Hoeveel kinderen wil iedereen?

Hallo meiden!

Even een leuke nieuwe poll. Hoeveel kinderen wil iedereen? Natuurlijk zijn er een aantal van jullie ook al 'klaar' met hun gezin, dus dan kan je -wil- door -heeft- vervangen!

Dit naar aanleiding van onze overheid die het gemiddeld aantal kinderen even omhoog wil krikken. Dan ben ik benieuwd of wij met z'n allen hoger of juist lager uitkomen...?

Ik zal zelf beginnen: ik heb net mijn eerste dochter gekregen, maar ik weet dat als werk/huis/geld etc er niet toe deden ik graag 4 kinderen zou willen als dat voor mij is weggelegd. Nu doen die 'randvoorwaarden' er helaas wel toe, maar toch droom ik van een groot gezin... We zullen zien! Nu natuurlijk eerst lekker lang genieten van mijn eerste schatje

Liefs,
Simone

Ik ben ook vergeten erbij te zetten als gezondheid geen rol zou spelen, want het is niet mijn bedoeling met dit onderwerp iemand voor het hoofd te stoten die om gezondheidsredenen geen/moeilijk kinderen kan krijgen... Sorry als dat zo over kwam! We mogen van groot geluk spreken dat we een kindje hebben kunnen krijgen!

Ik heb altijd gedacht 2 kinderen, dat lijkt me echt perfect. Maar ik hou wel als 'optie' om als een soort 'nakomertje' nog een derde te krijgen, om er toch nog één keertje van te genieten. We hebben nu pas ons eerste kindje, dus ik kan nu niet met zekerheid zeggen of we ons na het 2e kindje, als we die mogen krijgen, compleet voelen of toch nog niet helemaal!

Maar nu ga ik voor 2!

Hoihoi,

Als het zo zou mogen zijn, dan zou ik graag 2 kindjes willen. We zijn nu sinds mei de trotse ouders van onze eerste kindje Evy.
Maar als het aan papa ligt nu houden we het bij Evy.
Ach, we zien wel, we genieten nu volop en misschien zegt mijn vriend over een tijdje wel, dat hij toch wel een tweede wil.

Groetjes Iris mv Evy 16-05-08

Als ik het voor het zeggen had, 3 !
Ik heb nu 1 dochtertje.
Maar ik heb zoiets, je krijgt ze en we hebben niks te willen. Mijn zus zou graag een 3e willen, maar het is voor haar niet weggelegd denk ik.
Eerst maar even van Janneke genieten.

xxx

Hoi,

Wij hebben nu 2 kindjes en ik moet zeggen dat ik het best pittig vind maar toch kan ik nog steeds niet zeggen dat ons gezin compleet is. Eerst wilde mijn man zich laten steriliseren maar dat hebben we toch maar op de lange baan geschoven omdat we er (nog) niet 100%  achterstaan. Het zal waarschijnlijk wel bij onze zoontjes blijven omdat ik mijzelf ook te oud vind worden en daarmee de risico's van een zwangerschap op hogere leeftijd maar aan de andere kant vind ik het ook moeilijk om nooit meer zwanger te zullen zijn. Eerst maar eens goed ontzwangeren en de boel in mijn koppie weer op orde krijgen dan zien we wel verder enne eerst maar eens gaan genieten van ons 2e wondertje!

Groetjes,

Puk

hallo

we hebben nu 2 geweldige meiden, gezond en wel. als geld en alles er niet toe zou doen zou ik zo nog wel een kindje willen. helaas zal dat niet gaan en tel ik mijn zegeningen met de meiden. maar een derde  houd in een andere auto, een ander huis of hier in verbouwen. en daarbij heb ik via onze kans veel kans op een tweeling (ben er zelf ook 1 en mijn vader ook. verder ook veel 2lingen in de fam..) dus stel we kiezen voor nog 1 is de kans er dat we zelfs 4 kids hebben...oeps en dan moeten we zeker verhuizen...
het is wel raar om te weten dat er nooit meer een klein mensje in me zal groeien en dat ik de tijd die ik nu nog met Janneke heb..(kroelen, knuffelen..de eerste lach dat kleine gedoe zeg maar ed) dat dat allemaal voor het laatst is. waar we bij Daniëlle haar "groot" keken denk ik dat we Janneke lekker lang "klein" laten hihi
sommige mensen vinden het leuker als ze wat ouder zijn en je er meer mee kunt maar ik vind dit zo'n speciale tijd...jeetje ik wordt emo hihi

Groetjes Veronique mv Daniëlle (27-6-6) en Janneke (8-8-8)

Wij zijn sinds mei trotse en gelukkige ouders van ons 1e kindje, Jette.We zijn heeeel erg blij met haar, maar we hopen ook dat ze niet alleen blijft.We weten natuurlijk niet wat er voor ons bestemd is, maar 3 a 4 kinderen is wel onze wens.En mochten het er 5 worden, wel hoe meer zielen hoe meer vreugd!!!
Dat is overigens hier in Duitsland extreem veel, wordt zelfs wel s als associaal bestempeld, maar dat zijn persoonlijke meningen die mij niet intereseren, hoofdzaak is dat wij goed voor onze kinderen zorgen en ze met liefde en respect opvoeden.
En als ik nu met Jette bezig ben wordt ik af en toe gewoon stil en ontroerd van hoeveel liefde zo'n kind in je los maakt.
Ik ben altijd al gelukkig geweest, maar sinds ik mijn man ken is mijn leven nog veel mooier geworden en de komst van Jette heeft nóg weer meer vreugde gegeven.

Liefs Ynez

Terug
Bovenaan