Hoeveel kindjes zouden jullie willen?

Ik heb altijd gezegd dat ik 4 kinderen wilden maar manlief denkt daar echt anders over. En buiten dat na drie jaar medische molen voor 1 zwangerschap denk ik ook niet dat dit reeel is. Over een jaartje willen we voor nr 2 gaan en als dat lukt is het een geschenk en is ons gezinnetje compleet. Maar ja als het aan mij ligt niet maar je heb er twee nodig dus leg ik me erbij neer. (2 kids is dus compleet)

gr van Mariska

Hoi,

Met de komst van Nika is ons meidengezin compleet, twee kindjes dus. We hadden allebei voordat Nika er was al heel erg het gevoel dat we 2 kinderen wilden, en nu ze er is heb ik echt het gevoel dat we compleet zijn.

Ik zeg nooit nooit, maar ik denk echt niet dat er hier nog een derde komt (ook niet als we de staatsloterij winnen!).

Groetjes,
Myrna, mv Isis en Nika

Hoi hoi,

Bij ons staat er een tweede kindje op het 'verlanglijstje' zeker nu Noa alweer 8 maanden is en echt een lieve vrolijke meid is!
Maar bij ons blijft het bij 2 kindjes dan is ons gezin compleet!

groetjes Chantal mama van Noa 8 maanden

hier nog een twijfel (van mama's kant ).

we hebben nu 2 kindjes van 4 jaar en van 7 maanden en ik zou er misschien in de toekomst nog wel een derde bij willen.
Mijn gevoel geeft nog niet echt aan dat ik ons gezin compleet vind.

mijn man wel, die vind het leuk zo. Onze zoon is alweer heel zelfstandig, gaat z'n eigen gangetje, en onze dochter is een makkelijk meisje.. Maar toch.. nog 1 x die babytijd enz.. ach wie weet.. we zullen zien.

Groetjes,

Suus

De meesten willen toch wel 2 kindjes, volgens mij zitten we hier met zijn allen wel redelijk op 1 lijn dan, leuk om te lezen.

Bij ons is de wens voor een  2e hummeltje  inmiddels al enorm groot, dus wie weet binnenkort!

X Femke

Wij hebben 2 dochters (6 jaar en 7 mnd) en voor ons is dat ook genoeg.
De 1e was een huilbaby dus het duurde zowieso heel lang voor we een 2e aandurfde zeg maar.
Mijn 2e is totaal het tegenovergestelde, ze blijft maar lachen en huilt haast nooit. Heel soms als ik weer kleertjes of spulletjes moet opruimen twijfel ik wel hoor, dan denk ik als ik zeker zou weten dan het weer een makkelijke baby zou zijn....
Mijn man heeft heel soms zo iets van, nou, als je zeker zou weten dat het een jongen werd... (niet dat ie onze meiden niet leuk vind hoor, begrijp me goed !) ik heb dat niet, weer een meid zou niet erg zijn.
Maar soms zijn er van die dagen, dan loopt alles spaak, 1 naar school, snel haasten voor slaapje/hapje oid van de ander, dingen echt plannen etc etc. En ook vanweg het leeftijdsverschil zou ik denk een 3e gewoon teveel geregel vinden. En ook financieel hebben we het nu nou, precies goed, meer zou altijd leuk zijn, maar we kunnen nog doen wat we willen. Een 3e zou alles een stuk krapper maken, dus nee, bij ons blijft het bij 3.
Tenzij ik bij die 0,00000001% ofzo hoor die zwanger raakt MET pil, dan zou ik het niet over mijn hart kunnen verkrijgen om het weg te laten halen ...

Bianca, trotse mama van 2 meiden

Wij hebben nu 1 kindje, en vinden 2 het maximum, behalve als het een tweeling zou worden, haha. Ik vind het erg leuk dat Laura steeds meer kan en doet, en heb zelf zoiets van bij een volgende begin je weer bij af en kan je alles nog een keer doen... De ene dag denk ik, van mij mag ze morgen groot zijn, de andere dag vind ik het heel leuk dat ze een baby is. We willen aan een volgende beginnen als Laura een jaar is, het lijkt me wel handig dat ze kan lopen als de volgende er is... Alleen weet je natuurlijk nooit hoe snel het gaat en of het lukt. Na de tweede laat ik me steriliseren heb ik besloten, hoef je ook niet bang te zijn voor ongelukjes. Mijn hele leven de pil slikken zie ik niet zitten, lijkt me niet zo gezond al die hormonen.

als ik weer wat lekker in mn velletje zit (psychisch nu niet echt) gaan wij weer voor een 2e, mijn man zei laatst lachend, als het aan hem lag, er wel weer een kleine mocht komen.
verder praten mijn man en ik niet echt in aantallen, als ik het lichamelijk en psychisch goed aan kan, en we kunnen alles betalen, maakt het niet uit wat er komt.

liefs marina

Terug
Bovenaan