Hoeveel leeftijdsverschil tussen kinderen?

Hoi Mejon!
Er zitten 22mnd tussen m'n kindjes Ioannis (16.2.2005) en Billy (28.11.2006)
Ik heb nooit echt nagedacht over t leeftijdsverschil voor ik zwanger werd. Nu 'ze er al zijn' ben ik blij met t   kleine verschil in leeftijd. Zooooo leuk als ze samen spelen, leuke kleertjes die ik niet weg 'kon' doen mogen weer tevoorschijn komen. Ioannis is net zindelijk dus dat luierritme is weer weg. Ioannis drinkt niet meer uit de fles dus dat 2 flesjes melk is ook voorbij. Soms zwaar als ik beide moet troosten/dragen(15kg en 10kg) of als ik de kids in de duowagen heb en naar huis loop (we wonen 'halverwege een berg') M'n eigen stomme fout dat ik (nog)geen rijbewijs heb!
Nog even en dan kook ik ook niet meer apart.Om een uur of half 9 slapen ze beiden de nacht door. Nu ik t zo allemaal opnoem denk ik dat t zwaarste al voorbij is!?!?!!!????!
We zullen zien... volgende maand willen we naar Nederland komen, m'n man kan niet mee vanwege werk dus me and the kids in de duowagen van Heraklion naar Athene en v. Athene naar Amsterdam. En dat kost handenvol geld!!!!! in de winter is vliegen belachelijk duur, maar ik dwaal af...
Gezien mijn leeftijd (ehhh 36, k vergeet t steeds) wou ik ook niet te lang wachten.
Ik ben blij met m'n kindjes. De dilemma is nu, een 3de?????? Die vraag stoppen we een beeeeetje weg....
Groetjes, Priscilla.

Hoi,

Nou hier dan een reactie van een weer zwangere. Stijn wordt 25-11 1 jaar ( wat is de tijd snel gegaan) en inmiddels ben ik 19,5 weken zwanger van de tweede. Ik ben 28 maart uitgerekend. Er zit dus zo 16 maanden tussen de eerste en de tweede. Echt een ervaringsdeskundige ben ik natuurlijk nog niet, maar voorlopig zie ik voornamelijk de voordelen. Wat al gezegt is, je zit nog in het ritme, je past je denk ik weer makkelijker aan aan de nachten, de voedingen. Prettig ook lijkt me dat je huis gericht is op kindjes, dus niet dat je net weer bepaalde dingen kunt doen en ineens moet je het weer laten.
Ik denk ook wel dat het heel heftig gaat worden hoor. Ik merk nu bijvoorbeeeld soms al wel dat de buik in de weg zit, je moet Stijn toch ook de hele dag nog de trap op en af sjouwen en ik speel ook veel met hem op de grond, dat gaat toch steeds lastiger.

Bij ons kriebelde het gewoon erg, dus zijn we gestopt met de pil, onder het motto het duurt toch wel even voor het weer raak is. Maar goed een maand later was ik zwanger. Dus eigenlijk wel iets sneller dan verwacht, maar denk dat het wel goed is zo.

Carina

Mijn droom was een tweeling, maar ja, Erikjan kwam alleen. Dus ik wilde de volgende niet te lang laten wachten, maar toch tussendoor even op adem komen. Ik dacht een 1,5 a 2,5 jaar, dan hebben ze wat aan elkaar, als ze elkaar tenminste liggen. Tja, alles heeft z'n voor en nadelen, ver uit elkaar, dicht op elkaar. je moet gewoon doen wat jouw aanspreekt, en waarbij je jezelf goed voelt. Mijn oma kon het bijvoorbeeld niet aan zei mijn moeder altijd, dus daar zit 4 a 5 jaar tussen, ging het kind naar school, en had ze tijd voor de volgende. Ach, en het moet natuurlijk ook allemaal nog lukken, we hebben niet altijd alles te willen en te plannen!

janine

Hoi,

als moeder van een zoon van net 1 en moeder in spe (8 weken zwanger) reageer ik ook maar even.

Ieder moet voor zelf bepalen wat de ideale leeftijd is tussen de kids. Onze zoon is ongeveer 20 maanden als de tweede geboren wordt. Er zullen ongetwijfeld wat praktische onhandigheden volgen, maar dat wordt ongetwijfeld opgelost.

Ik denk dat ieder verschil zijn eigen consequenties heeft. Voor de kids vind ik een klein verschil leuk. Voor mezelf merk ik wel dat dit een hele andere zwangerschap zal worden. Soms ben ik eind van de middag al zo moe dat ik alleen nog maar naar bed wil maar er moet natuurlijk nog heel wat gebeuren voor we hebben gegeten en hij op bed ligt.

Ieder zijn eigen keuze!

ik wil wel maar mijn mannetje heeft er genoeg van
wie herkent dat???hij heeft er natuurlijk al 3 uit een eerder huwelijk maar ja dat is toch wat anders(vind ik)zijn dochter(19 jaar) woont bij ons en de andere 2 wonen op zich zelf en het lijkt me zo leuk voor aaron(24-11)en ik heb nog genoeg liefde over!!!!maar ja,overhalen moet ook niet,maar toch,iemand tips???

groetjes nienke

Tussen de oudste en de jongste zit 2,5 jaar verschil. Onze oudste zoon was 2,5 toen de jongste werd geboren. We hebben hem overal bij betrokken, en ze gaan heel leuk met elkaar om. Na de geboorte van de jongste waren we er al snel over uit dat we nog een 3e kindje wilde. We hebben gewoon de natuur zijn gang laten gaan, als het zou lukken dan is het goed, zo niet dan was het ook goed. Ik ben nu 8/9 weken zwanger van de derde. Als ons 3e kindje wordt geboren dan is de jongste bijna 1,5. Het zal wel druk zijn, en even een ritme zoeken. Maar wel gezellig.

groetjes,

quote: nienke79 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('08-11-2007 16:28:52'));

ik wil wel maar mijn mannetje heeft er genoeg van
wie herkent dat???hij heeft er natuurlijk al 3 uit een eerder huwelijk maar ja dat is toch wat anders(vind ik)zijn dochter(19 jaar) woont bij ons en de andere 2 wonen op zich zelf en het lijkt me zo leuk voor aaron(24-11)en ik heb nog genoeg liefde over!!!!maar ja,overhalen moet ook niet,maar toch,iemand tips???

groetjes nienke

Tips:
Tja jij hebt geen 4 kinderen. Waarom zou jij dit niet nog een keer mee mogen maken, omdat hij er al 3 heeft uit een eerder huwelijk Ik had er ook al twee, en wij kregen er nog twee bij, en hebben nu dus 4 geweldige kids in huis. Echte tips heb ik niet voor je, maar laten je man maar wel weten dat jij nog heel graag een kleintje erbij wilt. Is uiteindelijk waarschijnlijk ook veel leuker voor jullie zoon.

Miep

Terug
Bovenaan