hoeveel namen krijgt jullie kindje

Valt mij op dat iedereen die vernoemt ook dopen? klopt dat, wij hebben twee namen (naar beide opa's maar dopen hem niet) de eerste naam wordt gewoon zijn roepnaam.

Ons kindje krijgt twee (doop)namen, 1 ervan is zijn roepnaam. We vernoemen niet, wij hebben (o.a.) naar mooie betekenissen gekeken.
grts, daantje

Onze dochter heeft een roepnaam en is vernoemd naar haar twee oma's. Drie namen in totaal dus. Onze zoon, krijgt er vier. Een beetje veel maar het is een roepnaam, twee vernoemingen naar de  opa's en een naam die bij mijn man al heel lang in de familie voorkomt. We vonden het leuk die door te geven.

Vernoemen is heel persoonlijk, je vindt het leuk of niet. Wij vonden van wel. Als onze tweede een meisje zou zijn geworden dan hadden we haar naast haar roepnaam vernoemd naar onze favoriete oma's (overgrootmoeders voor onze dochter).

Ingeborg

quote: ponyville reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('10-05-2007 08:43:06'));

Valt mij op dat iedereen die vernoemt ook dopen? klopt dat, wij hebben twee namen (naar beide opa's maar dopen hem niet) de eerste naam wordt gewoon zijn roepnaam.

Wij dopen niet hoor, maar vernoemen wel naar de opa's! Vonden het een leuke gedachte dat die namen blijven bestaan. Daarnaast kost het niets maar het levert veel plezier en trots  op bij de opa's en oma's. Bij onze eerste waren de oma's heel trots. Wel was er de issue dat mijn schoonmoeder eerste werd genoemd. Dit was alleen omdat we die volgorde mooier vonden klinken. Nu wordt mijn vader als eerste genoemd, ook weer vanwege die reden. Maar mijn schoonmoeder voelde zich belangrijker dan mijn moeder....pffff....Waar je al niet bij stil moet staan!

Ingeborg

Terug
Bovenaan