hoeveel slaapjes in eigen bedje?

hoi,

Hoeveel van het totaal aantal slaapjes slapen jullie kindjes in zijn/haar eigen bedje?
Ik ben altijd bang er te vaak uit te gaan met haar zodat ze niet leert in haar eigen bedje te slapen. Maar ik ga er wel minimaal 1 keer per dag mee weg hoor.

Bedankt!
Groetjes
petra

boas sinds deze week alle slaapjes.eerst legde ik hem altijd in de kinderwagen,maar de laatste tijd schrok hij steeds vaker wakker en raakte overstuur omdat hij nog moe was.
ik vind het wel ongezellig en spring blij op van de bank als hij wakker word haha.
hij krijgt nu ook een echt ritme:
ongeveer een uur na opstaan en fles.dan slaapt hij tot de volgende fles.
na die fles is hij weer een uurtje op en gaat dan weer een uurtje slapen.en rond 16/17 uur vaak nog een uurtje slapen en vanaf dan is hij wel een paar uur wakker,tot 20/21 uur.
groetjes kari

oja,als we weggaan gaan we gewoon en slaapt hij in de kinderwagen.dat is wel vermoeiender voor hem dan in bed,maar dan gaat hij zodra we thuis zijn lekker even zn bedje in en dan slaapt hij een uurtje en dan is ie weer bij.

Ons vaste ritme als we gewoon thuis zijn is eigenlijk om en om. Na 1e voeding van 6:00 uur slaapt hij door in eigen bedje tot 10:30. Daarna blijft hij wakker en doet een hazeslaapje van 20 minuten in box of kinderwagen. Dan na de 3e voeding rond 14:00 uur gaat hij weer naar zijn eigen bedje, daar slaapt hij meestal weer tot 17:30. Dan is hij na de 4e voeding weer wakker en doet weer een hazeslaapje in box. En dan na de 5e en laatste voeding weer lekker naar bed tot de volgende ochtend!
Als we op pad zijn slaapt hij in kinderwagen cq reiswieg, vaak meerdere korte slaapjes, maar bij elkaar opgeteld nog steeds evenveel uren.

Groetjes, Karin
Mama van Christian (10 weken)

Hoeveel slaapjes in eigen bedje???? Alle slaapjes! Ik vind het altijd een beetje vreemd als mensen hun kind in de box leggen te slapen, hierdoor krijgt een baby geen rust en kan spelen en slapen niet uit elkaar houden. En het straks vreemd vinden als ze niet meer in box willen... (want dan denken ze dat ze moeten slapen). Rust en regelmaat is heel belangrijk voor die kleintjes. Alleen als we op pad zijn dan slaapt ze in de kinderwagen maar verder gewoon in haar eigen bedje.

Groetjes

Esther slaapt ook altijd in haar eigen bedje. Zodra ze begint te mekkeren, gaat ze naar bed. Ergens anders valt ze nu ook niet meer in slaap, zo klein als ze is weet ze al dat haar bed de plek is om te slapen. En dat doet ze nu ook altijd meteen zodra de gordijntjes dicht gaan. Ideaal, ik ben blij dat we het zo aangewend hebben!

Danaë slaapt ook zoveel mogelijk op haar kamertje in haar eigen bedje, wil wel eens voorkomen dat ze in de box inslaap valt en dan laat ik haar af en toe wel liggen, maar een vast ritme is eigenlijk wel belangrijk daar waren wij ook achter gekomen.
In de wandelwagen vind ze ook heerlijk......... maar het liefst zoveel mogelijk in haar eigen bed

Joey slaapt ook alle slaapje in zijn eigen bedje, behalve tussen 16.00 en 19.00, dan slaapt hij een uur (niet altijd het zelfde uur) op mijn arm, want dan is hij met geen mogelijkheid in zijn bed te leggen...

Terug
Bovenaan