Hoeveel slaapjes doen de kids van jullie nog??

Levi slaapt 1 x maar dan wellang. Hij wordt zo romd 6.30/7.00 wakker en gaat dan rond 11.00 weer naar bed en slaapt meestal wel 4 uur. Op het kdv is dat wel wat minder maar slaapt hij ook maar 1 x en gaat dan rond 12.00 naar bedje en slaapt zo'n 2 a 21/2 uur.

Meestal gaat hij 's avonds tussen 19.30 en 20.00 na het bad lekker naar bed.

groetjes chimene

Ook hier nog een slaperd! Ze is nog geeneens zo heel lang geleden van 3 naar 2 gegaan!
Ze wordt rond half 7 wakker, haal d'r 7 uur eruit, ze gaat namelijk altijd nog heel lief spelen in bed, en kan mama nog even doezelen :)
Om 9 uur gaat ze er weer in tot 11, dan 's middags nog van 2 tot 4, het komt zelfs wel eens voor dat ze nog langer slaapt!
Het is niet altijd handig, voor als je  af wil spreken of weg wil, maar ja ze doet het er goed op, en heb liever een vrolijk kind!

Hoi Saskia,

Sven slaapt ook nog twee keer op een dag hoor.
Ik dacht laatst dat hij toe was aan 1 slaapje maar dat heeft hij toch niet doorgezet.

Sven wordt meestal rond 7 wakker, speelt dan tot ongeveer 9 uur en slaapt dan weer anderhalf uur. Daarna gaat hij meestal rond 13:30 weer naar bed en dat weer voor een anderhalf uur. Daarna gaat hij rond 19:00 in bad en dan naar bed.

Groetjes,
Maike
Mama van Sven, 28-7-2007

Mijn zoon slaapt nu 1 x per dag sinds 2 weken.
Hij is bijna 15 maanden.
Het begon 4 weken geleden, soms wel 2x slapen, soms maar 1x.

Thuis ging hij vaak om 11:00 u naar bed tot 12:30, en dan soms nog van 16:00-17:00.
Op het dagverblijf eten ze een broodje om 11:30 en daarna gaan ze naar bed. Ik heb aangeven dat hij het misschien best uit kan houden, en dat hebben ze gedaan en dat ging goed inderdaad. Daar slaapt hij van 13:00 - 15:00.

Dat ritme houd ik thuis niet altijd aan, en er is een week geweest dat hij gewoon weer 2x sliep. Maar ook ging hij tegenstribbelen bij het naar bed gaan; zitten en staan in bed.
Dan maar niet slapen, want dat gaat ook goed.

Ik merk wel dat hij moe wordt na 11:00. Dus thuis doe ik hem dan ook naar bed, of ik wacht nog 40 minuutjes en geef ik zijn broodje en melk en gaat hij om 12:15 u naar bed. Hij slaapt dan al in zijn wipstoel bij de laatste druppel melk.
Het is net hoe het uitkomt en waar ik naar toe moet. Ik merk wel dathij het langer uithoudt als we ergens zijn of als er andere kindjes zijn. Alleen thuis is hij sneller moe.

Maar als hij om 11:00 u gaat slapen, slaapt hij soms maar 1 uurtje!!! En daar doet hij het ook goed op de rest van de dag. Niet normaal he!!
Hij gaat rond 19:00-19:30 naar bed en wordt 07:30 u wakker.

Hoi,

Stijn gaat meestal tussen half acht en half negen op bed. Dan komt hij tussen half zeven en half acht met soms een uitschieter  naar negen uur weer uit bed (hij krijgt nog wel twee voedingen tussendoor hoor) en gaat dan vanaf half twaalf tot half drie weer op bed.

Groetjes van marloes

quote: leoterp reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('29-07-2008 22:05:25'));

Hoi hoi,

Onze Isabel (09-09-2007) slaapt sinds vorige week maar 1x per dag: alleen nog maar 's middags, tussen 12.00/13.00 gaat ze naar bed en dan slaapt ze gemiddeld 2 uurtjes. Ze wordt  meestal rond 07.00 wakker en gaat rond 19.30 weer naar bed. Best een lange dag dus voor de kleine meid. Maar ja, de afgelopen dagen maakte ze een drama van het ochtendslaapje (lang brullen in bed en helemaal overstuur raken). Nu maar besloten haar niet naar bed te brengen en dat gaat eigenlijk heel goed. Ze is dan wel wat moe met de boterham eten rond 11.00/11.30. Daarna krijgt ze nog een flesje en daar gaat ze prima op slapen.
Volgens mij is ze erg vroeg met 1 slaapje op een dag maar ze is vanaf haar geboorte al een korte slaapster geweest overdag.... dus wat dat betreft klopt het wel.

Groetjes,
Leonie

Puck heeft precies hetzelfde schema als Isabel. In het begin  vond ik het wel wennen maar nu vind ik het heerlijk dat ze 2 uur achter elkaar slaapt en niet 2 x een slaapje van 1 uur doet!

Soms moet ik wel opschieten met de lunch want dat gaat er door de vermoeidheid af en toe niet helemaal in... Krijgt ze gewoon na haar slaapje wat meer eten!

Groetjes!
Debby (mv Puck 8-6-07)

Hoi!

Tara (06-05-2007) is bijna 15 maanden en slaapt ook nog 2x.
Ze staat tussen 7:00 - 7:30 uur op en slaapt tussen 11:00 - 13:00 uur (soms slaapt ze eerder, soms later, maar in het algemeen ca. 1,5 - 2 uurtjes).
Daarna slaapt ze rond 18:45 uur tot 20:15 uur.
En tussen 22:30 - 23:00 uur slaapt ze tot de volgende ochtend.
Maar gister zei mijn moeder dat Tara de hele dag niet had geslapen! Dus sliep ze vanaf 18:05 uur tot 4 uur 's nachts ..... zou het door de warmte komen?

Groetjes,
Shivana

Hoi,
Onze Lieve heeft ook altijd zin om te slapen..haha
Staat normaal rond half zeven op, als het geen vakantie is dan he..
Ze slaapt dan weer van half tien tot half twaalf, of iets langer als dat kan, en dan blijft ze lang op.
Na schooltijd slaapt ze nog van half vier, tot zes uur ongeveer.
Tegen acht uur gaat ze lekker weer naar bed..geen probleem.
Nu het vakantietijd is, is het vaak iets anders..
Dan slaapt ze tot half negen sóchtends..en is alles wat later.
Omdat ze zo goed slaapt, is ze eigenlijk altijd wel goed te pas..lekker he!
Ik laat het zo lang mogelijk zo..anders slaapt ze maar 1 keer overdag..en dat kan dan pas vanaf even na 1 tot 3 uur..ivm school..dus zeker niet handig..voor ons.
Gr Rina

Terug
Bovenaan