Hoeveel mcgram vitamine D geven jullie?

ik lees dit vol verbazing, hihihi! Ik heb en had er nog niets over gehoord namelijk... Volgende week moet ik met Nina naar het CB en zal het dan ook wel te horen krijgen denk ik? Nina drinkt halfvolle melk en nutrilon, is maar net afhankelijk hoe veel zin en haast ik heb om een fles warm te krijgen, hahahah! Maar ze vind het allebei nog wel best geloof ik.

Wat betreft die rode plek na vaccinatie, ( sorry mama boven me, ben je naam kwijt...) Ik zou even bij google nakijken of ie vermeld staat bij de bijwerkingen, en anders had ik inderdaade even het CB gebeld of de huisarts denk ik. Ben helemaal voor vaccineren hoor, maar er moeten geen rare dingen gebeuren, hahaha! Laat je het even weten? ben wel nieuwschierig nu.

Kus, Marieke

Hallo
Ik heb net het cb gebelt en inderdaad sinds een paar maanden is het nieuw advies voor iedereen om 10 druppels te nemen donker en blank want in nederland is te weinig zonlicht zodat ze een vitaminetekort hebben. Het is advies van de gezondheidsraad daarom staat het ook nog niet vermeld in de bijsluiter net zoals dat in de bijsluiter staat tot 3 jaar maar het moet 4 jaar wezen die discussie heb ik namelijk gehad met milton.Ik dacht dat ik met 3 jaar kon stoppen maar dat is niet zo kan wel maar   het is beter voor ze om door te gaan. Zoals ze zei ik mag het zo blijven doen als ik wil maar het is een algemeenadvies voor mij is het nou duidelijk.
groetjes lisette

hoihoi

wat raar!
ik ben eind februari op het cb geweest toen karlijn nog net 11 mnd was en daar heeft niemand iets gezegt of gevraagt of de vit d druppels
karlijn heeft ze ook nooit gehad en krijgt ze nog niet
ze heeft 6 mnd borstvoeding gehad en toen werd het wel aangeraadde maar heb het een week gebruikt en toen gestopt omdat ze er heftig op reageerde
heb er ook nooit meer wat van gehoord
karlijn drinkt zowel opvolgmelk als gewone halfvolle melk
heb de opvolgmelk in huis voor t geval ik geen gewone melk meer heb , ben zelf een flinke melkdrinker vooral nu k zwanger ben hihi dus grijp vaker mis
karlijn komt wel elke dag minimaal een uur buiten
groetjes maurilla

Hey,

Ik had het via via al wel gehoord, maar tegen mij hadden ze op het cb nog niets gezegd. Geef haar nu iets meer dan 5 mc. Maar ze is ook veel buiten, bijna iedere dag.
Ben benieuwd wat ze bij mij zeggen op 't buro, moet over een maand weer heen.
Liefs,
karlien

Hoi!

Toevallig heb ik van de week bij het CB hetzelfde te horen gekregen. Noah krijgt nu nog 3 flessen melk (ik geloof dat er dan op het pak staat dat dat genoeg is. Maar dat is natuurlijk volgens de voorgaande richtlijnen). Omdat Noah een lichtgetint kindje is, geef ik 'm hierbij nog 3 tabletjes vitamine D.

Groetjes
Danielle

Dag danielle,

Hoeveel microgram is 3 tabletjes vitamine D?

groetjes

jess

Hee hoi,

Ik had het onderwerp al gelezen, maar  dacht ook op de verpakking vd vitamines staat 5  en zo en ons mannetje komt veel buiten, dus bleef trouw 5 druppels geven. Vanmorgen naar het CB geweest en idd er is onderzoek geweest en vanaf nu moet ik hollandse boy 10 druppels geven, zomer of winter het maakt niet uit.

Het zal wel dus ik doe het maar weer trouw, soms....

Groetjes Lientje

Ps Hij krijgt gewone melk trouwens

ik geef 10 druppeltjes D

en,... ik ben weer zwanger en ik neem dus ook, naast de gravitamon, 5 druppeltjes. dat is ook veranderd
groetjes suzan

Terug
Bovenaan