Hoeveel kopen in welke maat

hoi,

Ik had bij onze eerste overal ong 10 tot 14 stuks van. ( ong 2 voor elke dag)
Dit omdat baby,s vaak spugen etc is het wel makkelijk.
( van rompers en setjes kleding dan)

ook wel veel gekregen maar had alle nodige dingen zelf al gehaalt en wat je krijgt is extra zeg ik dan maar.
want je weet nooit of je echt bruikbare dingen qua kleding krijgt of dat je juist veel speelgoed krijgt dus vandaar.

en ik vond broekjes met sokjes er aan vast heel makkelijk kon hij de sokjes ook niet uitschoppen of verliezen( aangezien die snel uitgaan )

groetjes

Hoi Inge,

Je weet het nooit helemaal van te voren. Juli kan heel heet zijn, maar ook rond de 20 graden. Denk dat het handig is om zowel korte als lange mouwen te hebben. Rompertjes idd zeker 10 maat 50/56. Wat betreft de pakjes: ik vond pakjes met losse broek en shirt handig omdat je dan na een spuitluier of spuugpartij de helft kunt verwisselen. Aan de andere kant zijn pakjes uit een stuk weer lekkerder warm. Geen koude rug omdat het shirtje omhoog is gekropen. En idd  losse sokjes weten ze vrij snel uit te trappen. Broek met sokken eraan is handiger, zeker vanaf maat 62 als die voetjes lekker gaan bewegen. Ik denk dat je  zelf gauw genoeg door hebt wat jij handig vindt.  Er zijn wel eens van die topics over wat handig was en was je niet nodig had: daarbij valt mij op dat wat de een handig vindt, de ander weer helemaal niets vindt!
Oh ja, en wat betreft kleertjes die je krijgt: zorg dat mensen de goede maat weten (niets zo zonde als een te klein gekocht pak) en houd er rekening mee dat niet iedereen dezelfde smaak heeft als jij. Ik heb echt foeilelijke dingen gekregen....

succes met shoppen!
da77

Lastig he. Het is altijd een beetje een gok en het ligt ook aan je kindje, zoals je hierboven al kunt lezen. Quinn was (en is nog steeds) lang en smal. Die heeft de eerste 5 weken in maat 50 gepast. Nu pas (6 weken en 2 dagen is hij nu) past hij echt goed in maat 56. Rompertjes had ik een stuk of 6, maar daar dat waren er veel te weinig. Zou er zeker een stuk of 12 halen. Die zonder mouwen zijn het handigste. Met korte mouwen erg onhandig als je er een truitje met lange mouwen over moet doen. Voor in de zomer wel weer fijn lijkt me. Ik las trouwens op een andere site de tip om kleertjes (als ze net geboren zijn) van onderaf aan te doen, dan hoef je niet over het hoofdje. Zeker fijn als ze bijv. met de vacuumpomp geboren zijn.
Wat ik niet fijn vind zijn boxpakjes of broekjes met voetjes er aan. Quinn spartelt die steeds uit of hij zit met zijn benen klem.
Ik zou zeker in maat 50 een paar broekjes en truitjes kopen. Bijkopen kan altijd nog als je een smal kindje hebt.
Verder kan ik je aanraden om veel hydrofielluiers te kopen. Heb er 24 en da's soms net genoeg. Zeker als je niet elke dag wilt  of kunt wassen. Badcapes had ik maar 2 en die heb ik nog zeker 4 bijgekocht, omdat Quinn altijd lekker in een badcape in de box ligt, erin gevoed wordt etc.
Dat was het wel zo'n beetje.
Groetjes Veerle
Mama van Quinn 22-01

Hoi Inge.
Lastig hé, hoeveel je moet kopen en in welke maat.. Ik weet het niet meer zeker (hoe snel vergeten we   haha..) maar volgens mij had ik een stuk of 6 rompers van maat 50/56, maar ook apart maat 56. En het verschilt ook per winkel. Ik had er ook een paar van maat 62, maar dat duurde wel even eer ie daar in paste hoor. Hij heeft die maat overigens wel lang gehad..
Qua kleertjes zou ik ook niet ál te veel kopen, want de vistite neemt toch meestal kleertjes mee. Ik had op zich voor de bevalling niet zo heel veel gekocht, en toch is er nog heel veel wat is blijven liggen en wat mijn zoontje niet eens heeft aangehad, doodzonde!! Je kunt ook aan de visite vragen of ze bv al wat grotere kleertjes meenemen, voor bv in de winter of zo.. Dat hebben wij op het laatst ook gedaan, mijn zoontje is eind januari geboren en op een gegeven moment zijn we gewoon zomerkleertjes gaan vragen in maat 68, hadden we er lang plezier van!
Groetjes en shop ze!!

Hoi Inge,

Die beer van ons is in het ziekenhuis geboren. We hadden een leuk pakje, maatje 50 meegenomen. Met veel moeite hebben we hem erin kunnen proppen. Hij heeft dus verder nooit meer maat 50 aangehad. Maar hij was wel twee weken overtijd, dat scheelt natuurlijk. Van rompertjes heb je niet snel teveel, t-shirtjes ook niet. Ik vond die hele pakjes erg leuk en praktisch. En dan met voeten eraan. Die hebben we er wel een paar keer af moeten knippen, omdat meneer nogal grote voeten heeft en dus niet pasten. Ik zou echt van alles wat kopen. Rompertjes zonder mouwen voor als het heel heet is. Dan kan ook in juli natuurlijk. Daar zou ik het meest van kopen, want als het iets frisser is doe je er gewoon iets overheen. Daarnaast ook rompers met korte en lange mouwen. en dus verschillende maatjes.

Veel succes!

Hoihoi,

Wat ik het makkelijkst vind, zijn rompertjes met korte of zonder mouw. Lange mouwen stropen soms op als je er een shirt overheen doet.
Waar ik ook spijt van heb, is een spijkerbroekje en tuinbroek van spijkerstof. Ten eerste is die stof vrij hard voor de gevoelige huid van zo'n jonge baby en ten tweede zat de rits van de tuinbroek de hele tijd in Hugo zijn keel te prikken. Die heeft hij dus ook maar een half uur in totaal aangehad.

Verder vind ik de broekjes met voetjes niet handig. Als het broekje net een beetje kort is, kan Hugo zijn beentjes niet strekken en verder is hij nogal beweeglijk waardoor hij de broekjes uittrapt.

T-shirtachtige pakjes zitten hem het lekkerst en zoals gezegd makkelijk met eventueel wisselen na knoeien (van onder of van boven ;-)).

Groetjes,
Whitney11 & Hugo 29-12-2006

Hoi,
Mijn zoontje is eind juli geboren (wel 5 weken te vroeg) en paste nog een aantal weken in maatje 44 .

Als je een beetje van een normaal gewicht uitgaat 6/7 pond zit je zoiezo met 50/56 altijdt goed en maatje 62/68 ,eigenlijk bij al mijn kinderen hebben ze vrij lang 50/56 aangehad,maar goed de ene 50/56 is ook de ander niet.

ik kocht zelf voor de zomer korte mouwtjes.

succes! yvonne

Hoi Inge,

Hahaha,inderdaad erg moeilijk,ik zat vandaag met dezelfde vraag!
Rompertjes heb ik erg veel in maat 50/56 en 62 in korte en lange mouwtjes,denk wel ongeveer 20 stuks maar denk wel dat je die nodig hebt,je kind heeft toch iedere dag of meerdere keren per dag een nieuw rompertje nodig.veel al gekregen van de aanstaande oma's en peettantes en vrienden ed.
Ik heb vandaag toch nog maar wat broekjes,truitjes en pakjes bijgekocht,je krijgt wel inderdaad veel als je bevallen bent maar de meeste visite neemt toch een groter maatje mee  zoals maat 68,ik heb het idee dat je niet erg veel zal krijgen in kleine maatjes!
Als je niet veel wil wassen de eerste dagen zou ik zeker wat kleertjes bijhalen,en het hoeft  ook helemaal niet duur te zijn hoor!

Succes!! groetjes wendy,vandaag precies 30 weken zwanger  

Terug
Bovenaan