ik heb toen helemaal uitgeplozen hoe het zit met zaadcellen, eicellen, vruchtbaarheid etc. Want ik moet eerlijk zeggen dat de vragen die je stelt, best makkelijk te beantwoorden zijn als je zelf gewoon even gaat zoeken....
Even in het kort: zaadcellen kúnnen een aantal dagen in jouw lijf overleven. Als je vruchtbaar bent, nog langer. Wanneer je eicel springt in die vruchtbare dagen, dat weet je niet (tenzij je ovulatietesten gebruikt). Het kan zijn dat dat aan het begin is, kan zijn dat dat later is. Als je een kindje wilt, dan zou je in die vruchtbare dagen in ieder geval nog 1 of 2 keer onbeschermd seks moeten hebben om de kans te vergroten op een zwangerschap. Als je dat niet wilt, raad ik je aan om condoom of zo te gebruiken. 

dank je wel ik heb zelf ook al wat opgezocht mijn zoontje is verwerkt met een app die vertelt wanneer ik vruchtbaar was en een eisprong had en toeb deden we het om de dag in de vruchtbaren tijd als het nu raak is van deze 1x dan is het zo rn anders wachten we liever nog even ivb gezondheid vsn dee jongenste dankje voor je reactie 

Ik hoop dat je er iets aan hebt in ieder geval! En goed dat je de knoop voor jezelf doorgehakt hebt. Als je nu verder weer beschermd seks hebt, dan kom je er over een paar weekjes vanzelf achter of de timing inderdaad net precies goed was. ;) Ben heel benieuwd. Ik ben zelf heel onregelmatig ongesteld, dus bij mij werkt zo'n app niet ? Hier elke keer maar gewoon seks gehad als we er zin in hadden en blijkbaar al twee keer toch goed raak geschoten (ben nu 36 weken zwanger van nummer twee). Succes de komende weken!

Terug
Bovenaan