Hoeveel leeftijdsverschil tussen kinderen?

A

Anoniem

Guest
Hey hallo,

ik ben heel lang weg geweest, maar weer terug.
Nu wil ik volgende week mijn spiraaltje laten verwijderen omdat we toch graag een tweede kindje willen en ons dochtertje wordt 26-12 1 jaar.
Hoeveel verschil zit er tussen jullie kinderen?
Ik twijfel een beetje omdat ik bang ben dat ik weer te snel wil.

liefs,
Mejon

Voorlopig (of misschien wel nooit) komt hier een tweede. We hebben onze handen vol aan 1 en we zijn erg blij met hem.
Het lijkt me trouwens wel zwaar hoor, twee kinderen zo snel achter elkaar, maar het kan natuurlijk ook heel erg meevallen omdat je al middenin de schema's zit en de tweede gewoon "aanschuift". Veel sterkte met een juiste beslissing!

Ida

Wij wachten nog even. Persoonlijk lijkt me het ideaalste als ons zoontje 2,5/3 jaar is.
We willen zeker nog een tweede en misschien zelfs wel een 3e maar ik ben er nu echt nog niet aan toe.
Moeilijk he zulke beslissingen?
Succes ermee!

Tussen mijn meiden zit precies 4 jaar en 4 dagen.
Ik dacht ook nooit geen tweede te willen, maar na 3 jaar ging het toch weer kriebelen.
Ik vind het nu ideaal; de oudste is al erg zelfstandig, zit op school, zodat ik alle tijd voor de jongste heb. Ik kan het zo goed verdelen.
Maar ik denk dat er voor allebei wel wat te zeggen is en dat het gewoon erg persoonlijk is waar je voor kiest.
Sil

Hoi,

Mijn dochter en zoon schelen precies 2 jaar, 2 weken en 2 dagen. Ik ben een maand na de eerste verjaardag van mijn dochter gestopt met de pil en was binnen 3 maanden weer zwanger.
Mijn dochter heeft het eerste half jaar heel veel moeite gehad met haar broertje. Achteraf gezien was het misschien beter geweest om nog een jaartje te wachten zodat we dingen konden uitleggen (zij ging bv elke keer huilen als Floris ook ging huilen). Op dit moment gaat het prima (al vindt ze het niet zo fijn dat hij nu ook aan haar speelgoed kan komen maar dat geldt voor bijna elk kind. Samen spelen, samen delen is altijd lastig voor een 3 jarige).

Ik denk dat voor elk leeftijdsverschil wel wat te zeggen is. Het ligt natuurlijk ook heel erg aan de aard van je eerste kind. Heel veel succes met het bepalen van je keuze.

Groetjes Femke

oei, het zijn eigenlijk allemaal wel reacties dat het misschien beter is om te wachten.

Ik heb wel zoiets van: het is op het begin misschien wel zwaarder omdat ze allebei nog wel klein zijn,maar tegen de tijd dat de tweede komt loopt de eerste al wel en dat scheelt veel vindt ik.
maar goed, dat het druk is begrijp ik, maar straks als ze ouder zijn....dan lijkt het me juist heel erg leuk voor die 2.
ikzelf ben een nakomertje en ik heb dus nooit echt iets met mijn broer en zus gedaan.
misschien dat ik daarom ook zoets heb: ik wil dat mijn kinderen straks wel meer aan elkaar hebben.

ik denk dat ik mijn spiraaltje wel gewoon laat verwijderen en dan kijk ik wel.
ik denk dat ik nu toch niet zo super bezig zal zijn om zwanger te raken (niet zoals met de eerste).
Zal wel goed komen.

Toch hoor ik nog graag wat meer reacties.

Misschien ook moeders die wel gekozen hebben voor een klein leeftijdsverschil??

Mejon

Hoi,

Wij dachten ook altijd dat een jaar of 3 verschil ideaal zou zijn. Maar Dean is zo'n makkelijk en rustig ventje dat we een maand geleden de pil hebben laten staan. We zien wel wanneer het zover is. Ik heb dus nog geen ervaring, maar we zien wel waar het schip strandt. Er zitten overal voor- en nadelen aan. Als jullie het allebei graag willen, ga er dan voor!

Groetjes,
Nelly.

Hoi,

Mij lijkt het supergezellig, twee kinderen zo vlak na elkaar. Mijn broer en ik schelen ook heel weinig en dat vond ik als kind altijd geweldig. Dus als je gevoel ja zegt, er lekker voor gaan. Ik denk dat dát het belangrijkste is!

Succes, KT

Terug
Bovenaan