Hoeveel kopen in welke maat

Ik ben even benieuwd naar jullie ervaringen met het volgende aangezien ik overal weer wat anders lees en hoor.
Hoeveel van welke maat koop je voorafgaand aan de geboorte van je kindje?
Dus hoeveel rompertjes en setjes heb je bv nodig in 50/56 en hoe lang doen ze ermee?
Ons kindje wordt hoogstwaarschijnlijk met 37 weken gehaald.
Ben even benieuwd wat de handige maten zijn en hoeveel per maat ik in huis moet halen. Ik ben ook benieuwd of dingen met of juist zonder voetjes, korte mouw of lange mouw  handig zijn enz enz.
lfs ing

Hoi Ing,
Ik zit met dezelfde vraag korte of lange mouw, maar mijn vriendin was kraamverzorgster en die zei dat baby's zich slecht op temp kunnen houden in het begin,dus die raad ook in de zomer iets met lange mouw aan, bijv. korte mouw romper en t-shirt lange mouw ofzo. Of andersom natuurlijk dan heb je de wat stoerdere versie.

En wat de maat betreft...mijn dochter was maar een weekje te vroeg geboren en die verzoop in maatje 50. Na denk ik 3 weken ofzo zat het goed olgens mij.  Het lijkt allemaal zo klein die kleertjes...

nog wat vergeten, de hoeveelheid, ik had zelf veel rompers gekocht omdat de een nog leuker is dan de ander en ik dan niet perse iedere 2 dagen een was hoefde te draaien..sukkel die ik was...hahaha, ik heb me rot gewassen! Ik zou 12 rompers zeker halen, zeker in het begin met die spuitluiers en melk terug geven. En de kleertjes zou ik niet teveel aan schaffen, de kraamvisite neemt ook altijd graag kleertjes mee.

Hoi Inge,

ik had bij de geboorte van mijn oudste zoon ongeveer twaalf rompertjes in maat 50-56. De helft heb ik niet gebruikt. En de kleertjes in maat 50 heeft hij vier dagen gepast. Van maat 56 hebben we veel langer plezier gehad, want die paste hij bijna twee maanden. Ik heb goede ervaringen met broekjes waar de voetjes aan vast zitten, want losse sokken gaan altijd heel snel uit. Hoe vaak ik niet achter de box ben gekropen om een gevallen sok te zoeken weet ik niet. Wat ik ok echt kan aanraden is een slaapzakje. Als je een dunne koopt kan je baby als het warm is er zo in slapen en als het wat koeler is kan je er een dekentje overheen doen. Verder zou ik niet te veel kleding kopen, want je krijgt vaak veel en je kan natuurlijk als je nog wat mist altijd even je man of iemand anders voor je naar de winkel laten gaan.

veel liefs van Marloes

hoi inge,
bij de prenatal kun je een gratis boek krijgen met daar in allerlei info over babyspullen.
achterin staat een lijst met wat je allemaal nodig hebt en dus ook hoeveel kleertjes.
ik heb die een beetje als leidraad gebruikt.
alleen sommige dingen vond ik wat aan de krappe kant zo staat er bv 6 rompertjes en ik geloof 10 hydrofiel luiers. ik heb hier meer van gekocht omdat rompertjes snel vies worden,denk maar aan een lekkende luier.
nou ben ik wat doorgeschoten wat betreft rompertjes hahahaahah ik denk dat ik er nu wel 20 heb in maat 50/56 en maat 62 maar heb er ook veel gekregen als kadootje.
een tijdje terug had je hier het onderwerp wat is hot en wat is not,daar heb ik veel aan gehad. moeders met ervaring wat ze wel veel gebruikten en wat niet.
mischien kun je dat nog eens opzoeken want ik spreek niet uit ervaring want ben nog zwanger. veel liefs van ammarins 36 wk

Hoi,

Bedankt voor  jullie reacties. Ik ben namelijk best bang dat ik snel teveel 50/56 koop maar dat heb je dus echt wel nodig als ik jullie zo hoor. Mmm misschien dan toch minimaal 10/12 rompertjes in maat 50/56 kopen en van 62/68 hetzelfde verhaal?
Ik vind het echt zoo lastig om het in te schatten.
Ik heb inderdaad al 2 witte rompertjes met lange mouwen gekocht vanwege het verhaal dat de kleintjes zichzelf moeilijk warm kunnen houden. Ik doe er een leuk shirtje met korte mouw overheen. Beetje stoer dus.
Het is en blijft lastig hoor. Ik denk dan zometeen wordt mijn kind veel kleiner dan maat 50/56 geboren of juist andersom waardoor het maar een week deze maat aan kan en ik met een berg ongebruikt goed blijf zitten omdat frummel al heel snel in 62 moet.

lfs ing

Er is zo moeilijk iets over te zeggen! Mijn zoontje kwam 6 weken te vroeg en had echt nog een aantal weken maatje 44. Maar daar ga je natuurlijk niet van uit. Bij mijn zwangerschap werd rond een week of 30 gezegd: dat wordt een flinke jongen! Reken maar op 8 pond en koop maar niet teveel in maatje 50. Als hij gewoon 40 weken was blijven zitten had dat misschien ook wel geklopt maar nu had ik wel erg weinig kleertjes waar hij niet compleet in verzoop aan het begin. (weer excuus om gauw bij te shoppen, haha!). En van anderen heb ik weer gehoord dat hun kleine vanaf het begin eigenlijk al maatje 56 had. Het blijft toch afwachten! Succes met shoppen in ieder geval!

de hoeveelheid vind ik moeilijk in te schatten, ik heb gelukkig een hele zak van mijn zus gehad met 50/56   en 62.
Als je een groot kind krijgt dan kan het zijn dat je snel uit 50 bent, maar die kans is bij jouw niet zo heel groot waarschijnlijk.

Ga   geen 44 kopen of hooguit 1 pakje   mocht het namelijk wel een baby zijn die 50 past dan zit je met kleertjes die je niet gebruikt
In het ziekenhuis hebben ze prematuur kleertjes want het gebeurt toch wel eens vaker dat een baby veel eerder komt en die ouders hebben er ook niet op gerekend. Heb ik bij mijn zusje namelijk ook gezien die kwam 4 weken te vroeg (2160 gr) en verzoop in maatje 50.

Ga desnoods eens orienteren waar ze leuke maatje 44 hebben, schrijf dat op en op het moment dat je die maat inderdaad nodig hebt dan is er altijd wel een moeder,zus,vriendin of man die dan even naar de stad wil gaan voor je.

succes met alles
ps misschien is dit doorzettertje wel zo'n kanjer dat ie gelijk 56 past ;)

gr
mirinda

41.1

Terug
Bovenaan