Hoeveel mcgram vitamine D geven jullie?

A

Anoniem

Guest
Goedemiddag moeders,

Gisteren zijn we naar het cb geweest met mn dochter van 14 maanden. Daar verteld de arts dat ze naast haar 400ml opvolgmelk wat ze nog dagelijks krijgt, nog eens EXTRA 10 microgram vitamine D druppels moet krijgen.. zijn nieuwe richtlijnen...

Heb nadrukkelijk toen nog eens gevraagd of die 10 microgram naast de 400ml opvolgmelk ingenomen moet worden.. Toen zei de arts van ja.

Doen jullie dit ook? Ik hoor ook dat sommigen in totaal 10 microgram geven in plaats van extra bovenop de opvolgmelk.

groetjes

jess

Hallo jessica

Mijn kindjes krijgen 5 druppels vitamine D door de pap .Ze krijgen gewone halfvolle melk. Het word aanbevolen tot 4 jaar daar is ook verwarring over geweest. Eigenlijk word gezegd omdat ik mixkindjes heb dat ze 10 druppels nodig hebben maar als je genoeg met ze naar buiten ga en genoeg zonlicht is dat ook voldoende. Maar ik heb niks gehoord over nieuwe richtlijnen. Welke voeding geef je dan ?

groetjes lisette

Oja in de winter doe ik wel 10 druppels want dan kom je niet zoveel buiten.

Dag Lisette,

Thanx voor je snelle reactie.. ik heb even gegoogled en heb de volgende site gevonden over de nieuwe richtlijnen. zie link

Ben nog steeds in de war... ga wellicht morgen even cb bellen..

Ik ga wel vaak als het mooi weer is stukkie wandelen met mn dochter.. ik tenminste wandelen en zij in de kinderwagen

Lisa is 14 maanden en krijgt nog 400ml opvolgmelk nutrilon 3 en tussendoor nog 100ml halfvolle yoghurt.. en nu dus sinds gisteren nog eens EXTRA 10 microgramdruppels vitamine D..

groetjes

Jess

Waarom geef je nog steeds nutrilon als ik vragen mag het is veel goedkoper om over te stappen naar gewone halfvolle melk?

Tuurlijk mag je dat vragen...

Wij geven nog steeds nutrilon omdat het eigenlijk voor ons makkelijker is.. Wij drinken zelf niet echt melk en heb het niet standaard in huis...

Nutrilon is voor ons makkelijk.. gewoon heet water in flesje gieten bij het koude water en flesje is klaar... geen gedoe met melk opwarmen (bv voor de pap) enzo...

vandaar..

groetjes

Jess

Ik vind het juist met gewone melk makkelijker ik warm het gewoon in de magnetron is zo gebeurt en gelijk goed op temp hoef het niet af te laten koelen. En ze drinkt nou tussen de middag bij haar boterham gewoon koude melk en savonds voordat ze naar bed gaat warm ik het wel op. Weet jij toevallig waneer de laatste fles komt te vervallen
groetjes

Hallo medemoeders!

Toevallig ben ik 2 maart met mijn zoontje voor de 14maanden check up naar het cb geweest en daar werd mij ook verteld dat ik 10 druppels vit.d moest geven i.p.v. 5, door de nieuwe richtlijnen. Hij krijgt alleen nog maar halfvolle melk, dus geen opvolgmelk meer.

Bij mijn zoontje moest ik trouwens met 11 maanden de laatste fles rustig af gaan bouwen, maar dat heb ik niet gedaan, omdat hij hem echt voor mijn gevoel nog nodig had. Met 13 maanden duwde hij echter de laatste fles continu weg en toen ben ik hem weg gaan laten. Nu lezen we na zijn bad nog alleen een boekje en gaat hij slapen. Het laatste drinken wat hij nu nog krijgt is een beker melk bij zijn avondeten om 17.30uur en dan gaat hij om 19.15uur naar bed.

Groetjes, Maris

Terug
Bovenaan