Hoeveel kinderen wil iedereen?

hoi,

sinds mei zijn wij de trotse ouders van 1 zoon.
maar ik zou heel graag 3 of 4 kinderen willen, dit moet natuurlijk wel allemaal mogelijk zijn, want dat betekend verhuizen en een grotere auto en eventueel stoppen met werken, dus of het kan weet ik niet. maar willen doe ik het zeker.

gr floor

Lief berichtje van je Ynez. Over je man en je kindje...
Dat jullie (en anderen natuurlijk) nog veel gelukkige jaren mogen hebben !

x Marina

Wij hebben nu 2 fantastische zoontjes. Voor mijn gevoel op dit moment is ons gezinnetje nu compleet. Maar ik sla de deur nog niet achter me dicht en zeg niet dat er geen 3e kindje mag komen. Toen Tijs was geboren hoopten we dat hij niet alleen zou blijven. Dat geluk is ons gegeven en we zijn nu dus super blij en gelukkig met 2 kindjes. We zien verder wel wat de toekomst brengt. Een ding is wel zeker, praktisch gezien (huis, auto, geld e.d.) is 2 kinderen voor ons goed en genoeg.

Wel merk ik dat ik nu veel bewuster bezig ben met de baby-tijd. Ik heb bewust een foto gemaakt van Stef in zijn laatste new-born luier, voor m'n gevoel het afscheid van de hele kleine baby-tijd. Daar ben ik dus wel bewust mee bezig.

Groetjes,
Susan

Hoi hoi,
wij zijn sinds mei de trotse papa en mama van 2 mooie meisjes. of we er nog meer nemen.... we hadden eerst "gepland" om voor 4 kindjes te gaan maar nu we er 2 hebben zitten we toch te denken aan 3. maar goed dat is pas over 4 jaartjes denk ik. we hebben namelijk 35% extra kans op weer een tweeling en 4 van die kleintjes om voor te moeten zorgen wordt wel erg druk.
maar alles ligt nog zo ver weg. wie weet houden we het wel bij 2. ik ben namelijk wel "al" 33 als we voor de volgende poging gaan.

liefs,
Petra

Hoihoi,

Wij zijn nu de trotse ouders van  twee prachtige en gezonde kids, een dochter (juli 2005) en een zoon (mei 2008), en voor ons voelt ons gezinnetje wel compleet, maar mocht er toch een derde komen, dan is ook dit kindje heel erg welkom!!!
Gr. Esther

Hej!!

Sinds 17 mei dit jaar mag ik me een NOG trotsere mama noemen dan ik al was, en wel van drie kids!! Helemaal m o o i  .....
Twee gezonde jongens hebben we van 8 en 10, en een gezond dochtertje dus van 4 maanden en een beetje.
Vroeger wilde ik 4 kids: 2j 2 m. Toen kwam ik mijn man tegen (nu 20 jaar geleden, oeps...), die wilde er ABSOLUUT niet meer dan 2! Ok, twee dan!
Maar ook 'droomden' we van 2 jongens en een meisje....
Toen we drie jaar geleden emigreerden naar Zweden, dacht ik: eindelijk mag het dan, eindelijk is de tijd ervoor geschikt, EINDELIJK nog een kindje erbij....
Maar manlief dacht daar anders over.... shit. Dus vele tranen, gesprekken etc verder, en zowiezo hele hectische tijden, veranderde mijn man van gedachten. En terwijl ik probeerde eelt op mijn ziel te kweken en te wennen aan de gedachten van: nooit meer zwanger (wat trouwens echt niet ging, dat wennen), hebben we de knoop doorgehakt. Ik werd 36 vorig jaar september en ik was zwanger...
Willen jullie wel geloven, dat ik de meest gelukkige vrouw van de aardbol was??? (Ik wist nl. nog niet dat jullie minstens zo gelukkig waren, hi,hi,hi) Ik heb de hele zwangerschap lopen stralen,in elk geval inwendig, want dit minimensje van ons was zó welkom, net als de twee jongens trouwens he, want ook van hen liep ik naast mijn schoenen !!

Nu voelt het ok, er is rust in mij, ik ben denk ik wel uitgebroed. Maar die sterilisatie van mijn man, daar ligt alleen de folder nog maar van in huis.... wel erg definitief, dus dat moet even bezinken. De wens om nog een keer zwanger te zijn is uitgekomen, het is zo heel mooi geweest.
(he, foei, zakdoeken!!!!! )

Twee boys en een grietje.... en gezond, en nu ben ik 37. Pippi

hoi,

ik riep altijd dat ik 2 kinderen wilde. liefst een meisje en een jongen.   Ons 1e kindje is bijna 3 maanden en ik geniet intens veel van me meisje. Nu ik eenmaal zwanger ben geweest, kan ik haast niet wachten op de 2e en ik sluit een 3e niet uit. je weet maar nooit. Toch gaan we zeker wachten tot Lois meer als een jaar oud is, want ik wil ze niet te snel opelkaar. Mocht dat perongeluk gebeuren, ja dan is het niet anders, maar goed ben inmiddels weer aan me pil strip begonnen.

Wat me opvalt is dat onze mannen tegenwoordig zo solidair zijn om nadat de vrouwen uitgebroed zijn zicht te laten steriliseren.
Zo gek, ben er noooit over begonnen en me man zei het pas zelf, dat als ons gezin compleet is dat hij er een knoop in laat leggen. hahah

al met al kan je pas zeggen dat je gezin compleet is als de kriebels niet meer terug komen en je compleet gelukkig bent met je gezin. We zullen  zien wat de toekomst brengt.

xx bambi

Hoi!

als ik het voor het zeggen zou hebben dan zou ik nu best redelijk snel voor een tweede gaan, alleen laat op dit moment mijn gezondheid het nog niet toe, dus wachten is slimmer, maar misschien van de zomer?? Dan ben ik dus 26 als ik beval van mijn tweede. Dan zou ik het liefst even wachten en rond mijn 30/31 weer voor 2 kindjes kort op elkaar gaan... 4 kids lijkt me ontzettend leuk!! Maar ik ben nu al blij met 1... Tis niet voor iedereen weggelegd, kmoet het lichamelijk en geestelijk ook aankunnen natuurlijk!!
En tja... ik vind het wel ontzettend balen dat er maar 3 kids in een 'gewone' auto kunnen... krijg je gelijk zo'n familiebak he? (wij zaten vroeger met zijn 5-en achterin... proppen, deur dicht en rijden maar) Een een dagje efteling is ook niet grappig met 4 kids erbij.... financieel moet het dus ook gaan.

Terug
Bovenaan