Hoeveel slaapjes doen de kids van jullie nog??

A

Anoniem

Guest
Rik slaapt dus NOG STEEDS 2x.....
Ik weet niet of dit normaal is, maar met deze zomerdagen is dat best lastig als ie nog 2x wil slapen. Ik heb me er wel bij neer gelegd hoor, maar vroeg me af hoeveel die van jullie nog slapen.

Rik is namelijk sochtend echt al vroeg wakker (krijgt zelfs nog pyamapaje savonds, dus honger is het niet). Hij wil dan eigenlijk zo rond 10 uur ha;f 11 naar bed en slaapt dan zon 1,5 uur. Daarna wil ie zo rond 3 uur half 4 nog eens en slaapt dan nog eens 1 tot 1,5 uur. Dus hij heeft het echt nodig....

Ben nieuwsgierig naar jullie verhalen!!

X Saskia
mv Rik 04-07-07

Hoi Saskia,

Marissa slaapt ook nog twee keer. 1 keer van half een tot twee en 1 keer van half zes tot zeven. Ze heeft echt maar twee keer 1 keer geslapen (drie uur achter elkaar) Dat tweede slaapje heeft ze ook echt nog nodig

liefs Linda mv Marissa 13-09-07

Hey Saskia,

Jayden is nu 14, 5 maand en slaapt ook nog 2X per dan en hij heeft het ook echt nodig.
Hij is zo tussen 8 en half 9 uit bed en gaat dan tussen 10 en half 11 weer terug voor anderhalf uur. In de middag gaat hij tussen 3 en half 4 naar bed en vaak moet ik heb dan rond 6 uur wakker maken om te eten, soms is meneertje kwaad als hij wakker gemaakt wordt, hahaha... In de avond gaat hij dan weer om 8 uur half 9 naar bed...
Ik vind het niet erg hoor hij gaat zelf wel aangeven wanneer hij het niet meer nodig heeft, van de week heeft hij ook 2 dagen achter elkaar zijn ochtend slaapje over geslagen...

Groetjes, Patricia  (Jayden 18-05-2007)

Hoi Saskia

Luuk heeft eigenlijk bijna hetzelfde slaapritme,hij slaapt ook nog best veel vind ik.
Hij wordt ongeveer rond half 8 wakker...soms zelfs 8 uur, en is dan meestal rond half 10 weer moe.
Dan slaapt hij tot ongeveer half 12.
Rond half 4 gaat hij ook weer slapen...maar als ik weg wil slaapt hij in de kinderwagen.
Thuis slaapt hij dan ook weer gauw 1tot 2 uurtjes.
Hij heeft dit gewoon nodig...al is het wel eens lastig...maarja...ook heel belangrijk!
Ik vind   dat hij overdag minimaal 1 x echt in zijn bedje moet slapen.

Ook wel weer lekker.kan ik wat voor mezelf doen als hij slaapt.

Liefs,Swinnie

Hoi hoi,

Onze Isabel (09-09-2007) slaapt sinds vorige week maar 1x per dag: alleen nog maar 's middags, tussen 12.00/13.00 gaat ze naar bed en dan slaapt ze gemiddeld 2 uurtjes. Ze wordt  meestal rond 07.00 wakker en gaat rond 19.30 weer naar bed. Best een lange dag dus voor de kleine meid. Maar ja, de afgelopen dagen maakte ze een drama van het ochtendslaapje (lang brullen in bed en helemaal overstuur raken). Nu maar besloten haar niet naar bed te brengen en dat gaat eigenlijk heel goed. Ze is dan wel wat moe met de boterham eten rond 11.00/11.30. Daarna krijgt ze nog een flesje en daar gaat ze prima op slapen.
Volgens mij is ze erg vroeg met 1 slaapje op een dag maar ze is vanaf haar geboorte al een korte slaapster geweest overdag.... dus wat dat betreft klopt het wel.

Groetjes,
Leonie

hoi
anouk doet sinds een paar weken 1 slaapje op een dag.ze is tegenwoordig half 8 wakker,en voorheen sliep ze dan nog wel eens een uurtje(na de pap)maar nu niet meer.dan gaat ze 12.30 tot 14.30 weer op bed en dan savonds om 19.30u.dit gaat prima zo en is ze eerder moe dan gaat ze om 19u op bed.

gr petra

Hoi,

m'n zoontje is volgende week 15 maanden en slaapt dus ook gewoon nog steeds 2 keer. Ik vind het niet zo erg eerlijk gezegd...hij wordt rond 8 uur wakker, drinkt dan een fles, dan kijken we Zeppelin en we spelen wat en dan rond half 10 is hij moe...gaat naar bed tot 11 uur/half 12, na z'n boterham gaan we weg, soms schiet het middagslaapje erbij in als we lang weg zijn, soms doet hij het in de auto of in de wagen en anders ligt hij er rond 15 uur/half 4 er weer in, tot half 6, dan gaan we eten en moet hij wakker worden.

Om half 8 gaat hij in bad en daarna tanden poetsen en naar bed.

Hij geeft het vanzelf wel aan als hij nog maar 1 keer wil slapen, maar hij doet niet moeilijk als hij een keertje moet overslaan!

Groetjes
Angel

hoi hoi

Ryan is nu 1 en slaapt ook nog 2 keer per dag

dit is zijn schema van het slapen:

07:30 - 08:00   wakker

10:00-10:30   slapen

ongeveer 1,5 uur

17:30 slapen

ongeveer een uurtje

ook hier heeft hij echt nog 2 slaapjes nodig hoor

groetjes moekje